Gå til innhold

Telefonlinje

Tusenfryd

Anbefalte innlegg

Vi har - som mange andre har - en trådløs telefon. Denne går naturligvis på batteri. Og disse blir brukt opp etterhvert. Så, da disse var helt tomme, så dro jeg frem den gamle telefonen vår - en "stasjonær" sak, med rør som henger fast i ledning og sånn vet dere. Så jeg dro ut ledningen til den bærbare - dvs stativet dens, og plugget til den gammeldagse.

Hva skjer? Stille. Helt stille.

OK, så satt jeg den i den gamle kontakten i et annet rom, der vi hadde den før, til vi bare ikke gadd å ha den der lenger... og satt den i der. Selv om det er et upraktisk sted å ha telefonen. Hva skjer? Stille. Helt stille.

Javel - hva gjør jeg da. Plugger i og drar ut - tester det ene og det andre hullet hvor det passer en sånn telefonplugg, ISDN-boks og dertil hørende rare hull i veggen, og ingenting hjelper. (Internett har vi ingen problemer med.)

Ja, så ringer jeg Telenors feilmelding da - og de skal jo ha sin lange og gode tid for å komme å se på dette. Men varsler meg om at er det ikke noe feil med boksen (ISDN) - ja, så må jeg betale evt. reperasjoner og greier selv. Det skjønner jeg. Men jeg skjønner ikke hvordan det i det hele tatt kan være en mulighet for at dette er min skyld.

Noen som har vært borti noe sånt?

Og ja - vi har mobiltelefoner i bøtter og spann her - så vi er ikke isolert - men det er fortsatt ikke priser som tilsier den lange, venninnesamtalen liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, den er ikke det.

Kan den ha kortsluttet systemet, eller noe sånt, mener du?

Den virker ikke der den sto før heller, nå da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tusenfryd.

Jeg er ganske sikker på at analoge telefoner ("gamle telefoner") ikke virker på isdn-linjer. Skift heller batterier i den nye telefonen din, så tipper jeg den virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, det vet jeg ikke, det er mulig den er blitt ødelagt selv iallefall... Men den virker iallefall ikke på isdn linje uansett... Prøv med isdn tlf før reperatøren kommer, så slipper du kanskje en utgift... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke hva du skal gjøre med den trådløse som ikke virker, selv med nye batterier. Men en analog telefon virker IKKE på en ISDN linje, så du hadde uansett ikke klart å få liv i den gamle telefonen din :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner teknikken er endret MEN jeg skjønner ikke hvorfor den ikke virker der den sto før. Der virket den helt glimrende - vi bare ryddet den bort, liksom...

Jaja - jeg får vente på han tassen som kommer til uken - og så får jeg vel en dyr dom, vil jeg tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:kul:

Når du ikke er på nettet, kan du vel bruke den gamle analoge telefonen, så plugge den inn i støpselet der telefonstøpslet til nettet sitter.

Når du ikke brukder nettet da.

Så immelomtida kan du vel reparere den isdn telefonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å ta ut kontakten til isdn og sette den inn igjen? Virker den ikek da, er det lite å gjøre...-enn å vente på den kjekke reperatøren... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kan det være at det er noe galt med isdn-telefonen. Så lenge du har internett skal jo linjene være i orden, i hverfall ei av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...