AnonymBruker Skrevet 20. juni #1 Skrevet 20. juni Nå er tiden inne for å fastsette prioriteringlisten i søknaden. Jeg har søkt følgende: 1.Byplanlegging og samfunnssikkerhet, UiS 2.Økonomi og administrasjon, UiS 3.Statsvitenskap, UiS Jeg har søkt realfagskurs utenom for å kunne komme inn på maskiningeniør neste år. Jeg har ikke bestemt meg for hva jeg vil 😭 Statsvitenskap har jeg utgangspunktet ikke tenkt til å starte på, fordi veien til god jobb gjennom den er ganske...bleh. Så da er spørsmålet: hva bør jeg sette først? Jeg har skjønt at øk.ad er det sinnsykt mange som gjennomfører hvert år og man må i typ 90% av tilfellene gå rett på master for å få relevant jobb. Mens med byplanlegging har jeg mindre oversikt. Hvordan er arbeidsmarkedet for de med kun bachelor? Må man ut i distriktet for å få jobb? Er det mange som ikke kommer inn på master grunnet høyt snitt for å komme inn? Har du innsikt å komme med eller tanker om hva du ville valgt?😊 Jeg her 48.9 konkurransepoeng. Anonymkode: 749e5...019
AnonymBruker Skrevet 20. juni #2 Skrevet 20. juni Har du tanker om byplanlegging og samfunnssikkerhet? Anonymkode: 749e5...019
AnonymBruker Skrevet 21. juni #3 Skrevet 21. juni Om du skal gå på ingeniør uansett, ville jeg tatt øk.ad og brukt noen av de fagene som valgfrie studiepoeng i graden din. De to andre studiene er bare tull uansett. Anonymkode: 1fe61...ee6
AnonymBruker Skrevet 21. juni #4 Skrevet 21. juni Jeg har ikke noen fomening om hva du velger, men etter mange år i arbeidslivet og etter å ha deltatt i mange ansettelser, har jeg en viktig anbefaling: Fullfør det du begynner på! Folk med avbrutte utdanninger er mindre attraktive enn folk med fullført utdanning, selv om utdanningen skulle være litt feil i forhold til jobben du søker. En fullført utdanning viser gjennomføringsevne, utholdenhet og vilje. Avbrutte utdanninger viser ubesluttsomhet, ustabilitet og en person som gir opp uten å gidde/evne å gjennomføre. Gjett hva potensielle arbeisgivere foretrekker....... Anonymkode: 3ce39...1bc 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #5 Skrevet 22. juni Kan anbefale deg å studere byplanlegging, men du bør ta master for å få letter jobb og høyere lønn. Ikke så vanskelig å få jobb da det er ikke så mange som velger å studere det. Det er jobber både i det private og offentlige. Det er lettest å få sin første jobb i distriktet, og så kan en søke seg sentralt senere. Anonymkode: 84b17...c0d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå