Gå til innhold

Dere som har vært i Milano, hva er must?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sjekket litt priser på billetter til Den siste nattverden/Last supper, koster det virkelig 1400 kroner for en billett? Eller er det noe jeg ikke får med meg.

Hva må oppleves i Milano?

Vi tenker å dra videre til Verona og tar gjern tips der også.

Anonymkode: e23d8...f27

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg sjekket litt priser på billetter til Den siste nattverden/Last supper, koster det virkelig 1400 kroner for en billett? Eller er det noe jeg ikke får med meg.

Det hørtes mye ut. Vi betalte 46 euro i 2023. Mener vi betalte noe ekstra for omvisning, og at de vanlige billettene kostet rundt 15 euro eller noe. Når skal dere reise? Ikke utenkelig at sommersesongen er utsolgt. Hvis dere prøver å booke fra andre enn den offisielle siden skjønner jeg at de blir mye dyrere. https://cenacolovinciano.vivaticket.it/index.php 

Vi tilbragte ikke så veldig mange timer i Milano, men var også på en guidet tur i katedralen. I tillegg vandret vi i området rundt Sforza-slottet. Og så spiste jeg Ossobuco alla Milanese 🤤

Anonymkode: cb231...fa5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det hørtes mye ut. Vi betalte 46 euro i 2023. Mener vi betalte noe ekstra for omvisning, og at de vanlige billettene kostet rundt 15 euro eller noe. Når skal dere reise? Ikke utenkelig at sommersesongen er utsolgt. Hvis dere prøver å booke fra andre enn den offisielle siden skjønner jeg at de blir mye dyrere. https://cenacolovinciano.vivaticket.it/index.php 

Vi tilbragte ikke så veldig mange timer i Milano, men var også på en guidet tur i katedralen. I tillegg vandret vi i området rundt Sforza-slottet. Og så spiste jeg Ossobuco alla Milanese 🤤

Sommeren er utsolgt ja, vi drar i juli. Vi får nok booke fra noen andre enn offisiell sid skal vi ha sjangsen til å se det, er det verdt et besøk mener du?

AnonymBruker
Skrevet

I Juli ville jeg nok droppet byen, og dratt nord mot Comosjøen. Det er ofte over 35 grader på den tiden. 

Anonymkode: c17f9...d8e

AnonymBruker
Skrevet

San Siro❤️

Anonymkode: 63ff3...840

AnonymBruker
Skrevet

Da forstår jeg, har selv kjøpt billetter via f.eks. getyourguide til utsolgte attraksjoner andre steder i Italia.

Synes det var veldig greit å ha sett det, når vi først skulle til Milano. Selve besøket var rimelig raskt overstått, men synes det var verdt det for vår del. :)

AnonymBruker
Skrevet

Ville dratt til Comosjøen. Du kan f.eks. ta toget til Varenna og båt over til Bellagio. Sikkert mange andre steder langs Comosjøen som også er verdt å besøke. 

Anonymkode: 05581...304

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ville dratt til Comosjøen. Du kan f.eks. ta toget til Varenna og båt over til Bellagio. Sikkert mange andre steder langs Comosjøen som også er verdt å besøke. 

Anonymkode: 05581...304

Hvordan er temeraturen der i juli? Er det så høyt at det hjelper på heten?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.6.2025 den 16.03):

Sommeren er utsolgt ja, vi drar i juli. Vi får nok booke fra noen andre enn offisiell sid skal vi ha sjangsen til å se det, er det verdt et besøk mener du?

Det er et stort høydepunkt i Milano hvis man liker kunst. Vær 100% sikker på at du bestiller fra en seriøs side, jeg så folk bli avvist med falske billetter da vi var der. 

Et annet høydepunkt er taket på katadralen, omvisning på La scala er også bra. 

Anonymkode: 0aaee...66b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...