Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et par venner som alltid er veldig til og fra. I perioder tar de mye kontakt, men så går de «under jorda» i lengre perioder, slutter å svare og bare forsvinner. Vanligvis er det når de står i noe vanskelig eller ting er stress.

Forstår jo at folk kan trenge litt fred og ro og ikke orker å være med på ting, snakke på tlf osv,  men syns denne formen for «silent treatment» er litt vanskelig når man ikke engang får et livstegn? Spesielt dersom de har delt om diverse som er vanskelig. Ender jo opp med å bli skikkelig bekymra. Helt til de kommer tilbake som om ingenting har skjedd.

Noen som har erfaringer med denne væremåten?

Anonymkode: 9cd3d...4d0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har et par venner som alltid er veldig til og fra. I perioder tar de mye kontakt, men så går de «under jorda» i lengre perioder, slutter å svare og bare forsvinner. Vanligvis er det når de står i noe vanskelig eller ting er stress.

Forstår jo at folk kan trenge litt fred og ro og ikke orker å være med på ting, snakke på tlf osv,  men syns denne formen for «silent treatment» er litt vanskelig når man ikke engang får et livstegn? Spesielt dersom de har delt om diverse som er vanskelig. Ender jo opp med å bli skikkelig bekymra. Helt til de kommer tilbake som om ingenting har skjedd.

Noen som har erfaringer med denne væremåten?

Anonymkode: 9cd3d...4d0

For noen er det enklere å holde kontakt på snap/messenger. Jeg personlig hater at folk ringer meg når jeg har en litt tung dag. Mye bedre å tekste/snappe med venner for å holde light kontakt. Har du prøvd det?

Anonymkode: f8036...374

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er slik. Om noen tar kontakt forteller jeg hvorfor jeg er fraværende for tiden, men ellers bare er jeg borte en stund, og så kommer jeg tilbake. Mine venner vet imidlertid at jeg har sykdom som tidvis medfører at jeg ikke har overskudd til annet enn det huslige. Vi er også en såpass stor krets at det er helt vanlig å ikke ha hyppig kontakt med alle. Jeg har ikke fått noen negative reaksjoner på dette. 

Jeg har en venninne som er så nr at vi pleier å ha daglig kontakt. (Meldinger. ) Dermed vet hun jo også fort om jeg har en dårlig periode, og maser ikke på meg om hun ikke hører noe på et par dager. 

Anonymkode: 2df6f...77c

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For noen er det enklere å holde kontakt på snap/messenger. Jeg personlig hater at folk ringer meg når jeg har en litt tung dag. Mye bedre å tekste/snappe med venner for å holde light kontakt. Har du prøvd det?

Anonymkode: f8036...374

Absolutt! Godt råd! 

Jeg tar ikke mobilen når jeg er veldig dårlig, men meldinger svarer jeg på ved anledning. 

Anonymkode: 2df6f...77c

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...