Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøkken

Hei!

Skal pusse opp kjøkken nå og er i tvil på hvordan vi skal ha det🤭

Fronter og kjøkkenbenk er ganske spikret, men kom, håndtak og armaturer er enda usikkert så ønsker gjerne innspill om noen har en formening🤭

Vi ønsker en slik type armatur, men ser ikke for oss at det vil passe en svart granitt/ru matt steinvask.. spurte forhandler om porselen da vi tenkte d vil passe bedre men hun sa de solgte lite av det pga det var noe mer ømfiendtlig.. noe som har noe erfaring med porselen på kjøkken? 

Evt noen som har noen innspill på håndtak og vask, eller annet som vil passe denne type armatur?? 

Tusen takk for alle svar🤭

IMG_0886.png

Anonymkode: ff6ca...25b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

image.jpg

Skrevet (endret)

Hadde ikke gått for steinvask eller kompositt. Tåler mye mindre, og farger kan avsette seg på disse mye letter en en stålvaskekumme. Alt avhenger av smak og behag, men skal du ha det robust i tillegg til noe som er fint ut ? Det må jo du velge. Uansett de må være kvalitet på det, for kjøkkenet er vel det man bruker aller mest i hverdagen.

Endret av TomKrus
AnonymBruker
Skrevet
TomKrus skrev (1 minutt siden):

Hadde ikke gått for steinvask eller kompositt. Tåler mye mindre, og farger kan avsette seg på disse mye letter en en stålvaskekumme. Alt avhenger av smak og behag, men skal du ha det robust i tillegg til noe som er fint ut ? Det må jo du velge. 

Ja, øsnker både stilig og holdbart

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva anbefaler du av vasker evt, som vil passe armaturet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da man ofte ta vanskelig valg, og prioritere en av delene, jeg prioriterer robusthet fremfor det meste, men det skal selvfølgelig også se pent ut. Skal det være veldig estetisk flott, ja så går det ofte litt på hvor robust det er, eller det blir veldig dyrt. 

AnonymBruker
Skrevet
TomKrus skrev (Akkurat nå):

Da man ofte ta vanskelig valg, og prioritere en av delene, jeg prioriterer robusthet fremfor det meste, men det skal selvfølgelig også se pent ut. Skal det være veldig estetisk flott, ja så går det ofte litt på hvor robust det er, eller det blir veldig dyrt. 

Hva anbefaler du av vasker da evt?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva anbefaler du av vasker evt, som vil passe armaturet?

En sort stålvask, men den kan være litt utsatt for riper ! Eventuelt mer børstet stål ( gråaktig). Begge deler er dyreere varer som fort koster 7-8000 kroner i stedet for 4000 og lavere. Husk en ting få en underlimt vask til benkeplaten ! Mange tenker ikke over dette, for når du tørker av benkeplaten er det forbannet irriterende når vasken har en kant over benkeplaten der smuler og lignende rester samler seg tett inntil. Eventuelt en overlimt vask men da med en svak skråkant. Tenk også over at kummen må være så stor at de fleste panner og utstyr går ned i . Dette tenker heller ikke mange over. Men som kan irritere noe vanvittig når man skal begynne å bruke dette. 

Endret av TomKrus
AnonymBruker
Skrevet

Jeg finner ofte inspirasjon på Pinterest. Søk på «traditional kitchen faucet» så vil du kunne bla i utallige bilder og ideer der en slik kran er brukt med ulike farger/materialer.

Anonymkode: 047c4...7f4

AnonymBruker
Skrevet
TomKrus skrev (4 minutter siden):

En sort stålvask, men den kan være litt utsatt for riper ! Eventuelt mer børstet stål ( gråaktig). Begge deler er dyreere varer som fort koster 7-8000 kroner i stedet for 4000 og lavere. Husk en ting få en underlimt vask til benkeplaten ! Mange tenker ikke over dette, for når du tørker av benkeplaten er det forbannet irriterende når vasken har en kant over benkeplaten der smuler og lignende rester samler seg tett inntil. Eventuelt en overlimt vask men da med en svak skråkant.

Hva tenker du om porselen? Noe erfaring med dette?

AnonymBruker
Skrevet

Men vil ikke en porselensvask være ekstremt ømtålig og lett få hakk og merker, f.eks. om man setter en gryte eller stekepanne litt for hardt nedi den? Jeg ville ikke hatt en vask i et slikt materiale, det må være bruksvennlig og tåle en støyt når man skal arbeide med det på kjøkkenet. En liten glipp og stekepanna har laget et stort hakk i porselensvasken....

Anonymkode: 1e82b...bb2

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men vil ikke en porselensvask være ekstremt ømtålig og lett få hakk og merker, f.eks. om man setter en gryte eller stekepanne litt for hardt nedi den? Jeg ville ikke hatt en vask i et slikt materiale, det må være bruksvennlig og tåle en støyt når man skal arbeide med det på kjøkkenet. En liten glipp og stekepanna har laget et stort hakk i porselensvasken....

Anonymkode: 1e82b...bb2

I verste fall så så sprekker den. Så om du velger noe slik må du være ekstrem mye mer forsiktig. Du kan se på gamle stålvasker, de er like skinnende og fine etter 50 år ! Men de kan jo få riper de også, men det synes ikke, og blir det litt misfarging på en eller annen måte ? Bare å skure med stålull. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva tenker du om porselen? Noe erfaring med dette?

Nei, fordi det ville jeg aldri ha valgt. Ikke fordi det ikke er fint om det er rette typen, men veldig mye av det vi bruker på kjøkkenet er stål redskaper i form av panner og stekebrett. Litt harde "landinger" der ? Hele dritten kan sprekke. 

Skrevet

Jeg tenker at om du ønsker noe klassisk pent noe som tåler mye ? En sort stålvask eller børstet stål i grått kunne gjort susen. Koster mer ja, men et kjøkken skal ofte vare i 20 år og mer. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så èn ting når jeg så det armaturet. Basselusker. I alle kriker og kroker. Så uhygienisk, yuck!

Anonymkode: a072b...c6a

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo også an på deres bruk. Her er det bare jeg og mannen, og vi er ganske ryddige, rolige og renslige av oss. Vi har tatt valg som marmor, gips ved vask, og noen andre ting som egentlig ikke anbefales - og har verken flekker, hakk eller skader selv etter 7 år. 

Om man var av typen som var for brå med stekepannen, helte rester av rødvin i vasken uten å skylle, la fra seg sitrusskive rett på benk, og så videre, så ville jeg valgt andre typer materialer. 

Anonymkode: f8f63...b5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...