AnonymBruker Skrevet 20. juni #1 Skrevet 20. juni Jeg er gift, men har vært det i snart ett år, vi har vært sammen i snart syv år. Det er et par i vår omgangskrets der han var veldig på meg når jeg ble kjent med de. Ja, han er gift, men var som sagt veldig på. Dette fikk min mann med seg en gang, men han er konfliktsky og sa ikke noe til han andre. Jeg sa til han flere ganger at det ikke var greit å holde på slik. Så han kuttet den der oppførselen i flere år. Var nettopp på en fest der han og kona var og jeg skulle ta taxi med de hjem. Han var ekstremt pågående når kona ikke så det. Han hadde drukket. Sa til han som alltid at han måtte legge av, jeg er ikke interessert, det er respektløst osv. Sendte han en mld dagen etter og ga klar beskjed om at nå må han kutte det, at det er ubehagelig for meg også osv. Melding med klar tale! Han beklaget seg og var enig. Han kjenner jo min mann godt så nå sender han masse snapper osv til min mann. Min mann syntes det er hyggelig. Jeg får egentlig dårlig samvittighet overfor min mann som ikke vet hvordan han har oppført seg igjen overfor meg. Føler jeg på en måte «beskytter» han andre. Det har aldri vært aktuelt å si noe til hans kone, de har barn og dessuten ville det blitt altfor mye oppstyr i vennegjengen. Hva tenker dere? Bør jeg fortelle min mann bare for å lette min samvittighet? Jeg jo ikke gjort noe galt, jeg har jo sagt tydelig fra til denne mannen. Anonymkode: 381be...d96 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #2 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Føler jeg på en måte «beskytter» han andre. Derfor har du dårlig samvittighet. Fordi det er nettopp det du gjør. Anonymkode: d0d06...b71 7 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #3 Skrevet 20. juni Du har ikke gjort noe galt, og jeg ville fortalt det. Du står jo nærmere mannen din enn du står han. Anonymkode: febe1...52b 4
Gjest Alaenera Skrevet 20. juni #4 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg får egentlig dårlig samvittighet overfor min mann som ikke vet hvordan han har oppført seg igjen overfor meg. Føler jeg på en måte «beskytter» han andre. Da må du jo nesten bestemme deg hvem sine følelser du synes er mest viktige - denne fyren sine, eller din mann sine. Snu rundt på det. Hadde du likt om mannen hadde hatt et pågående kvinnfolk og ikke sagt noe til deg? Du bør absolutt fortelle han det.
AnonymBruker Skrevet 20. juni #5 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg er gift, men har vært det i snart ett år, vi har vært sammen i snart syv år. Det er et par i vår omgangskrets der han var veldig på meg når jeg ble kjent med de. Ja, han er gift, men var som sagt veldig på. Dette fikk min mann med seg en gang, men han er konfliktsky og sa ikke noe til han andre. Jeg sa til han flere ganger at det ikke var greit å holde på slik. Så han kuttet den der oppførselen i flere år. Var nettopp på en fest der han og kona var og jeg skulle ta taxi med de hjem. Han var ekstremt pågående når kona ikke så det. Han hadde drukket. Sa til han som alltid at han måtte legge av, jeg er ikke interessert, det er respektløst osv. Sendte han en mld dagen etter og ga klar beskjed om at nå må han kutte det, at det er ubehagelig for meg også osv. Melding med klar tale! Han beklaget seg og var enig. Han kjenner jo min mann godt så nå sender han masse snapper osv til min mann. Min mann syntes det er hyggelig. Jeg får egentlig dårlig samvittighet overfor min mann som ikke vet hvordan han har oppført seg igjen overfor meg. Føler jeg på en måte «beskytter» han andre. Det har aldri vært aktuelt å si noe til hans kone, de har barn og dessuten ville det blitt altfor mye oppstyr i vennegjengen. Hva tenker dere? Bør jeg fortelle min mann bare for å lette min samvittighet? Jeg jo ikke gjort noe galt, jeg har jo sagt tydelig fra til denne mannen. Anonymkode: 381be...d96 Hadde vært ærlig med mannen, stopper ikke fyren så får din mann ta en alvorsprat med han, muligens forann konen hans Anonymkode: ae3e7...e88
AnonymBruker Skrevet 20. juni #6 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Derfor har du dårlig samvittighet. Fordi det er nettopp det du gjør. Anonymkode: d0d06...b71 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Du har ikke gjort noe galt, og jeg ville fortalt det. Du står jo nærmere mannen din enn du står han. Anonymkode: febe1...52b Alaenera skrev (36 minutter siden): Da må du jo nesten bestemme deg hvem sine følelser du synes er mest viktige - denne fyren sine, eller din mann sine. Snu rundt på det. Hadde du likt om mannen hadde hatt et pågående kvinnfolk og ikke sagt noe til deg? Du bør absolutt fortelle han det. Takk, da kommer jeg til å fortelle det til han, så er hvertfall jeg åpen og jeg har jo ikke gjort noe galt. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde vært ærlig med mannen, stopper ikke fyren så får din mann ta en alvorsprat med han, muligens forann konen hans Anonymkode: ae3e7...e88 Ja, det tenker jeg også. Tror vi fortsatt skåner konen, hun er den typen som aldri kommer til å gå fra han. Hun er veldig hyggelig, så tenker at så lenge det er «bare» ord så er det greiest at hun slipper å få vite det. Anonymkode: 381be...d96 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #7 Skrevet 20. juni Du skåner ikke kona. Du skåner mannen fra naturlige konsekvenser - og du er ikke sp naiv at du tror du er den eneste han prøver seg på. Anonymkode: a1369...091 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #8 Skrevet 20. juni Hadde selvfølgelig sagt det til forloveden min. Han hadde dumpet den "kompisen" uten å blinke. Anonymkode: d2e7e...cc9 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #9 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du skåner ikke kona. Du skåner mannen fra naturlige konsekvenser - og du er ikke sp naiv at du tror du er den eneste han prøver seg på. Anonymkode: a1369...091 Jeg bryr meg ikke om hva han bedriver i det hele tatt. For min del kan han prøve seg på hele verden bare han blåser i å prøve seg på meg kjenner jeg. Anonymkode: 381be...d96 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #10 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde selvfølgelig sagt det til forloveden min. Han hadde dumpet den "kompisen" uten å blinke. Anonymkode: d2e7e...cc9 Ja, skal gjøre det. Han er i samme vennekrets som oss, så er ikke nære venner. Er stort sett på fester vi treffes. Anonymkode: 381be...d96
Eric_B Skrevet 20. juni #11 Skrevet 20. juni Hvis du ikke sier det, så finner han det ut siden, og lurer på hvorfor du ikke sa noe. Her har jo du vært en voksen og tatt tak i det tydelig selv og satt skapet på plass. Det der er jo mer som en en "skrytehistorie" å fortelle til mannen din, skjønner ikke at det er noe å holde igjen på.
AnonymBruker Skrevet 20. juni #12 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg bryr meg ikke om hva han bedriver i det hele tatt. For min del kan han prøve seg på hele verden bare han blåser i å prøve seg på meg kjenner jeg. Anonymkode: 381be...d96 Er kanskje det han gjør også. Like greit at noen sier i fra. Anonymkode: d0d06...b71 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #13 Skrevet 20. juni Fortell alt. Også til kona hans. Og kutt ut kontakten med de. Send henne også kopi av sms du sendte han. Anonymkode: 96688...2c7 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #14 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg bryr meg ikke om hva han bedriver i det hele tatt. For min del kan han prøve seg på hele verden bare han blåser i å prøve seg på meg kjenner jeg. Anonymkode: 381be...d96 Vanvittig lite jovialt mot kona men ok. Anonymkode: a1369...091 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #15 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Vanvittig lite jovialt mot kona men ok. Anonymkode: a1369...091 Hun er ikke en venninne av meg, men en hyggelig bekjent. Vet han tidligere for mange år siden hadde vært utro og venninnen som fortalte det til kona hans, kuttet konen hans ut direkte (de hadde vært venninner siden ungdomstiden) så jeg gidder ikke lage kaos ved å si noe. Er han utro med noen andre så får jeg håpe de sier det. Anonymkode: 381be...d96
Ariadne# Skrevet 21. juni #16 Skrevet 21. juni Men du burde jo ha dårlig samvittighet! Dårlig stil å ikke fortelle mannen din hva han har gjort; når dere er i samme omgangskrets. Hadde det vært en fremmed hadde jeg tenkt anderledes, og bare latt det passere 1
Isambard Skrevet 21. juni #17 Skrevet 21. juni Jeg forteller det ikke til kona hvis kvinner noen flørter eller prøver seg. Hva skulle det vært godt for? Hva skal hun med den informasjonen? Jeg skjønner at det er uholdbart om mannen i et vennepar holder på sånn, men det var et engangstilfelle etter mange år. Han innså tabben selv dagen etter. De satt i taxien med hans kone, så han så nok ikke for seg at noe skulle skje uansett. Summa summarum: Hvis jeg var TS ville jeg nøyd meg med å gi mannen en advarsel om at hun vil fortelle det neste gang. Jeg hadde ikke orket å være sentrum i et drama uten at det var helt nødvendig. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #18 Skrevet 21. juni Jeg hadde ikke fortalt det. Anonymkode: 1960c...9c4
AnonymBruker Skrevet 21. juni #19 Skrevet 21. juni Ariadne# skrev (14 timer siden): Men du burde jo ha dårlig samvittighet! Dårlig stil å ikke fortelle mannen din hva han har gjort; når dere er i samme omgangskrets. Hadde det vært en fremmed hadde jeg tenkt anderledes, og bare latt det passere Jeg har sagt det til mannen min og han ga beskjed til han som oppførte seg som en tulling om at han nå visste om det. Han beklaget seg dypt til min mann og meg igjen. Så da har jeg ikke lenger dårlig samvittighet og saken er ferdig. Enig med deg i at hadde det vært en fremmed så hadde jeg ikke giddet å sagt noe. Anonymkode: 381be...d96 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #20 Skrevet 21. juni Ariadne# skrev (14 timer siden): Men du burde jo ha dårlig samvittighet! Dårlig stil å ikke fortelle mannen din hva han har gjort; når dere er i samme omgangskrets. Hadde det vært en fremmed hadde jeg tenkt anderledes, og bare latt det passere Hvorfor? Handlingen er jo nøyaktig den samme. Anonymkode: 6a87c...09b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå