Gå til innhold

Gjelder reiseforsikring ved sykdom hos de vi skal reise med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg og barna har bestilt fly for å besøke pappa på en annen kant av landet. Nå har han blitt syk og må opereres da vi skulle vært der. Gjelder reiseforsikringen da? Det er jo ingen av oss som skulle reise som er syke.

Anonymkode: 3c112...5a2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er det ingen som vet - men det står i forsikringspapirene dine…. Har du prøvd å lese de?

Anonymkode: a0810...ec8

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det gjør den nok ikke. 

Anonymkode: 7f413...fec

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om dere skulle reise med din far, så gjør den ofte det, ja. Om det så var snakk om å telte borti lia. Om dere skulle besøke ham i hans hjem, er det mer tvilsomt. 

Men du må sjekke vilkårene i din forsikring. 

Anonymkode: 1f326...619

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det står i forsikringspapirene dine som du leste før du signerte på avtalen 

Anonymkode: 670c7...065

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var forsikring via Mastercard (DnB) og finner ikke noe der som går på akkurat dette.

Anonymkode: 3c112...5a2

Skrevet

Det er ingen som reiser som er syk, så svaret er nok svært sannsynlig nei. Forsikringen dekker vanligvis de som forsikrede har utgift på ifbm reisen.

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du får ringe og spør. Jeg fikk igjen når familiemedlem ble alvorlig syk og vi måtte reise dit i stedet for på ferie. Du trenger sannsynligvis en legeerklæring fra behandlende lege

Anonymkode: 9f19b...8b1

• Liker 1
  • Nyttig 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

Vil du ikke besøke faren din på sykehuset da? Bo i huset hans og så besøke ham mens dere er der? Kanskje trenger han hjelp av deg etterpå også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Forsikringen gjelder reisende som er dekket av din forsikring. Din far er verken reisende eller dekket av din forsikring 

Anonymkode: 727c6...464

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Nei. Forsikringen gjelder reisende som er dekket av din forsikring. Din far er verken reisende eller dekket av din forsikring 

Anonymkode: 727c6...464

Hvis dere blir hindret i å reise på ferie pga akutt sykdom etter dødsfall i nærmeste familie kan man bruke reiseforsikringen.  Men slik situasjonen er beskrevet i hi er ikke det tilfelle.

Anonymkode: b44cb...6a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk med forsikringa di :) Vi fekk dekka delar av reisa vår (mannens båtbillett) når vi avlyste tur til familien pga dei låg med omgangssjuka. Eg og borna skulle køyre dit medan mannen skulle ta båten dagen etterpå, men når vi ikkje reiste ville ikkje han heller. Forsikringa dekka den billetten i alle fall :)

Anonymkode: 7a09c...5b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...