blue00 Skrevet 20. juni #1 Skrevet 20. juni Hei, Jeg har lenge ønsket og tenkt på å skaffe meg undulater men jeg synes det er vanskelig å finne seriøse oppdrettere som har ordentlige forhold og som er aktive i startsfasen med å få de håndtamme. Derfor lurte jeg på om noen har noen tips til oppdrettere i Oslo/Akershus området eventuelt litt utenfor. Jeg ønsker egentlig ikke å kjøpe fra dyrebutikk, men direkte fra oppdretter!
jegerrinne Skrevet 20. juni #2 Skrevet 20. juni Som oftest må du få de håndtame selv. Er min erfaring uansett omtrent hvor du kjøper
AnonymBruker Skrevet 20. juni #3 Skrevet 20. juni Bare tull å drive oppdrett av undulater når det er flust av stakkars fugler, både i dyrebutikker og hos dyrebeskyttelsen. Håper du kan gi noen av dem et godt hjem istedenfor😊 og husk, fugler er flokkdyr. Ellers finnes det masse håndtamme undulater på Finn. Anonymkode: fabc4...df9
blue00 Skrevet 20. juni Forfatter #4 Skrevet 20. juni jegerrinne skrev (17 minutter siden): Som oftest må du få de håndtame selv. Er min erfaring uansett omtrent hvor du kjøper Jeg vet jeg må jobbe med de selv hjemme også noe jeg skal gjøre, men er fint å vite at det er blitt håndtert og sosialisert med mennesker litt før jeg får dem😊
jegerrinne Skrevet 20. juni #5 Skrevet 20. juni blue00 skrev (24 minutter siden): Jeg vet jeg må jobbe med de selv hjemme også noe jeg skal gjøre, men er fint å vite at det er blitt håndtert og sosialisert med mennesker litt før jeg får dem😊 Før var det en dyrebutikk i Sandvika som var flinke med fugl. Men usikker om den er i drift. For er nå en del år siden jeg har vært der
gråfugl Skrevet 28. juni #6 Skrevet 28. juni Ta kontakt med Fugleteamet, de får in en mengde fugler til omplassering. Plutselig dukker helt rett fugl opp og du kan få hjelp til hva fugl(er) som passer deg. Mye bedre enn å bruke dyrebutikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå