AnonymBruker Skrevet 20. juni #1 Skrevet 20. juni På grunn av vanvittig kravstore gjester. Airbnb var en god ide dem gang det mest var unge mennesker som oppriktig ønsket og trengte å leie rimeligere alternativer enn hoteller. Nå når det er blitt vanlig for også godt voksne mennesker som forventer at det ikke finnes så mye som et støvkorn i boligen, og at det skal se helt nytt og ubebodd ut nærmest, er det bare stress. Vi har en flott liten leilighet, som ligger svært sentralt, og derfor godt belegg året rundt. Alt i leiligheten, fra dyner og sengetøy til bestikk, panner, hvitevarer og alt er av god kvalitet, og unge gjester er fremdeles en fryd, men godt voksne... 😬 Leiligheten er godt presentert med bilder av alt, og jeg bruker nå 2-3 timer på å regelrett nedvaske leiligheten så ofte som hver 3 dag. Både brytere, lister og håndtak blir vasket, i tillegg til rommene og flatene generelt. Folk generelt bor neppe så rent, med så eksklusive dyner, puter og sengetøy og annet til vanlig, og likevel blir jeg nesten lamslått av hva voksne mennesker får seg til å trekke ned anmeldelser på. Hun som ble dråpen som umiddelbart fikk meg til å stenge for nye bestillinger meldte tilbake 3 i karakterer på alt, men hadde likevel hatt et flott opphold og leiligheten var fin (????). Dialogen mellom oss hadde vært hyggelig hele veien, og jeg hadde som vanlig nedvasket leiligheten før de kom, så jeg måtte spørre hva som fikk dem til å trekke ned såpass mye. 3 er jo elendig anmeldelse, så jeg lurte på om jeg hadde oversett noe graverende. Da fikk jeg i svar at det var litt støv i leiligheten. Presisert som at det ble litt svevestøv (!) da de tok sengetøy på senga, og at det var litt støv OPPÅ et høyskap, BAK vaskemaskinen og UNDER senga. Høres sikkert ikke så urimelig ut det, men litt svevestøv når man tar på sengetøy, hvordan klarer man å unngå det uten å bruke plast på senga og helsyntetisk sengetøy? Oppå høyskapet... hva skulle de der å gjøre? Skapet går mer eller mindre helt til taket, og jeg når ikke opp om jeg står på en stol engang. Jeg må ha stige for å komme skikkelig til der, og nei det gjør jeg ærlig talt ikke hver eneste gang. Jeg henter trappestige inn innimellom, men ellers får det holde med det, for der er det ingen grunn til å klatre opp. Bak vaskemaskin... Vaskemaskinen står i en nisje, og eneste måten å både se eventuelt støv der eller vaske det bort er å klyve oppå vaskemaskinen, eller å trekke den frem. Nei det gjør jeg ikke stadig, men gjør virkelig noen det? Hva er meningen med å klyve opp på vaskemaskinen for å kikke etter om det er støv BAK den? Og under senga... Senga er plassbygget, og for å komme seg under senga må man være to voksne mennesker som løfter den opp samtidig. Nei vi kan selvsagt ikke være to sterke mennesker som løfter den opp mellom hver gjest, men hva pokker skulle gjesten gjøre det for? Den er plassbygget! Med skuffer under i front, fra gulv til madrass. Det er helt unaturlig å løfte den av sokkelen med stor innsats. Dette var dråpen, men det har vært mye merkelig fra (voksne!) gjester tidligere også. Som å trekke ned på anmeldelse på grunn av ting som tydelig er synlig på bildene når de bestiller. 4 i karakter, ikke topp, fordi det er hybelkjøkken og ikke stort kjøkken. Ja så bestill leilighet med stort kjøkken da! Dette er både beskrevet med tekst og bilder, så hva...???? Det er sovealkove, ikke eget soverom, trekk i karakter. Dette står det, og det er bilder som tydelig viser dette. Kaffetrakteren var vanskelig å finne, trekk i karakter. Det er en liten leilighet, få skap å åpne, og kaffemaskin står fremme. Kaffetrakter er kun et ekstra tilbud til dem som foretrekker dette. Den står likevel lett tilgjengelig i skapet under. Altså jeg blir så oppgitt, og nå orker jeg ikke å bruke timevis på å vaske ned leiligheten hver uke for å få slikt tull tilbake. Hadde jeg kunne sette at jeg ikke ønsker godt voksne gjester kunne jeg vurdert det, men med så mye innsats for å så betale skatt og sitte igjen med en timebetaling som er latterlig... nei dette orker jeg virkelig ikke mer! Fint for en ung student! Nå blir en leilighet trukket fra Airbnb, og jeg kan få min fritid tilbake. Ved fast leie slipper jeg både stadig vasking og å betale skatt. Det blir HERLIG! Voksne Airbnb gjester burde skjerpe seg. De unge gjestene er betydelig hyggeligere. Vurderer du å leie ut via Airbnb, tenk deg godt om! Anonymkode: 8d11b...606 33 6 9
Tough cookie Skrevet 20. juni #2 Skrevet 20. juni Hvilken nasjonalitet er de godt voksne som har gitt dårlige anmeldelser? 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni #3 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): På grunn av vanvittig kravstore gjester. Airbnb var en god ide dem gang det mest var unge mennesker som oppriktig ønsket og trengte å leie rimeligere alternativer enn hoteller. Nå når det er blitt vanlig for også godt voksne mennesker som forventer at det ikke finnes så mye som et støvkorn i boligen, og at det skal se helt nytt og ubebodd ut nærmest, er det bare stress. Vi har en flott liten leilighet, som ligger svært sentralt, og derfor godt belegg året rundt. Alt i leiligheten, fra dyner og sengetøy til bestikk, panner, hvitevarer og alt er av god kvalitet, og unge gjester er fremdeles en fryd, men godt voksne... 😬 Leiligheten er godt presentert med bilder av alt, og jeg bruker nå 2-3 timer på å regelrett nedvaske leiligheten så ofte som hver 3 dag. Både brytere, lister og håndtak blir vasket, i tillegg til rommene og flatene generelt. Folk generelt bor neppe så rent, med så eksklusive dyner, puter og sengetøy og annet til vanlig, og likevel blir jeg nesten lamslått av hva voksne mennesker får seg til å trekke ned anmeldelser på. Hun som ble dråpen som umiddelbart fikk meg til å stenge for nye bestillinger meldte tilbake 3 i karakterer på alt, men hadde likevel hatt et flott opphold og leiligheten var fin (????). Dialogen mellom oss hadde vært hyggelig hele veien, og jeg hadde som vanlig nedvasket leiligheten før de kom, så jeg måtte spørre hva som fikk dem til å trekke ned såpass mye. 3 er jo elendig anmeldelse, så jeg lurte på om jeg hadde oversett noe graverende. Da fikk jeg i svar at det var litt støv i leiligheten. Presisert som at det ble litt svevestøv (!) da de tok sengetøy på senga, og at det var litt støv OPPÅ et høyskap, BAK vaskemaskinen og UNDER senga. Høres sikkert ikke så urimelig ut det, men litt svevestøv når man tar på sengetøy, hvordan klarer man å unngå det uten å bruke plast på senga og helsyntetisk sengetøy? Oppå høyskapet... hva skulle de der å gjøre? Skapet går mer eller mindre helt til taket, og jeg når ikke opp om jeg står på en stol engang. Jeg må ha stige for å komme skikkelig til der, og nei det gjør jeg ærlig talt ikke hver eneste gang. Jeg henter trappestige inn innimellom, men ellers får det holde med det, for der er det ingen grunn til å klatre opp. Bak vaskemaskin... Vaskemaskinen står i en nisje, og eneste måten å både se eventuelt støv der eller vaske det bort er å klyve oppå vaskemaskinen, eller å trekke den frem. Nei det gjør jeg ikke stadig, men gjør virkelig noen det? Hva er meningen med å klyve opp på vaskemaskinen for å kikke etter om det er støv BAK den? Og under senga... Senga er plassbygget, og for å komme seg under senga må man være to voksne mennesker som løfter den opp samtidig. Nei vi kan selvsagt ikke være to sterke mennesker som løfter den opp mellom hver gjest, men hva pokker skulle gjesten gjøre det for? Den er plassbygget! Med skuffer under i front, fra gulv til madrass. Det er helt unaturlig å løfte den av sokkelen med stor innsats. Dette var dråpen, men det har vært mye merkelig fra (voksne!) gjester tidligere også. Som å trekke ned på anmeldelse på grunn av ting som tydelig er synlig på bildene når de bestiller. 4 i karakter, ikke topp, fordi det er hybelkjøkken og ikke stort kjøkken. Ja så bestill leilighet med stort kjøkken da! Dette er både beskrevet med tekst og bilder, så hva...???? Det er sovealkove, ikke eget soverom, trekk i karakter. Dette står det, og det er bilder som tydelig viser dette. Kaffetrakteren var vanskelig å finne, trekk i karakter. Det er en liten leilighet, få skap å åpne, og kaffemaskin står fremme. Kaffetrakter er kun et ekstra tilbud til dem som foretrekker dette. Den står likevel lett tilgjengelig i skapet under. Altså jeg blir så oppgitt, og nå orker jeg ikke å bruke timevis på å vaske ned leiligheten hver uke for å få slikt tull tilbake. Hadde jeg kunne sette at jeg ikke ønsker godt voksne gjester kunne jeg vurdert det, men med så mye innsats for å så betale skatt og sitte igjen med en timebetaling som er latterlig... nei dette orker jeg virkelig ikke mer! Fint for en ung student! Nå blir en leilighet trukket fra Airbnb, og jeg kan få min fritid tilbake. Ved fast leie slipper jeg både stadig vasking og å betale skatt. Det blir HERLIG! Voksne Airbnb gjester burde skjerpe seg. De unge gjestene er betydelig hyggeligere. Vurderer du å leie ut via Airbnb, tenk deg godt om! Anonymkode: 8d11b...606 Jeg er 56, og bruker Airbnb mange ganger i året. Både i Norge og utlandet. Jeg har vel aldri gitt en dårlig anmeldelse... Jeg ser på bilder, og leser tekst. Vet derfor hva jeg kan forvente... Har heller ingen dårlige anmeldelser som gjest... Anonymkode: 31da3...733 17 5
AnonymBruker Skrevet 20. juni #4 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Orker ikke leie ut via Airbnb lenger. Ikke verdt det! Endelig. AirBnB er forferdelig for alt og alle, annet enn eierne av Airbnb. Samfunnskreft. Anonymkode: c1d16...10b 29
AnonymBruker Skrevet 20. juni #5 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er 56, og bruker Airbnb mange ganger i året. Både i Norge og utlandet. Jeg har vel aldri gitt en dårlig anmeldelse... Jeg ser på bilder, og leser tekst. Vet derfor hva jeg kan forvente... Har heller ingen dårlige anmeldelser som gjest... Anonymkode: 31da3...733 ❤️ Absolutt lurt å se og lese godt. Jeg kan si akkurat det samme selv. Jeg trakk ikke engang ned anmeldelse da tv og Internett ikke virket, fordi verten kastet seg rundt og fikk fikset det så kjapt som mulig. Ting kan skje, og å være hyggelig gjest er like viktig som å være hyggelig vert. Anonymkode: 8d11b...606 26
AnonymBruker Skrevet 20. juni #6 Skrevet 20. juni Tough cookie skrev (6 minutter siden): Hvilken nasjonalitet er de godt voksne som har gitt dårlige anmeldelser? De jeg husker nasjonalitet på i farten var japanske, tyske og norske. Hun som tydeligvis har klatret på vaskemaskinen, opp for å sjekke over høyt høyskap og som løftet opp plassbygget seng var norsk. Anonymkode: 8d11b...606 9 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #7 Skrevet 20. juni Tror kanskje du er vel opptatt av å framstå perfekt, og få ros for dette enorme offeret du gir for menneskeheten, ved å leie ut. Slapp litt av, du kan ikke styre andres oppfatning. Når det er beskrivende bilder klarer andre å tenke seg til at kommentarene er rare. Bra du heller leier ut til en student videre, og slik faktisk gjør noe for samfunnet. Anonymkode: ac422...33d 12 4
AnonymBruker Skrevet 20. juni #8 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Endelig. AirBnB er forferdelig for alt og alle, annet enn eierne av Airbnb. Samfunnskreft. Anonymkode: c1d16...10b Forklar? Hvordan skal man ellers få til konferanser, møter, trefinger, turisme osv når vi ikke har hotell her i bygda. Anonymkode: a9709...37f 10
