Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det mener jeg. Hvorfor i alle dager må den røyken tennes opp mens du venter på bussen? Den forderver jo alle som står og venter sammen med deg? Hverken jeg, eller de andre som venter, kan gå fra holdeplassen. Da kommer vi jo ikke med bussen.

Kjære røyker, kan du ikke tenne den mens du er helt alene, eller sammen med andre røykende artsfrender? Ikke røyk på bussholdeplasser, eller andre steder med mye folk for den saks skyld.

Anonymkode: 83f92...802

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 20
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er enig. Hvis man skal røyke der det samler seg mest folk, kan man gå vekk fra holdeplassen og heller stå bortenfor på fortauet eller lignende. Tobakksrøyk sprer seg i alle retninger, utrolig hensynsløst og ekkelt å røyke så folk får det i trynet.

Anonymkode: 20c17...d05

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Gjest Alaenera
Skrevet

Røykere gir faen. Litt shabby måte av meg å si det på, men synes faktisk det. Ikke bare bussholdeplasser, men togstasjoner og t-banestasjoner også. De skal i utgangspunktet være røkfrie, men likevel tar folk seg friheten å stå der med kreftpinnene sine og fyre opp. Når man vet risikoen ved å røyke, og passiv røyking, så synes jeg det er toppen av egoisme av røykere at de står rundt andre folk med det svineriet sitt.

Skal faktisk dra det så langt at jeg vil si at jeg synes røyk burde vært ulovlig. :)❤️ 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ja, det mener jeg. Hvorfor i alle dager må den røyken tennes opp mens du venter på bussen? Den forderver jo alle som står og venter sammen med deg? Hverken jeg, eller de andre som venter, kan gå fra holdeplassen. Da kommer vi jo ikke med bussen.

Kjære røyker, kan du ikke tenne den mens du er helt alene, eller sammen med andre røykende artsfrender? Ikke røyk på bussholdeplasser, eller andre steder med mye folk for den saks skyld.

Anonymkode: 83f92...802

Ja, de er noen forbanna idioter. 

Anonymkode: c933b...dba

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Alaenera skrev (3 minutter siden):

Røykere gir faen. Litt shabby måte av meg å si det på, men synes faktisk det. Ikke bare bussholdeplasser, men togstasjoner og t-banestasjoner også. De skal i utgangspunktet være røkfrie, men likevel tar folk seg friheten å stå der med kreftpinnene sine og fyre opp. Når man vet risikoen ved å røyke, og passiv røyking, så synes jeg det er toppen av egoisme av røykere at de står rundt andre folk med det svineriet sitt.

Skal faktisk dra det så langt at jeg vil si at jeg synes røyk burde vært ulovlig. :)❤️ 

Ikke fullstendig ulovlig, men strengt forbudt på slike plasser som du nevner. Og straff til de som bryter loven. 

Anonymkode: c933b...dba

AnonymBruker
Skrevet

Nei, røykere er ikke idioter.  Det må være lov å røyke når det friluft, som på en bussholdeplass.  På enkelte togstasjoner er det røykesoner utendørs, men at røyken siger overalt kan de som røyker ikke noe for, da.. 

Mange andre ting som kan gi kreft og... men det snakker dere vel ikke høyt om :P 

Jeg syns røykere blir hetset altfor mye. La de holde på. Alle vet om konsekvensene, men det er et avhengighetsskapende middel, så det er jo ikke bare å slutte heller alltid. 

Anonymkode: d42ac...e32

• Liker 13
  • Nyttig 6
Gjest Alaenera
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, røykere er ikke idioter.  Det må være lov å røyke når det friluft, som på en bussholdeplass.

Som medpassasjer på kollektivtrafikk kan man jo i det minste forsøke være et bra medmenneske, da. Enten ved å f.eks. ikke ta to seter for å gi det ene til sekken, eller ved å ikke stå midt oppe i en gruppe mennesker med røyk. Det kan være barn, eldre eller andre som har helseutfordringer som ikke gjør det ideelt å stå midt i en røyksky. 

AnonymBruker
Skrevet

Som røyker synes jeg det er en selvfølge å gå unna folk og sørge for at vindretningen sørger for at røyken går i motsatt retning av de som står på holdeplassen.

Anonymkode: 9b6a3...91e

• Liker 16
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Dessverre begynner flere unge å røyke nå, og så har du og den frekke generasjonen som er nå som er bare meg meg meg

Anonymkode: 04519...639

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, røykere er ikke idioter.  Det må være lov å røyke når det friluft, som på en bussholdeplass.  På enkelte togstasjoner er det røykesoner utendørs, men at røyken siger overalt kan de som røyker ikke noe for, da.. 

Mange andre ting som kan gi kreft og... men det snakker dere vel ikke høyt om :P 

Jeg syns røykere blir hetset altfor mye. La de holde på. Alle vet om konsekvensene, men det er et avhengighetsskapende middel, så det er jo ikke bare å slutte heller alltid. 

Anonymkode: d42ac...e32

Du er klar over at klær og hår stinker røyk selv om røykerne røyker i "friluft"?

Jeg synes de blir hetset for lite. Og jeg synes de burde skamme seg over å forsøple. Jeg har hatt denne praten med mange røykere og så godt som alle mener at det er alle andre sitt ansvar å ha et askebeger til dem. Jeg spør dem om de bare kaster sjokoladepapiret på bakken hvis det ikke er en søppel i nærheten, men det er visst noe heeeelt annet og kan ikke sammenlignes. Røykerne burde få seg et mobilt askebeger i alle fall. Jeg har hatt flere gjester som har røyket i hagen min eller tunet mitt og så bare kastet fra seg røyken på bakken. Respektløst.

Anonymkode: c7660...a17

• Liker 7
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)

Jeg husker den gangen jeg hadde røykevanen. Det er heldigvis 15 år siden jeg sluttet nå. Men den gangen pleide jeg å prøve og vise mest mulig hensyn på steder som nettopp holdeplasser. Sjekket vindretningen og gikk sånn at jeg sto et stykke unna de andre som ventet på tog/buss/bane, og røyket der så vinden blåste det vekk fra folk.

Dette hindret jo ikke at det stinket røyk av MEG da, når jeg gikk på toget og satte meg ned blant ikke-røykerne... stakkars. Jeg visste jo ikke, merket ikke selv hvor ille en røyker stinker, selv flere timer etter at røyken ble røyket!

Veldig glad jeg er ferdig for lenge siden med den uvanen!

Det er forresten langt mellom hver røyker jeg støtet på rundt omkring nå, synes jeg? Statistikken sier at bare ca 10% av befolkningen her i landet er dagligrøykere nå, og av de er flertallet eldre eller innvandrere. Røyking er mer utbredt blant mennesker fra u-land. 

Det er bekymringsverdig å lese at det er skjedd en økning i antall mennesker som begynner med den uvanen, og at det er mange unge som begynner nå. Hva kommer det av, noen som vet? Hvorfor begynner noen med røyking nå om dagen, når det er så mye fokus på hvor dyrt det er, hvor ille det lukter, hvordan det går ut over tennenes farge og hvor farlig det er for helsen og lungene? 

Endret av Million
  • Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig at røykere bør ta hensyn. Det jeg synes har blitt et større problem som bør tas tak i er overvektige som opptar mer en et sete på f.eks. bussen. Betal for 2 hvis du trenger større plass enn et sete!

Anonymkode: bd3ec...f66

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som tidligere røyker ser jeg på det som en selvfølge at min uvane ikke skal plage andre. Det var faktisk hovedmotivasjonen til at jeg sluttet. Jeg var ikke så opptatt av egen helse at jeg klarte det  men da jeg flyttet fra landlig enebolig til leilighet i blokk, sluttet jeg. Hadde rett og slett ikke samvittighet til å stå på balkongen å røyke åog dermed vite at det mest sannsynlig plaget naboene. 

Ang det som ble skrevet om at flere unge nå begynner å røyke, stemmer det altså? Jeg trodde det ble ansett som så blodharry at det var sosialt selvmord å røyke  hvertfall om man er edru?

Anonymkode: a1b23...d76

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Nei, røykere er ikke idioter. 

Med det man i dag vet om røyking og helse er det idiotsk å røyke . . . . Ergo . . . !

Men det bryr meg lite om noen røyker mena de venter på bussen. Jeg tenker at det er verst for dem. Livet blir for vanskelig dersom jeg skulle irritere meg over sånt . . . . Det er nok av mer alvorlige irritasjonsmomenter  . .

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det verste er de som står rett med bussdøren og pumper alt de kan i siste liten før de går ombord - så vi som går ombord får røyk rett i ansiktet som det siste vi kjenner før vi går inn på en varm og overfylt buss. Jeg blir kvalm av det.

Anonymkode: 5b7ce...4c3

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg røyket gjorde jeg det ofte på busstoppet mens jeg ventet. Men, jeg gjorde det kun hvis jeg var alene. Hvis andre folk var tilstedet, så valgte jeg å flytte meg noen meter bort. De fleste røykere viser hensyn.

Anonymkode: 2404a...1fe

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er allergisk mot røyk, og får astma anfall. Verste jeg har opplevd, var en som røyka, så da flyttet jeg meg, han gikk etter, og jeg flyttet meg, og han gikk etter. Så jeg måtte jo kjefte på han, og han ble nok litt paff, for da stumpa han røyken. Ellers er det kjedelig når det regner, man står i et busskur, så kommer en røyker og skal røyke inni busskuret. 

Anonymkode: 16a12...f4f

• Liker 7
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge de gjør det utendørs har jeg null problem med det. Jeg synes folk er unødvendig harde mot røykere. En røyker har aldri skadet meg.

Anonymkode: 467b7...2cc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Så lenge de gjør det utendørs har jeg null problem med det. Jeg synes folk er unødvendig harde mot røykere. En røyker har aldri skadet meg.

Anonymkode: 467b7...2cc

Det vet du ikke enda. Passiv røyking kan ødelegge lungene dine.

Anonymkode: 70c0c...ff8

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...