Gå til innhold

Hvorfor blir ikke alle flekkene tatt når jeg mopper??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er veldig lei gulvvask nå. Jeg bruker microfiber mopp, bøtte med vann og litt vaskemiddel oppi. Men jeg føler at det ikke tar alle flekkene på gulvet. Vi har småbarn. Er nøye med at de spiser alle måltider ved spisebordet selvom de spør om å spise foran tven. Men litt snacks og  is og sånt får de lov til å ha i sofaen. Det kan komme noen dråper på gulvet også..hvis jeg har øye på dem akkurat da tørker jeg alltid opp med spray og papir. Men ser jeg ikke det og de heller ikke sier i fra blir de dråpene liggende på gulvet og blir til flekker.

Når jeg mopper gulvene prøver jeg å gjøre det litt hardt. akkurat der og da ser det rent ut så lenge gulvet er vått. Men etter et stund når gulvene er helt tørket kan jeg av å til se et par flekker her og der. Ofte må jeg se over med lommelykt på mobilen da får jeg også øye på noen av flekkene som man ikke kan se i vanlig lys.

Hva er greia? Hvorfor kan ikke moppen ta alle flekkene? Hvorfor må jeg bruke kikkert for å se alle flekkene?😂

Anonymkode: 2ff87...992

Skrevet

Hvorfor bry seg om flekkene om du ikke ser dem? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Går du å studerer gulvene med lommelykt? Den var ny. 

Anonymkode: bf6b2...522

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Flekkene er nok vaskemiddelet som ligger igjen. Jeg vasker over uten vaskemiddel etterpå.

Anonymkode: 63120...36f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tipper det er ting i matflekkene som har "skadet" overflaten på gulvet, lakken eller overflaten på det hvis det er laminat. Noen sauser gir etsende flekker, f.eks. tomatsauser kan gi permanente svake fargeflekker som ikke går bort, fordi de har satt merke i lakken på gulvet. Altså trengt inn i lakken og derfor ikke ligger på overflaten lenger, så det kan ikke vaskes bort.

Men lommelykt for å se på gulvet etter vask...? Det har jeg aldri hørt om før.

Anonymkode: 6b45f...030

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Når jeg mopper gulvene prøver jeg å gjøre det litt hardt. akkurat der

Kanskje du sliter på gulvet akkurat der du skrubber hardest, og det er flekkene du ser, ikke matflekkene.

Hva er gulvet laget av?

Anonymkode: 8474a...224

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du trenger lommelykt for å se flekkene så vil jeg slå et slag for at du ikke trenger stresse så mye med å få de fjernet. 

💃

Anonymkode: ba656...013

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tørker i alle fall bort matflekker/tydelige flekker med zalospray og klut før jeg mopper. Man skal jo helst ikke bruke særlig med vann på de fleste gulv, så det er faktisk vanskelig å få dette helt rent med mopp. Da må man passe på å faktisk se flekken ovenifra, og gnukke godt. I tillegg så drar man jo dette klinet utover. 

Anonymkode: 41c03...b37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...