AnonymBruker Skrevet 20. juni #1 Skrevet 20. juni Jeg ryddet litt i kjøleskapet og flyttet på ting, og der dukket det opp en ubrukt pakke meierismør. Den har holdbarhetsdato 26/6, altså om få dager. Smør er vel kjent for å kunne harskne, så smør er kanskje ikke en av de tingene man sjanser på og spiser likevel, selv om det har gått ut på dato? Jeg rekker jo liksom ikke å spise opp en halvkilo smør på en knapp uke.... Bør jeg bare kaste smøret? Har allerede en annen pakke jeg holder på å bruke av, så denne nyoppdagede rekker jeg nok ikke starte på en gang. Ville du brukt smør som er utgått på dato og risikert harsk smak på maten? Anonymkode: 1ca72...eec
AnonymBruker Skrevet 20. juni #2 Skrevet 20. juni Det er ikke farlig å spise harskt smør, men smaker ikke godt. Smaker smøret ok, er det bare å spise. Anonymkode: 1fba9...8ac
AnonymBruker Skrevet 20. juni #3 Skrevet 20. juni Du kan fryse smør, jeg kjøper meierismør på tilbud og fryser ned biter på 50-100 gram. Anonymkode: 78cd0...fb5 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #4 Skrevet 20. juni Frys eller bak noe. Men er det i kjøleskapet så skal det ligge lenge før det blir harskt. Og uansett så kaster du aldri mat før du har sjekka det . Anonymkode: bfda0...563
AnonymBruker Skrevet 20. juni #5 Skrevet 20. juni Har spist smør mange måneder over best før uten å kjenne antydning til harsk smak. Kanskje du kan bake noe? Anonymkode: 2b99a...017 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #6 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Du kan fryse smør, jeg kjøper meierismør på tilbud og fryser ned biter på 50-100 gram. Anonymkode: 78cd0...fb5 Når og hvor finner du meierismør på tilbud? finner det aldri selv Anonymkode: a8323...247
Brunhilde Skrevet 20. juni #7 Skrevet 20. juni Smør er veldig fint å fryse, ja. Dessuten er det praktisk å ha litt smør på lur i fryseboksen hvis man plutselig får bruk for til baking en dag butikken er stengt. 😉 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #8 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg ryddet litt i kjøleskapet og flyttet på ting, og der dukket det opp en ubrukt pakke meierismør. Den har holdbarhetsdato 26/6, altså om få dager. Smør er vel kjent for å kunne harskne, så smør er kanskje ikke en av de tingene man sjanser på og spiser likevel, selv om det har gått ut på dato? Jeg rekker jo liksom ikke å spise opp en halvkilo smør på en knapp uke.... Bør jeg bare kaste smøret? Har allerede en annen pakke jeg holder på å bruke av, så denne nyoppdagede rekker jeg nok ikke starte på en gang. Ville du brukt smør som er utgått på dato og risikert harsk smak på maten? Anonymkode: 1ca72...eec Du lukter jo lett om det er harskt eller ikke. Og smør som er oppbevart kjølig holder i flere måneder etter utløpsdato. Det kan også fryses. Evt kan du lage smørkrem og fryse ned, så har du det på lur, til en dag du skal bake. Anonymkode: 11939...4e5 2
bitmog Skrevet 20. juni #9 Skrevet 20. juni Jeg smørte nettopp brødskive her med olivero smør som gikk ut 17.03.2025 lever enda gitt. Spørs om jeg får oppdatert innlegget da, kan være jeg stryker med før den tid.
Slarti Skrevet 20. juni #10 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Når og hvor finner du meierismør på tilbud? finner det aldri selv Anonymkode: a8323...247 Bunnpris og Spar bruker å ha knalltilbud på smør. Sist jeg handlet var det halve prisen på bunnpris sammenlignet med Rema, extra og kiwi. Bunnpris og spar er ikke "billigkjeder" så dem andre bryr seg ikke om tilbuda der. Er ikke noe dem sammenligner seg med. Sto faktisk om det i "osloavisene" om dette en gang for ca et år siden. Da sa både Kiwi og Coop at dem ikke følger tilbudene til Bunnpris, Spar eller Meny Faktisk veldig ofte sykt gode tilbud på Bunnpris. Spar har også veldig ofte gode tilbud, men synes Bunnpris er bedre. Meny har jeg dessverre ikke i nærheten her jeg bor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå