Gå til innhold

Utslett under brystene

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått noe slags utslett under brystene, det er røde prikker som kjennes når jeg drar hånda over de. Hjemme går jeg alltid uten bh, bare når jeg skal ut så tar jeg på bh. Sover alltid uten. Så skjønner ikke hvorfor jeg har fått det utslettet. Jeg har prøvd å smøre med bodylotion (smører kroppen alltid med bodylotion etter dusj) men det hjelper ikke.

Noen som har tips til hva jeg kan smøre med?

Anonymkode: 1f2f1...d88

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Unngå hud mot hud, så ta på deg en myk bh uten bøyler, helst i bomull som puster. Ikke smør body lotion, la huden få tørke godt heller. Tørk deg også veldig godt etter dusj, før du kler på deg. Hvis du klør eller blir sår kan du kjøpe barrierekrem og ta på LITT en gang til dagen til det har gått over. 

Anonymkode: 5562d...10c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Unngå hud mot hud, så ta på deg en myk bh uten bøyler, helst i bomull som puster. Ikke smør body lotion, la huden få tørke godt heller. Tørk deg også veldig godt etter dusj, før du kler på deg. Hvis du klør eller blir sår kan du kjøpe barrierekrem og ta på LITT en gang til dagen til det har gått over. 

Anonymkode: 5562d...10c

Skal kjøpe meg uten bøyler. Takk for tips.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan høres ut som sopp, smør et lag Canesten på og se om det hjelper. 

Anonymkode: e9c73...a09

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med den over. Det er antageligvis sopp eller noe fuktighets-eksem. Du bør droppe fuktighetskrem under brystene, det blir liggende fuktig og klamt der hele dagen, og kan utvikle eksem og sopp.

Tørk deg godt under brystene etter dusj, og ikke smør noe fuktighetskrem under. Bruk heller litt talkum (fås på apotek) under for å holde det tørt og fint under der.

Hjelper ikke dette, er det sopp, som du kan behandle med Canesten krem fra apoteket. Tror den er reseptfri.

Anonymkode: ad2e3...e5f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker babypudder om det er klamt under puppene, men enig i at det høres ut som sopp.

Anonymkode: c432e...f24

AnonymBruker
Skrevet

Legg bomullskompresser under.

Anonymkode: b0d56...a9a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan høres ut som sopp, smør et lag Canesten på og se om det hjelper. 

Anonymkode: e9c73...a09

Når jeg ser på bilder på google så er det ikke sopp, dette ser mest ut som når du barberer deg så får du sånn utslett eller hva det heter etter barbering. 

Takk for tips ang Canesten.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Enig med den over. Det er antageligvis sopp eller noe fuktighets-eksem. Du bør droppe fuktighetskrem under brystene, det blir liggende fuktig og klamt der hele dagen, og kan utvikle eksem og sopp.

Tørk deg godt under brystene etter dusj, og ikke smør noe fuktighetskrem under. Bruk heller litt talkum (fås på apotek) under for å holde det tørt og fint under der.

Hjelper ikke dette, er det sopp, som du kan behandle med Canesten krem fra apoteket. Tror den er reseptfri.

Anonymkode: ad2e3...e5f

Jeg har alltid pleid å smøre meg med bodylotion og nå plutselig passer det ikke lenger.🫤

Talkum har jeg hørt er kreftfremkallende så det tør jeg ikke.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg prøve å ha på Fungoral sjampo om det er sopp?

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Varmeutslett? 

Anonymkode: 6ebd3...765

AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste er å bruke bh hvis du har tunge bryst! Så unngår du klam hud. Klam ,fuktig hud som ikke får oksygen,vil lettere utvikle soppinfeksjon. Det er jo litt usexy 🥴Har du først fått det,så smør med soppmiddel og unngå hud mot hud.

Anonymkode: 53e1c...739

AnonymBruker
Skrevet

Om det er sopp, så har jeg veldig god erfaring med å smøre på kaldpresset kokosolje. Den er antimikrobiell, og den tok utslettet veldig fort hos meg. Det har ikke kommet tilbake.

Anonymkode: 24d5f...570

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Varmeutslett? 

Anonymkode: 6ebd3...765

Fukt og varme er veldig fort gjort der.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det viktigste er å bruke bh hvis du har tunge bryst! Så unngår du klam hud. Klam ,fuktig hud som ikke får oksygen,vil lettere utvikle soppinfeksjon. Det er jo litt usexy 🥴Har du først fått det,så smør med soppmiddel og unngå hud mot hud.

Fint at du nevner det. 😕 

Jeg har ikke tunge bryst, de henger. Som jeg har sagt så bruker jeg ikke bh så ofte., går mest uten.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har alltid pleid å smøre meg med bodylotion og nå plutselig passer det ikke lenger.🫤

Talkum har jeg hørt er kreftfremkallende så det tør jeg ikke.

Ts

Talkum som lages/brukes nå er ikke farlig. Det er ikke farlig å ha på huden, men man skulle ikke puste inn noe av gamle dagers talkum. Har jeg lest.

AnonymBruker
Skrevet

Er du mye svett eller klam? 
Har du bryster som henger? 

Hvilken type bh bruker du? og hvor ofte vasker du de? 

Anonymkode: 184e4...d4d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Om det er sopp, så har jeg veldig god erfaring med å smøre på kaldpresset kokosolje. Den er antimikrobiell, og den tok utslettet veldig fort hos meg. Det har ikke kommet tilbake.

Anonymkode: 24d5f...570

Takk for tips. :) 

Smører du den bare på og thats it?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er du mye svett eller klam? 
Har du bryster som henger? 

Hvilken type bh bruker du? og hvor ofte vasker du de? 

Anonymkode: 184e4...d4d

Nei, svetter bare når jeg går tur, men da bruker jeg sportsbh og vasker meg alltid under brystene når jeg kommer hjem.

Har helt vanlig bh og vasker en eller annenhver uke.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Fint at du nevner det. 😕 

Jeg har ikke tunge bryst, de henger. Som jeg har sagt så bruker jeg ikke bh så ofte., går mest uten.

Hengebryst uten bruk av bh er nok årsaken 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...