Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde mensen 24.-29. mai, etter å ha sluttet på p-piller. Hatt en del ubeskyttet sex (prøver å få barn). Fikk svak blødning lørdag og søndag, trodde det kunne være festeblødning men så kom medium mengde friskt blod på mandag og dette har jeg hatt siden da, men svært lite i dag. Pleier å blø en del når jeg har mensen og det pleier å vare i ca 6 dager. Synes dere dette høres ut som mensen eller kan det være slik når man er gravid?? Har tatt graviditetstester som er negative

Anonymkode: 74de4...a1c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde mensen 24.-29. mai, etter å ha sluttet på p-piller. Hatt en del ubeskyttet sex (prøver å få barn). Fikk svak blødning lørdag og søndag, trodde det kunne være festeblødning men så kom medium mengde friskt blod på mandag og dette har jeg hatt siden da, men svært lite i dag. Pleier å blø en del når jeg har mensen og det pleier å vare i ca 6 dager. Synes dere dette høres ut som mensen eller kan det være slik når man er gravid?? Har tatt graviditetstester som er negative

Med svak blødning mener jeg ikke blod i trusa men at det kun kom litt rosa på papiret når jeg tørket meg 

AnonymBruker
Skrevet

Blod rundt menstid og negativ test er vel ikke så lovende 

Anonymkode: e8455...00d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter p-pilleslutt vil mensen ikke være likt som mens du tar p-pille. Husk at blødninger mens du tar pillen kun er frafalles blødning og ikke ekte mens (siden du ikke har eggløsning).

Siden testen din er negativt, så er du nok ikke gravid. Gi det noen måneder for kroppen din å normalisere seg, så blir du nok gravid etterhvert.

Anonymkode: 0013c...bf7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Blod rundt menstid og negativ test er vel ikke så lovende 

Anonymkode: e8455...00d

Det er vanlig å ha festeblødning 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nei, det er mer vanlig å ikke ha faste blødning. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvis det hadde vært festeblødning forrige helg, så hadde testene blitt positive i mellomtiden. Så er nok mer sannsynlig at det er mens.

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel en lege som er den rette å spørre her.

Anonymkode: 25fd2...be8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei, det er mer vanlig å ikke ha faste blødning. 

Er vel vanlig både å ha, og ikke ha festeblødning

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

når sluttet du på pillen 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Er vel vanlig både å ha, og ikke ha festeblødning

"About 1 in 4 pregnant women will experience implantation bleeding."

https://my.clevelandclinic.org/health/symptoms/24536-implantation-bleeding

Så mer vanlig å ikke ha blødning. Selv om 25% opplever festeblødning.

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (3 minutter siden):

når sluttet du på pillen 

23.05

AnonymBruker
Skrevet

Festeblødning er etter min erfaring ikke en blødning i seg selv. Jeg hadde det i begge svangerskapene og begge gangene var det 1 rosa dråpe på papiret ved toalettbesøk ca 5-6 dpo.

Mulig dette er forskjellig fra kvinne til kvinne, men jeg synes det du beskriver høres for mye og for langvarig ut til å være festeblødning. Kombinert med negative tester tror jeg nok dessverre du bør innstille deg på ny prøveperiode 😕 

Anonymkode: 55184...fce

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er ganske vanlig å ha uregelmessig og "rar" menstruasjon en god stund etter p-pille slutt. Det tar ofte noe tid for kroppen å normalisere syklusen uten tilskuddet av kunstige hormoner, å finne egen balanse. Blødningene kan derfor komme uregelmessig, og være både veldig rikelige noen ganger, og sparsomme andre ganger, korte og langvarige blødninger. Mye surr med andre ord, før kroppen finner igjen balansen med egne hormoner.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

23.05

Da er det jo bare1 mnd siden du sluttet. Det kan ta 1 mnd til 1år før du får stabil syklus eller eggløsning. 

Spotte og uregelmessigheter er normal etter man slutter på pillen 

Du vet kanskje ikke når du hadde eggløsning?

AnonymBruker
Skrevet

Blødning og negativ test er vel ganske klare tegn på at du ikke er gravid. At mensen er litt annerledes enn den pleier, er ganske vanlig så kort tid etter prevensjonsslutt.

Anonymkode: 2ded2...e73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...