AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Skrevet 5 timer siden Jeg har en venn i USA som har bursdag i løpet av sommeren og jeg har lyst til å sende en gave. Det trenger ikke være bare til ham, men kan gjerne være noe hele familien har glede av. Jeg tenker Freia melkesjokolade er helt åpenbart, men hva annet tror du de vil like? Det trenger ikke være bare spiselige ting heller, men det må helst ikke være noe som er altfor stort og tungt for jeg ser at det koster en liten formue å sende pakker til USA. Tar i mot alt av forslag. Anonymkode: 7d989...65d
exictence Skrevet 5 timer siden #2 Skrevet 5 timer siden En melkesjokolade var en god ide. Koselig. Holder ikke det da? Hm, et norsk fjelltroll fra souvenir butikk?
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Skrevet 5 timer siden Smash! Har sett flere amerikanske tiktokere og youtubere som sier at de synes Smash er veldig godt (ikke veier en pose Smash så mye heller ❤️) Anonymkode: 56c0f...ceb 2 2
Chomsky89 Skrevet 5 timer siden #4 Skrevet 5 timer siden (endret) Marsipan. Ikke så lett å få tak i det der, mange amerikanere vet ikke at det eksisterer. Men det er dog noe de fleste enten elsker eller hater, så jeg ville lagt noe mer i pakken. Endret 5 timer siden av Chomsky89
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Skrevet 5 timer siden Må du sende en gave? Skal du gjøre det årlig/flere ganger i året? Det er litt dumt for i USA får du kjøpt alt mellom himmel og jord fritt levert på døra. Det holder ikke med å skrive en hyggelig og personlig hilsen da? Anonymkode: 2c467...b9c
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Skrevet 5 timer siden Kvikk lunsj! Så sykt mye bedre enn kitkat. Walters mandler. Smash. Salt lakris for gøy. Jeg har også sendt troll bøker med tekst på både engelsk og norsk. Anonymkode: fa368...ee6
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Må du sende en gave? Skal du gjøre det årlig/flere ganger i året? Det er litt dumt for i USA får du kjøpt alt mellom himmel og jord fritt levert på døra. Det holder ikke med å skrive en hyggelig og personlig hilsen da? Anonymkode: 2c467...b9c Alltid noen som på død og liv må svare helt irrelevant. TS skriver jo selv at h*n har lyst til å sende gave. Holder ikke det som argumentasjon for deg? Anonymkode: 56c0f...ceb 3 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Skrevet 5 timer siden Så kjedelige noen av dere er? Er da koslig å få tilsendt en gave fra et annet land med en annen kultur? Freia sjokolade Smash Kvikk lunsj Kanskje brunost! Kanskje noen småting du har håndlaget selv? Anonymkode: b8b09...f6a
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Skrevet 5 timer siden Brunost og ostehøvel Anonymkode: deaa9...d60 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Skrevet 5 timer siden Takk for mange gode forslag. Smash og Kvikklunsj må absolutt med, helt enig i det. Litt usikker på brunost, det er jo litt sånn elsk/hat for utlendinger og så veier det en del så synd å sende noe tungt hvis det ikke faller i smak. Salt lakris kan også bli litt skummelt, må tenke på det kanskje. Kanskje marsipan ja? Men veldig fint med gode forslag, tar gjerne i mot flere. Anonymkode: 7d989...65d
Callista Skrevet 5 timer siden #11 Skrevet 5 timer siden (endret) Vær forsiktig med å sende enkelte matvarer fra Norge til USA. Av hensyn til miljøet og frykt for smittsomme sykdommer, så er det ikke lov å sende eller ta med seg flere matvarer til USA. Hadde ikke tatt sjansen på å sende f.eks. brunost som noen har foreslått. Ostehøvel ser ofte amerikanerne og andre folkeslag på som en sær kuriositet, siden alle kjøper oppskårne osteskiver. Jeg vil bare nevne at jeg synes det er kjempekoselig at du vil sende en gave til vennen din. Endret 5 timer siden av Callista Skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Skrevet 4 timer siden Jeg har med hell gitt bøker til til utenlandske venner, men jeg har jo visst at de liker å lese. Bøker med fine bilder fra Norge, bok om norrøn mytologi, bok fra en norsk landsdel mottakerens aner kom fra osv. Bøkene var på engelsk selvsagt. Men det fordrer jo at du vet om mottakeren er glad i bøker. Anonymkode: 2526e...700 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Skrevet 4 timer siden Hva med plakat/bilde av en norsk kunstner? Anonymkode: 5eed9...9fe 1
Callista Skrevet 4 timer siden #14 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har med hell gitt bøker til til utenlandske venner, men jeg har jo visst at de liker å lese. Bøker med fine bilder fra Norge, bok om norrøn mytologi, bok fra en norsk landsdel mottakerens aner kom fra osv. Bøkene var på engelsk selvsagt. Men det fordrer jo at du vet om mottakeren er glad i bøker. Anonymkode: 2526e...700 Det har jeg også gjort flere ganger. Norgesbøker med historie og vakre bilder. Det ble veldig godt mottatt. 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Skrevet 3 timer siden Kaffe, helst hele bønner, det holder seg best. Norsk lysbrent kaffe er ganske annerledes enn den man vanligvis får i USA. Anonymkode: abd3f...3dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå