AnonymBruker Skrevet 21. juni #62 Skrevet 21. juni Du leier ut til ikke reisevante gjester. De scorer som de har vett til. Tror ikke andre bryr seg så mye, vi vet det er idioter overalt. Jeg leide et lite hus i Kristiansand gjennom Airb’n’b. Lite møbler og verandagulvet behøvde mye stell. Men 4 soverom med 8 sengeplasser og god plass ellers til 2000 kr dagen? Topp score fra meg. Anonymkode: 9dc10...e74 5 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #63 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da har du misforstått rankingen hos Airbnb. Alt under 5 er at noe konkret ikke var greit, som at verten ikke svarte deg hyggelig/innen rimelig tid, at bildene og tekst ikke presenterte boligen sannferdig, eller at det var dårlig rengjøring/rot/ekkel lukt/ting var i svært dårlig stand. 3 er ikke midt på treet, det er at noe var så skuffende dårlig/skittent/ugreit/problematisk at det umiddelbart må bli bedre om verten skal fortsette som vert. Anonymkode: 8d11b...606 Hva er day vitsen med 1 og 2 om 3 er så dårlig? Alle slike karaktersystem burde tallet i midten være gjennomsnittet, alt over eksepsjonelt, alt under dårligere enn forventet. Er som terningkast på anmeldelser, alle blir brukt feil Anonymkode: 3db5c...b44 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #64 Skrevet 21. juni Jdz skrev (17 timer siden): ... Det sagt, AirBnB er et onde som legger unødvendig press på boligmarkedet i byene. Det burde vært forbudt eller regulert til å bare kunne leie ut boligen man bor i, feriehus/hytter med minimum av egen bruk etc. Trådens beste poeng! Anonymkode: 1f241...8be 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #65 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Akkurat! Kravene takler jeg fint, men urimelige gjester medfører at jeg ikke finner dette verdt innsatsen lenger, i forhold til å leie ut til fastboende. For det å leie ut via Airbnb krever virkelig ganske så mye innsats. Hvilket jeg hadde gitt med stor glede, om gjester satte pris på det, men som forsvinner i møte med for mange gjester som blir urimelige. Mennesker som reiser med dyr burde virkelig være glad for at verter som meg har ønsket både dem og dyrene velkommen. Jeg har selv hund, og å leie i et koselig privatområde med parkering og turmuligheter rett utenfor døra er noe helt annet enn å dra med seg hund på hotell. Men nei, jeg må ikke leie ut via Airbnb, og nå slutter jeg med det. Anonymkode: 8d11b...606 Altså joda, men du burde slutte å tenke at du gjør mennesker en tjeneste ved å leie ut og tenke at alle er utakknemlig. Om ikke du leier ut, er det alltid noen andre som vil. Når ratings og kommentarer plager deg så mye så er ikke dette rette markedet for deg. Kanskje du heller skal satse på langtidsutleie? Anonymkode: a62c7...e99 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni #66 Skrevet 21. juni Tough cookie skrev (På 20.6.2025 den 15.25): Hvilken nasjonalitet er de godt voksne som har gitt dårlige anmeldelser? Jeg er norsk og gav en lavere score nå sist, det var døde fluer i karmene, det var store hybelkaniner som fløy når vi flyttet noen stoler, det var fingermerker på kjøkkeninnredningens fronter, fettet koketopp, stekovnen hadde brukte bakpapir inni og hadde neppe vært vasket på en god stund og stuebordet hadde kaffiringer på platen, ene ungenløftet puten på sofaen og det var størket sjololade på undersiden, og ikke minst når jeg vasket gulvet når vi kom var vannet skittent selv på andre runde - det var følelsen av å henge fast i gulvet når vi kom som gjorde at jeg så alt det andre med en gang og tok fatt på vaskingen siden vi skulle være der en uke og jeg skjemmes overhode ikke over scoren heller, tvert imot skulle vi sikkert gitt ennå lagere enn 3 for å være ærlig. Når vedkommende så i tillegg sender melding og spør hvorfor og forsvarer det med at airBnB er "vanlige folk med normal renslighet" ble det litt for dumt rett og slett.. I TS sitt tilfelle derimot vil jeg påstå scoren var gitt på et heller tynt grunnlag! Anonymkode: 6dce7...315 5
AnonymBruker Skrevet 21. juni #67 Skrevet 21. juni Vi leier ut hytta når den ikke er i bruk. Har stort sett greie erfaringer og det samme med omtale. Selvfølgelig vil det ikke alltid svare til alles forventninger, men det er jeg heller ikke opptatt av. Vi fikk dårlig omtale fordi de ikke fant Moskus utenfor hytta, noe de og for seg bør være glad for. Ikke er det rett område heller. Vi leier ut hytta "som den står". Vi ligger litt under markedspris. Vi har stort sett ti gode omtaler og en dårlig. De dårlige stresser meg lite. Er det noe jeg kan endre på, gjør jeg det. Er det folks smak, vel den er jo som kjent delt som baken. Anonymkode: 039b9...a3b
Elaine Marley Skrevet 21. juni #68 Skrevet 21. juni Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, avsporinger, og svar til dette. Elaine Marley, mod. 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni #69 Skrevet 21. juni Synes det er bra at folk er ærlige om deres meninger. Et støvfritt sted bør jo skille seg fra et støvete sted. Blir feil om alt får 5-stjerner Anonymkode: f39a6...247 1
BeeKind Skrevet 21. juni #70 Skrevet 21. juni Ikke alle godt voksne kunder er vanskelige, men nesten alle vanskelige kunder er godt voksne. Jeg ble helt sjokkert over det da jeg jobbet i service-yrke! Tror jeg nesten aldri opplevde at noen under 30-40 år var ufine eller urimelige, men det var mange kunder daglig på 60+ som var regelrett stygge mot de ansatte. Når en ung person skulle klage var de saklige og hyggelige, selv ved grove mangler. Mens eldre kunder kunne skrike og rope for små bagateller. Jeg har både blitt seksuelt trakassert og blitt kalt feit, stygg og udugelig (helt uprovosert og uten grunn) av eldre menn. En eldre dame tok med seg moren sin på sikkert 90 år dagen etter at en feil på kassa nesten hadde skjedd, for å kjefte på meg for svindelforsøk. 1 2
Fru Uperfekt Skrevet 21. juni #71 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (På 20.6.2025 den 18.21): Skjønner at du er lei, TS, så fra meg får du all verdens støtte og validering. Leide selv ut leiligheten i eneboligen min sommeren 2020 (fordi "alle" skulle på ferie til byen min da) og jeg var utslitt etter den sommeren. Vasket ned alt mellom hvert besøk, da snakker vi vegger, gulv, inventar +++, så jeg brukte en hel dag på vasking mellom hvert besøk. Fikk ikke én klage på renhold, men folk presterte likevel å klage på andre ting. Fikk for eksempel klage på at det ikke var dør ut til hagen vår, altså VÅR private hage, for gjestene ville bruke hagen. Sto klart og tydelig på AirBnB at det ikke var tilgjengelig hage. Gjesten ga meg dårlig karakter på dette og skrev "utleier burde bytte ut vinduene med en dør slik at hagen kan brukes"🙄 Mtp at disse gjestene betalte 1000,- pr natt for en hel familie, så vil jeg påstå det var en god pris for en leilighet rett ved Dyreparken - selv uten hage. En annen gjest hadde jeg skikkelig uflaks med. Av en eller annen grunn bestemte den relativt nye stekeovnen å skru temperaturen opp på maks, så frokostrundstykkene til gjesten ble svidd. Han var ganske pissed. Sa til meg at han var elektriker, så jeg måtte se å få kjøpt en ny stekeovn som han kunne installere - mot betaling🙄 Akkurat den dagen hadde jeg ikke mulighet til å kjøpe ny stekeovn, og neste dag skulle han uansett dra, så jeg sa at jeg måtte ordne det etter at han hadde reist neste dag (syntes heller ikke noe om å betale en elektriker for å plugge i en stekeovn, det klarer jeg fint selv). Gjesten ga meg selvsagt ræva anmeldelser basert på at han ikke fikk stekt seg frokostrundstykker den ene dagen🙄 Jeez...som om nærbutikken ikke har ferske rundstykker bare noen hundre meter unna😆 Ellers opplevde jeg å måtte vaske ut en halv sandstrand fra badet (fordi noen gjester skylte alt dykkerutstyret sitt der), jeg måtte kjøpe enda et sett med nye håndklær (fordi noen gjester sin sminke ikke gikk av