Stoltskeiv Skrevet 14 timer siden #1 Skrevet 14 timer siden (endret) Jeg føler det media driver med er skremselspropaganda. Det er som om man må lete etter det positive i det negative, men det er vel bevisst for å selge. Men synes selv NRK er veldig god på det, som egentlig skal være nøytrale Edit: hva tenker dere? Endret 13 timer siden av Stoltskeiv 2 1
Anne Liese Braun Skrevet 14 timer siden #2 Skrevet 14 timer siden (endret) å herregud - du skriver eksakt hva jeg også føler på. nrk.no er begredelig tabloid!! Blir litt bedre hvis man går inn på "nyheter"-siden. Men .. alle mediehusene konkurrerer om klikk og abonnenter, så det er vel grunnen til at man vil fokusere på krise og ragnarokk. Tillegg: Du spurte jo om hvor godt vi tror de dekker: Vel........de dekker all dritt i hvert hjørne av verden. Derfor er det - etter min mening ihvertfalll - så viktig å reise! Da ser man nemlig at det finnes massevis av gode, snille, gjestfrie mennesker der ute!! Endret 13 timer siden av Anne Liese Braun 2
NatNat Skrevet 12 timer siden #3 Skrevet 12 timer siden Stoltskeiv skrev (1 time siden): Jeg føler det media driver med er skremselspropaganda. Det er som om man må lete etter det positive i det negative, men det er vel bevisst for å selge. Men synes selv NRK er veldig god på det, som egentlig skal være nøytrale Edit: hva tenker dere? NRK er alt bortsett fra nøytrale. Ingen media er fullstendig nøytrale, det er ekstremt vanskelig, men NRK tar kaka. 1
NatNat Skrevet 10 timer siden #4 Skrevet 10 timer siden Stoltskeiv skrev (3 timer siden): Jeg føler det media driver med er skremselspropaganda. Det er som om man må lete etter det positive i det negative, men det er vel bevisst for å selge. Men synes selv NRK er veldig god på det, som egentlig skal være nøytrale Edit: hva tenker dere? fant akkurat en artikkel om akkurat dette. Alle skulle lese dette. Fra Anders Magnus, tidligere journalist hos NRK : "kan vi alltid stole på pressen" heter den. "Presse og politikere holdt skjult at Joe Biden ikke var egnet som president. Både i USA og Norge har pressen flere unnlatelsessynder." "I både norsk og amerikansk presse var det stor motstand mot president Trump også i hans første periode. Man kunne ikke gi Trump rett i noen ting. Så da Trump sa at koronaviruset trolig stammet fra en laboratorielekkasje i Kina, ble det avvist som utenrikspolitisk propaganda av nesten hele pressen." "Kinas tidligere diktator Mao Zedong var trolig verdenshistoriens største massemorder, med så mye som 70 millioner menneskeliv på samvittigheten.Likevel har NRK flere ganger omtalt ham som «Kinas store leder Mao Zedong», senest for noen uker siden. Tenk om NRK skulle ha omtalt høyresidens verste massemorder på tilsvarende vis, som «Tysklands store leder Adolf Hitler»?" "Særlig på to samfunnsområder har dette skapt problemer for en sannhetssøkende rapportering: innvandring og klima. Jeg tror den grunnleggende holdningen til et flertall blant norske journalister er at innvandring er et overordnet gode. Likedan er de overbevist om at også klimatiltak er et overordnet gode." full artikkel kan lese her (for fri) : https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/KMxnG5/kan-vi-alltid-stole-paa-pressen 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå