Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De fleste jobber kanskje lenge som sykepleiere på sykehjem får dekket videreutdanning når det er et behov og tar det derfra 

Jeg tok først master i ledelse, begynte på sykepleie, jobbet som sykepleier i fem år på sykehus og har jobbet noen år med innovasjon og digitalisering. Her har jeg ledet to mindre prosjekter tilknyttet sykehjem i to år, men ikke som sykepleier.  Hvordan kan jeg hoppe over til å bli avdelingsleder nå?

Anonymkode: ec3ad...748

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hoppe over? Du må som alle andre søke utlyste stillinger og gå gjennom vanlig ansettelsesprosess.

Anonymkode: 97da1...f57

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hoppe over? Du må som alle andre søke utlyste stillinger og gå gjennom vanlig ansettelsesprosess.

Det var ikke det jeg mente. Jeg mente at jeg ikke vil gå tilbake til å jobbe klinisk som sykepleier i flere år til før jeg får muligheten

Skrevet

Med den bakgrunnen har du jo både erfaring og utdanning som gir deg mulighet til å bli mellomleder, du må rett og slett begynne å søke på utlyste stillinger.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det var ikke det jeg mente. Jeg mente at jeg ikke vil gå tilbake til å jobbe klinisk som sykepleier i flere år til før jeg får muligheten

Jeg vil si du er mer enn godt nok kvalifisert til å søke lederjobber. Særlig om du har de personlige egenskapene på plass. To av lederne våre på et større sykehjem hadde ingen annen utdannelse og kursing enn 3 årig bachelor sykepleie da de søkte siden lederjobber. Tror hun ene tok videreutdannelse noen år senere. Den andre fungerer som virksomhetsleder i tillegg ved ferier, sykdom og permisjoner.

Anonymkode: 99e95...218

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

De fleste jobber kanskje lenge som sykepleiere på sykehjem får dekket videreutdanning når det er et behov og tar det derfra 

Jeg tok først master i ledelse, begynte på sykepleie, jobbet som sykepleier i fem år på sykehus og har jobbet noen år med innovasjon og digitalisering. Her har jeg ledet to mindre prosjekter tilknyttet sykehjem i to år, men ikke som sykepleier.  Hvordan kan jeg hoppe over til å bli avdelingsleder nå?

Du er mer enn godt nok kvalifisert til å søke lederstillinger på sykehjem og andre plasser innenfor helse, og som andre sier så trenger du bare begynne å søke.

Min erfaring er at det kan være litt mer utfordrende å få lederjobb i spesialisthelsetjenesten enn i kommunehelsetjenesten, det skyldes nettopp den faglige spesialiseringen og at sykehus ofte vil at du skal kjenne faget avdelingen er spesialist i. Men; bare søk, TS :) 

Anonymkode: 8cb25...98c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Som jeg skrev, du må søke på lik linje med andre, og se om de finner deg kvalifisert. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...