AnonymBruker Skrevet 20. juni #9 Skrevet 20. juni stakkars hushaien som ikke får applaus for å være så edel at hun vasker mellom de betalende «gjestene» (kundene) sine… La gjerne være å leie ut. Jeg håper det snart blir skyhøy skatt på alle sekundærboliger og null fratrekk for renter på lån til sekundærboliger. Så får airbnb være for de som leier ut egen primærbolig når de selv er bortreist. Anonymkode: 76a6c...905 15 6
AnonymBruker Skrevet 20. juni #10 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Forklar? Hvordan skal man ellers få til konferanser, møter, trefinger, turisme osv når vi ikke har hotell her i bygda. Anonymkode: a9709...37f hvordan klarte man det før airbnb? Anonymkode: 76a6c...905 8 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni #11 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Forklar? Hvordan skal man ellers få til konferanser, møter, trefinger, turisme osv når vi ikke har hotell her i bygda. Anonymkode: a9709...37f Du vet det går an å leie ut bolig UTEN Airbnb hvis det er så jævlig viktig for deg? Men det kommer ikke noe hotell i bygda om alle kundene allerde sover andre steder. Det kommer ikke nyinnflyttere heller for bygdas boligpriser skyter i vært, eller boliger selges bare ikke, for alle skal leie ut til turister i stedet for. Anonymkode: c1d16...10b 14 3
Fru Uperfekt Skrevet 20. juni #12 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg er 56, og bruker Airbnb mange ganger i året. Både i Norge og utlandet. Jeg har vel aldri gitt en dårlig anmeldelse... Jeg ser på bilder, og leser tekst. Vet derfor hva jeg kan forvente... Har heller ingen dårlige anmeldelser som gjest... Anonymkode: 31da3...733 Jeg har gitt 2 dårlige på hele min tid og har brukt det i mange herrens år. Begge gangene var det pga ting som ikke var beskrevet og var sikkerhetsbrudd 7
AnonymBruker Skrevet 20. juni #13 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du vet det går an å leie ut bolig UTEN Airbnb hvis det er så jævlig viktig for deg? Men det kommer ikke noe hotell i bygda om alle kundene allerde sover andre steder. Det kommer ikke nyinnflyttere heller for bygdas boligpriser skyter i vært, eller boliger selges bare ikke, for alle skal leie ut til turister i stedet for. Anonymkode: c1d16...10b Som om det kommer hotell til små bygder bare man slutter å leie ut (enten gjennom Airbnb eller på andre måter). Det er stort sett bare de større stedene noen tar sjansen på å etablere hotell. Anonymkode: b05bd...622 4 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #14 Skrevet 20. juni Synes det er verdt det selv om noen maser litt, leier ut for 50k i uka🥳 Anonymkode: 35c16...38f 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #15 Skrevet 20. juni Jeg bruker ofte Air b n b innenlands. Har aldri gitt negativ anmeldelse. Ihvertfall ikke pga støv MSN skjønner jo omtrentlig standard når man bestiller? Anonymkode: 79bc8...7cb 4
Kvalitet Skrevet 20. juni #16 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (26 minutter siden): stakkars hushaien som ikke får applaus for å være så edel at hun vasker mellom de betalende «gjestene» (kundene) sine… La gjerne være å leie ut. Jeg håper det snart blir skyhøy skatt på alle sekundærboliger og null fratrekk for renter på lån til sekundærboliger. Så får airbnb være for de som leier ut egen primærbolig når de selv er bortreist. Anonymkode: 76a6c...905 Du glemmer at med skyhøy skatt blir det så få utleieobjekter at prisene blir skyhøye. Leser jeg misunnelse mellom linjene? 12 10
