AnonymBruker Skrevet 20. juni #1 Skrevet 20. juni De fleste jobber kanskje lenge som sykepleiere på sykehjem får dekket videreutdanning når det er et behov og tar det derfra Jeg tok først master i ledelse, begynte på sykepleie, jobbet som sykepleier i fem år på sykehus og har jobbet noen år med innovasjon og digitalisering. Her har jeg ledet to mindre prosjekter tilknyttet sykehjem i to år, men ikke som sykepleier. Hvordan kan jeg hoppe over til å bli avdelingsleder nå? Anonymkode: ec3ad...748
AnonymBruker Skrevet 20. juni #2 Skrevet 20. juni Hoppe over? Du må som alle andre søke utlyste stillinger og gå gjennom vanlig ansettelsesprosess. Anonymkode: 97da1...f57 5 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #3 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hoppe over? Du må som alle andre søke utlyste stillinger og gå gjennom vanlig ansettelsesprosess. Anonymkode: 97da1...f57 Det var ikke det jeg mente. Jeg mente at jeg ikke vil gå tilbake til å jobbe klinisk som sykepleier i flere år til før jeg får muligheten Anonymkode: ec3ad...748
Dishwalla Skrevet 20. juni #4 Skrevet 20. juni Med den bakgrunnen har du jo både erfaring og utdanning som gir deg mulighet til å bli mellomleder, du må rett og slett begynne å søke på utlyste stillinger. 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #5 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det var ikke det jeg mente. Jeg mente at jeg ikke vil gå tilbake til å jobbe klinisk som sykepleier i flere år til før jeg får muligheten Anonymkode: ec3ad...748 Jeg vil si du er mer enn godt nok kvalifisert til å søke lederjobber. Særlig om du har de personlige egenskapene på plass. To av lederne våre på et større sykehjem hadde ingen annen utdannelse og kursing enn 3 årig bachelor sykepleie da de søkte siden lederjobber. Tror hun ene tok videreutdannelse noen år senere. Den andre fungerer som virksomhetsleder i tillegg ved ferier, sykdom og permisjoner. Anonymkode: 99e95...218 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #6 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (12 timer siden): De fleste jobber kanskje lenge som sykepleiere på sykehjem får dekket videreutdanning når det er et behov og tar det derfra Jeg tok først master i ledelse, begynte på sykepleie, jobbet som sykepleier i fem år på sykehus og har jobbet noen år med innovasjon og digitalisering. Her har jeg ledet to mindre prosjekter tilknyttet sykehjem i to år, men ikke som sykepleier. Hvordan kan jeg hoppe over til å bli avdelingsleder nå? Anonymkode: ec3ad...748 Du er mer enn godt nok kvalifisert til å søke lederstillinger på sykehjem og andre plasser innenfor helse, og som andre sier så trenger du bare begynne å søke. Min erfaring er at det kan være litt mer utfordrende å få lederjobb i spesialisthelsetjenesten enn i kommunehelsetjenesten, det skyldes nettopp den faglige spesialiseringen og at sykehus ofte vil at du skal kjenne faget avdelingen er spesialist i. Men; bare søk, TS Anonymkode: 8cb25...98c 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #7 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det var ikke det jeg mente. Jeg mente at jeg ikke vil gå tilbake til å jobbe klinisk som sykepleier i flere år til før jeg får muligheten Anonymkode: ec3ad...748 Som jeg skrev, du må søke på lik linje med andre, og se om de finner deg kvalifisert. Anonymkode: 97da1...f57 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå