AnonymBruker Skrevet 20. juni #1 Skrevet 20. juni https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/nybakte-foreldre-matte-tomme-soppel-pa-fodeavdelingen/17838979/ Sykepleiere og jordmødre slår alarm om bemanningen på norges største fødeavdeling. Men det er jo ikke mangel på jordmødre som er årsaken til at søppelet flyter. Det er jo mangel på renholdere. Og om sykehuset ikke har råd til å ansette nok renholdere, så bør er vel ikke svaret å kreve mer lønn til sykepleiere. Da blir det bare enda færre renholdere. Fagforeningene har over lang tid hatt for mye makt. De har kun sett sine egne interesser og ofret helheten. Og ledelsen har stadig gitt etter. Sykehuset er blitt prakteksemplet på at når særinteresser får for mye makt, så ender det i kaos. På tide å endre spillereglene i helsesektoren. Og få inn alle yrkesgrupper, ikke bare sykepleiere/jordmødre. Anonymkode: 45b89...4a4 4 4
Portia Catonis Skrevet 20. juni #2 Skrevet 20. juni Nybakte, ikke nyfødte…. En nyfødt kan ikke være forelder og kan ikke tømme søppel. 14 1 5
AnonymBruker Skrevet 20. juni #4 Skrevet 20. juni Dessverre er det å tømme søppel like mye en sykepleieroppgave som en oppgave for renholdere. Anonymkode: 834b1...887 4
AnonymBruker Skrevet 20. juni #5 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Dessverre er det å tømme søppel like mye en sykepleieroppgave som en oppgave for renholdere. Anonymkode: 834b1...887 Og hvorfor tror du det er det da? Kan det ha sammenheng med Loen-vedtaket, hvor NSF i sin tid vedtok å presse andre yrkesgrupper ut av helseforetakene? Her er den eneste løsningen selvsagt bedre oppgavefordeling og å få inn andre yrkesgrupper i helseforetakene. Jeg sier ikke at det ikke mangler jordmødre også. Men man må jo begynne i riktig ende for å avdekke hvor stor mangel det faktisk er. Anonymkode: b5902...4ed 4 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #6 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dessverre er det å tømme søppel like mye en sykepleieroppgave som en oppgave for renholdere. Anonymkode: 834b1...887 Man trenger da ikke en bachelor- eller mastergrad for å tømme en søppelbøtte. Man må få inn langt flere renholdsoperatører på alle norske helseinstitusjoner. Anonymkode: cc548...e73 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #7 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/nybakte-foreldre-matte-tomme-soppel-pa-fodeavdelingen/17838979/ Sykepleiere og jordmødre slår alarm om bemanningen på norges største fødeavdeling. Men det er jo ikke mangel på jordmødre som er årsaken til at søppelet flyter. Det er jo mangel på renholdere. Og om sykehuset ikke har råd til å ansette nok renholdere, så bør er vel ikke svaret å kreve mer lønn til sykepleiere. Da blir det bare enda færre renholdere. Fagforeningene har over lang tid hatt for mye makt. De har kun sett sine egne interesser og ofret helheten. Og ledelsen har stadig gitt etter. Sykehuset er blitt prakteksemplet på at når særinteresser får for mye makt, så ender det i kaos. På tide å endre spillereglene i helsesektoren. Og få inn alle yrkesgrupper, ikke bare sykepleiere/jordmødre. Anonymkode: 45b89...4a4 Så mange som i så mange tråder som mener at hvemsomhelst kan gjøre en renholders jobb. God lærdom at det ikke er så kult likevel. Anonymkode: 6f302...162 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #8 Skrevet 20. juni Om far ikke klarer å løpe ut med en pose søppel. Men krever at mor som nettopp har født, eller sykepleier, gjør dette. Så kondolerer jeg med valg av nyfødt far. Anonymkode: 80a48...dcb 6
AnonymBruker Skrevet 20. juni #9 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Om far ikke klarer å løpe ut med en pose søppel. Men krever at mor som nettopp har født, eller sykepleier, gjør dette. Så kondolerer jeg med valg av nyfødt far. Anonymkode: 80a48...dcb Er jo ikke alle som har far der. Men hva blir det neste? Vaske do og bad, skifte sengetøyet osv? Anonymkode: f63db...504 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #10 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er jo ikke alle som har far der. Men hva blir det neste? Vaske do og bad, skifte sengetøyet osv? Anonymkode: f63db...504 Trådtittel og artikkel viser til "foreldre". Anonymkode: 80a48...dcb
AnonymBruker Skrevet 20. juni #11 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Om far ikke klarer å løpe ut med en pose søppel. Men krever at mor som nettopp har født, eller sykepleier, gjør dette. Så kondolerer jeg med valg av nyfødt far. Anonymkode: 80a48...dcb Far får sjeldent være på en barselavdeling. Anonymkode: e1270...db4 1
Portia Catonis Skrevet 20. juni #12 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Så mange som i så mange tråder som mener at hvemsomhelst kan gjøre en renholders jobb. God lærdom at det ikke er så kult likevel. Anonymkode: 6f302...162 Hvem som helst kan tømme en søppelbøtte.
AnonymBruker Skrevet 20. juni #13 Skrevet 20. juni Da jeg fikk min første var det blod på vasken og sengen på fødestua. Jeg vasket det selv av. Er ikke søpla tømt så tenker jeg at rommet ikke er vasket. Anonymkode: a286d...f73
Snok1 Skrevet 20. juni #14 Skrevet 20. juni Portia Catonis skrev (5 timer siden): Nybakte, ikke nyfødte…. En nyfødt kan ikke være forelder og kan ikke tømme søppel. Takk for at du tok den for meg!
Snok1 Skrevet 20. juni #15 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Om far ikke klarer å løpe ut med en pose søppel. Men krever at mor som nettopp har født, eller sykepleier, gjør dette. Så kondolerer jeg med valg av nyfødt far. Anonymkode: 80a48...dcb Ingen fedre er nyfødte. Biology 101.
AnonymBruker Skrevet 20. juni #16 Skrevet 20. juni Portia Catonis skrev (41 minutter siden): Hvem som helst kan tømme en søppelbøtte. Det klages til avisen så fort de må, hva sier det deg? Anonymkode: 6f302...162
Portia Catonis Skrevet 20. juni #17 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Det klages til avisen så fort de må, hva sier det deg? Anonymkode: 6f302...162 Jeg tømmer søppel stadig vekk hvis det trengs, og ingen har noensinne spurt meg om å få se fagbrev eller annen formell kompetanse. Jeg tenker at disse foreldrene på fødestua mest sannsynlig har produsert søpla selv, så hvorfor kan de ikke tømme den?
AnonymBruker Skrevet 20. juni #18 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Om far ikke klarer å løpe ut med en pose søppel. Men krever at mor som nettopp har født, eller sykepleier, gjør dette. Så kondolerer jeg med valg av nyfødt far. Anonymkode: 80a48...dcb Selvfølgelig er dette også far sin feil.... Anonymkode: d93bc...a56 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #19 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (11 timer siden): Men det er jo ikke mangel på jordmødre som er årsaken til at søppelet flyter. Det er jo mangel på renholdere. Nok en grunn til å ikke få barn. Samt prøve å holde seg så frisk som mulig! Det er mangel på jordmødre, sykepleiere, renholdere, leger, barnehagepersonell, lærere, spes.ped osv osv. Alt i livsløpet til et menneske i Norge mangler personell. Anonymkode: 4a9dd...7c7
AnonymBruker Skrevet 20. juni #20 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Nok en grunn til å ikke få barn. Samt prøve å holde seg så frisk som mulig! Det er mangel på jordmødre, sykepleiere, renholdere, leger, barnehagepersonell, lærere, spes.ped osv osv. Alt i livsløpet til et menneske i Norge mangler personell. Anonymkode: 4a9dd...7c7 Den klokeste oppsummeringa på denne sida av jul 👏 Anonymkode: fa334...302
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå