Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mitt første barnebarn døpes nå snart. Jeg har relativt god økonomi, men usikker på hvilket beløp jeg skal gi i dåpsgave. 
Jeg lurer derfor på hva andre har gitt barnebarn eller fått av besteforeldre. Om det betyr noe er jeg skilt fra barnas far så dåpsbarnet vil få egen gave av morfar. Dog har han dårlig økonomi. 

Anonymkode: a6aea...a09

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer veldig an på hvor mange barnebarn du potensielt får. Hvis du har kun ett barn så bør du kunne gi ganske mye, selv om økonomien skulle endre seg. Hvis du har 4 barn derimot og det nå er den eldste som har fått sitt første barn så ville jeg lagt meg på et mer symbolsk nivå som kan opprettholdes om du skulle fått 10+ barnebarn. 

Anonymkode: 6c229...b6c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Mitt første barnebarn døpes nå snart. Jeg har relativt god økonomi, men usikker på hvilket beløp jeg skal gi i dåpsgave. 
Jeg lurer derfor på hva andre har gitt barnebarn eller fått av besteforeldre. Om det betyr noe er jeg skilt fra barnas far så dåpsbarnet vil få egen gave av morfar. Dog har han dårlig økonomi. 

Våre fikk dåpsfat.

Anonymkode: bc0dd...be3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kommer veldig an på hvor mange barnebarn du potensielt får. Hvis du har kun ett barn så bør du kunne gi ganske mye, selv om økonomien skulle endre seg. Hvis du har 4 barn derimot og det nå er den eldste som har fått sitt første barn så ville jeg lagt meg på et mer symbolsk nivå som kan opprettholdes om du skulle fått 10+ barnebarn. 

Anonymkode: 6c229...b6c

Vil anta at jeg får 3 Max 4 barnebarn. Ts. 

AnonymBruker
Skrevet

Våre har fått en god tollekniv.

Anonymkode: 820b3...d11

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg fikk Sparebøsse And 1988 

128-152-96004_1_3.jpg

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Sønnen min fikk nylig tusen kroner hver av min far og mor (de er skilt)

AnonymBruker
Skrevet

Våre fikk 5000kr hver av besteforeldrene. Altså alle fire parene ga det hver (besteforeldre skilt på begge sider). 

Anonymkode: e6275...a44

Skrevet
Maskinfører skrev (4 minutter siden):

Jeg fikk Sparebøsse And 1988 

128-152-96004_1_3.jpg

Den har du nok hatt god bruk for 🤩😂

• Hjerte 1
Gjest jegerrinne
Skrevet

Våre fikk dåps plate og spike kniv og øks

AnonymBruker
Skrevet

Vår fikk 10.000 kr fra foreldrene til min samboer. Min mor ga 8000 kr i gave, og min far 2000 kr. 

Anonymkode: 8fb4c...2ab

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har god økonomi og du ser for deg maks fire barnebarn, hadde jeg vurdert å gi en pengegave på en sparekonto til hvert barn. Summen avhenger jo av hvor god økonomi man har, alt fra 2000,- til 10.000,- tenker jeg er innenfor normalen. Så kan man jo fortsette å overføre en mindre sum til bursdag, jul, konfirmasjon osv. Evt. kan det være hyggelig å gi en pengegave og en liten, symbolsk ting, som barneservice (kopp og skål), et hjerte i sølv eller gull til å ha i halsen eller noe? 😊

Anonymkode: 71c6e...da2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du har god økonomi og du ser for deg maks fire barnebarn, hadde jeg vurdert å gi en pengegave på en sparekonto til hvert barn. Summen avhenger jo av hvor god økonomi man har, alt fra 2000,- til 10.000,- tenker jeg er innenfor normalen. Så kan man jo fortsette å overføre en mindre sum til bursdag, jul, konfirmasjon osv. Evt. kan det være hyggelig å gi en pengegave og en liten, symbolsk ting, som barneservice (kopp og skål), et hjerte i sølv eller gull til å ha i halsen eller noe? 😊

Anonymkode: 71c6e...da2

Takk. Vurderer 10 000 i fond. Ts😊

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ga 1500,-, og ett medlemskap i BOB, men desse er teknisk sett gratis til de er 18, da må en jo begynne å betale, og en fondskonto jeg sparer 300, - i måneden, dette blir til nok delt ut til eventuell konfirmasjon. 

Har ikke verdens sprekeste økonomi. 

Anonymkode: 352b0...139

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Min far opprettet fond og sparer en fast sum i mnd til barnet mitt er 18 år. Han har gjort det til alle sine barnebarn.

Anonymkode: cf4b5...ce5

Skrevet
Kvalitet skrev (14 minutter siden):

Den har du nok hatt god bruk for 🤩😂

Ja har det 🤩😀 De har med Rosa lue og skjerf til jenter også 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Gaven barnet fikk av min pappa kostet 3200,- dette var barnebarn nummer 3 og sikkert siste  

Anonymkode: f905f...a50

AnonymBruker
Skrevet

Lita sølje ca 850 kr. 

Anonymkode: 37f1a...d94

Skrevet

500 kr

AnonymBruker
Skrevet

Vårt barn fikk ett originalt maleri fra den ene siden og barnebunad fra den andre☺️ Pris aner jeg ikke, men personlig er jeg mer opptatt av sentimental verdi i slike sammenhenger, noe som varer og man kan se tilbake på å ha fått, det har mye mer verdi enn penger noen gang vil ha i mine øyne☺️

Anonymkode: e6d2b...fb6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...