på 90 graders vaske), jeg måtte tepperense en hel sofa (pga småbarn som hadde klisset over hele sofaen), og jeg måtte vaske dyner og madrassbeskyttere som var tilgriset av mens og urin. Når jeg i ettertid ser hvor mye jeg vasket og sto på for å gi folk en fin ferieopplevelse, var det absolutt ikke verdt det. Og av 12 bookinger var det bare tre-fire familier som behandlet leiligheten med respekt. De andre snudde leiligheten på hodet og lot det se ut som en svinesti da de dro. Aldri igjen. Anonymkode: f0b38...26f Akkurat stekeovnen var en hms ting så den forstår jeg. Når det kommer til installasjon av stekeovn er det varierende om en har lov å gjøre selv eller ei
AnonymBruker Skrevet 21. juni #72 Skrevet 21. juni Jeg har hørt det samme fra venninne som leier ut. Hun ga opp nå. En smule under komfyr osv..Folk wr alldeles nazi. Anonymkode: 98ac3...d4c 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni #73 Skrevet 21. juni Fru Uperfekt skrev (18 minutter siden): Akkurat stekeovnen var en hms ting så den forstår jeg. Når det kommer til installasjon av stekeovn er det varierende om en har lov å gjøre selv eller ei HMS i en privat bolig at en stekeovn ikke kunne brukes én morgen? Mannen min har lov til å gjøre det, så det fikset vi selv. Anonymkode: f0b38...26f 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni #74 Skrevet 22. juni Folk som er født før 1980 er jo stort sett ubrukelige med psykopattendenser. Det ser man jo på både dagens ungdomsgenerasjon og foreldregenerasjonen. Egoismen råder. De evner verken å være foreldre eller besteforeldre. Og de er generelt ufyselige og ubrukelige. Sånn er det å ha levd livet med sølvskje i kjeften. Besteforeldregenerasjonen fikk boliglån med 25.000 i egenkapital, og eneste krav for å få fast arbeid var å kunne stave sitt eget navn. Barna deres ble deretter. Tør ikke tenke på hvordan dagens unge kommer til å utvikle seg videre. Tror det bare er de som er født mellom 1985 og 1987 som har noe som helst vett og forstand i kroppen 😉😉 Anonymkode: acd1b...915
AnonymBruker Skrevet 22. juni #75 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Altså joda, men du burde slutte å tenke at du gjør mennesker en tjeneste ved å leie ut og tenke at alle er utakknemlig. Om ikke du leier ut, er det alltid noen andre som vil. Når ratings og kommentarer plager deg så mye så er ikke dette rette markedet for deg. Kanskje du heller skal satse på langtidsutleie? Anonymkode: a62c7...e99 Ja akkurat. Men jeg håper at gjester ikke oppfører seg slik at Airbnb- tilbudet forsvinner gradvis av at voksne mennesker som ikke forstår konseptet blir en for stor belastning for verter. Jeg setter pris på det tilbudet selv, men jeg trekker meg nå på grunn av en utvikling som er ganske vanvittig. Ikke gjensidig velvilje, men folk som regelrett leter etter ting å kritisere. Men ja, jeg har faktisk tenkt at jeg har vært del av noe som sørger for at folk kan reise uten å ruinere seg. Du skriver at jeg ikke bør tenke at det er å gjøre noe en tjeneste, men det er såpass innsats bak å være Airbnb- vert at det å ha vært en del av det tilbudet har vært verdt det tross at timebetaling er noe man absolutt ikke må tenke på, med mindre man leier ut til tusenvis av kroner dagen. Men den tjenesten orker jeg ikke lenger. Jeg er glad så lenge andre orker det, men jeg er ferdig. Anonymkode: 8d11b...606
Fru Uperfekt Skrevet 22. juni #76 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): HMS i en privat bolig at en stekeovn ikke kunne brukes én morgen? Mannen min har lov til å gjøre det, så det fikset vi selv. Anonymkode: f0b38...26f I en privat kanskje ikke, men dette var i forbindelse med utleie. Så siden det var utleie så ja HMS