AnonymBruker Skrevet 20. juni #17 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (22 minutter siden): stakkars hushaien som ikke får applaus for å være så edel at hun vasker mellom de betalende «gjestene» (kundene) sine… La gjerne være å leie ut. Jeg håper det snart blir skyhøy skatt på alle sekundærboliger og null fratrekk for renter på lån til sekundærboliger. Så får airbnb være for de som leier ut egen primærbolig når de selv er bortreist. Anonymkode: 76a6c...905 Vet du, misunnelse og bitterhet er det eneste som ikke engang kler den smukke. Jeg er absolutt ingen hushai. Jeg er en kvinne som måtte begynne med to tomme hender og absolutt ingen hjelp til noe, som måtte stå ekstra vanvittig hardt på da far til mine barn ble syk og borte, som har måtte snu på kronene hele livet, inkludert nå, men som investerte i å få laget en liten utleieenhet i boligen for å faktisk klare meg økonomisk etter at jeg selv ble syk og ufør. Å satse på Airbnb istedenfor fast leieboer var fordi det å få inn litt mer penger var eneste mulighet til å kunne hjelpe mine barn litt økonomisk mens de studerer. Men nå orker jeg ikke lenger. Jeg vasker ikke leiligheten mellom betalende kunder, jeg må nedvaske den fullstendig mer eller mindre, og dette er blitt helt vanvittig. Ingenting er heller kjekt når folk responderer på veldig innsats med å være fullstendig urimelige. For all del, de fleste gjester er hyggelige, men som Airbnb vert er man avhengig av gode anmeldelser, og en eneste urimelige tulling som klyver opp på vaskemaskinen for å sjekke om det er støv bak, for så å gi 3 i karakter, tar det månedsvis å rette opp igjen sitt snitt etter. Anonymkode: 8d11b...606 12 7 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #18 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet du, misunnelse og bitterhet er det eneste som ikke engang kler den smukke. Jeg er absolutt ingen hushai. Jeg er en kvinne som måtte begynne med to tomme hender og absolutt ingen hjelp til noe, som måtte stå ekstra vanvittig hardt på da far til mine barn ble syk og borte, som har måtte snu på kronene hele livet, inkludert nå, men som investerte i å få laget en liten utleieenhet i boligen for å faktisk klare meg økonomisk etter at jeg selv ble syk og ufør. Å satse på Airbnb istedenfor fast leieboer var fordi det å få inn litt mer penger var eneste mulighet til å kunne hjelpe mine barn litt økonomisk mens de studerer. Men nå orker jeg ikke lenger. Jeg vasker ikke leiligheten mellom betalende kunder, jeg må nedvaske den fullstendig mer eller mindre, og dette er blitt helt vanvittig. Ingenting er heller kjekt når folk responderer på veldig innsats med å være fullstendig urimelige. For all del, de fleste gjester er hyggelige, men som Airbnb vert er man avhengig av gode anmeldelser, og en eneste urimelige tulling som klyver opp på vaskemaskinen for å sjekke om det er støv bak, for så å gi 3 i karakter, tar det månedsvis å rette opp igjen sitt snitt etter. Anonymkode: 8d11b...606 Ingen her er misunnelige på deg. Vi synes ikke synd på deg heller. Mulig du forventet validering og støtte, men da kom du til feil sted. Sorry! Anonymkode: c1d16...10b 9 1
Kvalitet Skrevet 20. juni #19 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ingen her er misunnelige på deg. Vi synes ikke synd på deg heller. Mulig du forventet validering og støtte, men da kom du til feil sted. Sorry! Anonymkode: c1d16...10b Hvis det er du som skrev innlegget om hushaier er det mye hersketeknikk og nedsettende språk i innlegget ditt. Kanskje du ikke selv er klar over hvordan dette fremstår? Det er i hvert fall lett å tolke det som misunnelse. 24 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni #20 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ingen her er misunnelige på deg. Vi synes ikke synd på deg heller. Mulig du forventet validering og støtte, men da kom du til feil sted. Sorry! Anonymkode: c1d16...10b Hva er hensikten med å skrive et innlegg som dette? Anonymkode: eceeb...7de 19 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå