Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde nylig en sommerfest med jobb og fikk høre på festen,  at nesten alle faste  utenom få stykker på min avdeling og noen flere hadde vært på vorspiel hjemme hos ene kollega.    Det føltes ubehagelig og jeg trudde vi var en inkluderende gjeng.

Tok det opp med sjefen og h**n skulle snakke med dem 

Er så unødvendig at voksne folk utestenger på den måten .

Å bytte jobb nå står høyere på ønskelisten. Går jo på trivsel.    Noen flere som har opplevd noe lignende ? 

Anonymkode: 8961f...7ca

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at det er trist. Men det er slike ting som kan skje, litt avhengig av hvor stor arbeidsplassen din er og hvordan dere jobber sammen. Dette kunne nok skjedd på min arbeidsplass også fordi vi har forskjellige prosjekter, forskjellige chatgrupper og det er generelt ganske dynamisk. Et team kan bestemme seg for å finne på noe sammen fordi de ble enig på en felleschat. Da er det fort gjort at noen kan falle utenom. På min jobb har vi flere felleschater som er initiert av arbeidstakere. Noen er relatert til prosjekter og andre er relatert til "gøy og moro". På de sistnevnte er det litt tilfeldig hvem som har hengt seg på, og da er det selvsagt noen som ikke får med seg at det blir gjort avtaler om fredagspils osv. 

Anonymkode: 867ea...d76

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker man bør være forsiktig med å rope utestengelse. Kontekst og hvor mange som ble invitert og ikke er ganske relevant her. Det kan være faktorer som du ikke vet om som gjør at du ikke ble invitert, for eksempel plassmangel eller det AB over skriver med ulike team etc.

For så vidt så er det også ganske spesielt å gå til sjefen med dette. Hva med å ta det opp med de det gjelder? Spør hvorfor du ikke ble invitert? Du virker litt ung.

Anonymkode: b57c6...b63

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jobben kan arrangere vorspiel også.

Jobben kan ikke bestemme hvem som inviteres på private arrangementer.

Anonymkode: 5c8db...740

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi hadde nylig en sommerfest med jobb og fikk høre på festen,  at nesten alle faste  utenom få stykker på min avdeling og noen flere hadde vært på vorspiel hjemme hos ene kollega.    Det føltes ubehagelig og jeg trudde vi var en inkluderende gjeng.

Å bytte jobb nå står høyere på ønskelisten. Går jo på trivsel.    Noen flere som har opplevd noe lignende ? 

Gud bedre. Alle var ikke invitert så det kan da ikke kalles utestengelse. Ikke sikkert det er plass til alle, og det er ikke alle en vil være med privat og det er helt fint at en ikke ønsker invitere alle hjem til seg.

Og sladre til sjefen. Høres ikke mye voksen ut. Akkurat hjem til seg velger en selv hvem en vil invitere, uten at neon roper om utestengelse .Non går bedre sammen enn andre, det må en faktisk akseptere. En går ikke på barneskolen lenger

Anonymkode: 4d787...ecf

• Liker 3
Skrevet

Da tror jeg heller jeg ville uttrykk til de som inviterte/var der at du ikke hadde hørt om det, og at det hadde vært hyggelig å bli med. Er noen ganger folk ikke tenker over at noen mangler, eller at de tror de ikke er interessert, alltid opptatt o.l. Trenger ikke alltid være ondsinnet.

Leder kan selvfølgelig ta det opp, men ikke kreve inkludering på fritiden. Når man er voksen er det bedre å gå rett til kollegaer, eller så kan de føle på at man ikke stoler på at de kan håndtere et slikt smp fra deg greit. 

AnonymBruker
Skrevet

Helsevesenet dette tenker jeg

Anonymkode: a1927...93d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...