Fru Uperfekt Skrevet 22. juni #77 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Folk som er født før 1980 er jo stort sett ubrukelige med psykopattendenser. Det ser man jo på både dagens ungdomsgenerasjon og foreldregenerasjonen. Egoismen råder. De evner verken å være foreldre eller besteforeldre. Og de er generelt ufyselige og ubrukelige. Sånn er det å ha levd livet med sølvskje i kjeften. Besteforeldregenerasjonen fikk boliglån med 25.000 i egenkapital, og eneste krav for å få fast arbeid var å kunne stave sitt eget navn. Barna deres ble deretter. Tør ikke tenke på hvordan dagens unge kommer til å utvikle seg videre. Tror det bare er de som er født mellom 1985 og 1987 som har noe som helst vett og forstand i kroppen 😉😉 Anonymkode: acd1b...915 Og hvem var foreldre til de som er født i de 3 magiske årene... 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni #78 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hva er day vitsen med 1 og 2 om 3 er så dårlig? Alle slike karaktersystem burde tallet i midten være gjennomsnittet, alt over eksepsjonelt, alt under dårligere enn forventet. Er som terningkast på anmeldelser, alle blir brukt feil Anonymkode: 3db5c...b44 Bruker man en tjeneste, og klarer det, så bør man også klare å sette seg inn i hvordan man skal rate tjenesten. Den er godt beskrevet, og at du mener den burde vært annerledes betyr faktisk ikke noe, når den er som den er. AnonymBruker skrev (18 timer siden): Synes det er bra at folk er ærlige om deres meninger. Et støvfritt sted bør jo skille seg fra et støvete sted. Blir feil om alt får 5-stjerner Anonymkode: f39a6...247 Nei det skal være 5 stjerner dersom det ikke er noe som var galt, og man får ikke en bolig 100% fritt for støv når det finnes puter, dyner, tepper og annet i leiligheten. Klarer du å re senga uten at det blir noe svevestøv av det? Uten å bruke plast rundt ting og kun veldig syntetiske stoffer? Mine rutiner ved klargjøring er slik at leiligheten antagelig har mindre støv enn de fleste boliger kan skilte med. Først rister jeg dyner og puter ute, så vasker jeg over absolutt alt av flater og gjenstander i stua, så legger jeg frem håndklær og sengetøy (som er nyvasket og rullet over med klesrulle, for å minimere mulighet for at det er støv og hår som har satt seg fast på det), så vasker jeg kjøkken og bad grundig, så støvsuger jeg godt overalt, så vasker jeg gulvene, og så tar jeg en ekstra runde med en slik mikrofiberkost som trekker til seg støv og sørger for at eventuelt støv som er virvlet opp under prosessen forsvinner. Den stryker jeg til og med over veggene, og lamper. Lister, brytere og håndtak er også vasket over. Bildet vedlagt viser type seng vi har, bare at vi har tykkere rammemadrass og overmadrass på, som er svært tung å løfte opp, så nei det gjør jeg ikke, men støv kommer heller ikke ned under eller opp fra under, bak skuffene. Skuffene tørker jeg alltid ut av, selv om få gjester virker å bruke dem. Jeg er likevel inni alle skuffer og skap med vaskefilla. Vaskemaskin står i slik nisje som på andrebildet, bare at det er kun en kombi, ikke to, men som på bildet kan den ikke trekkes frem (måtte løftes på plass), og det er vanskelig å komme til bak. Om leiligheten regnes som skitten om det skulle finnes noe rusk bak forstår jeg ikke det må jeg si. Om du hadde vasket din leiligheten, måtte du da også ha vasket bak slik vaskemaskin og i tomrommet bak skuffene i senga for å regne leiligheten som ren? Isåfall burde man vel også trekke ut innebygget kjøleskap og ta bort sokkellist på kjøkkenet for å vaske bak og under der for å anse seg som fornøyd med vask? For det er jo tilsvarende. For min del er det ikke bare ok men forståelig at folk ønsker ren leilighet, men det får også være måte på krav til absolutt støvfritt. Rister man på en allerede ristet dyne vil det uansett komme litt støv. Det er ikke mulig med absolutt støvfritt. Hadde vært artig å se hvordan disse urimelige gjester selv bor. Jeg er ganske så sikker på at jeg kunne funnet støv hos dem, ved å klatre og dra frem ting. 😁 Nei det blir godt å ikke måtte forholde meg til slike gjester mer! 😊 Anonymkode: 8d11b...606
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå