Gå til innhold

Hvor vanlig er det å ta seg egentid over natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hvor vanlig det er, men jeg har i hvert fall hørt mange snakke om at det hadde vært deilig. Jeg har flere venninner som reiser en del ifbm. jobb, sover på hotell, og de blir noen ganger en ekstra dag, eller overnatter selv om de i teorien kunne reist hjem, nettopp for å få egentid. 

Jeg har ikke gjort det selv, og kjente heller ikke på behov for det tidligere da barna var yngre. Jeg er barnehagelærer, så det er dårlig med turer med hotellovernatting i regi av jobben. Men det siste året har jeg reist en del alene for å besøke en alvorlig syk venninne, og overnattet på hotell, og tenkt over hvor fint det kunne vært om omstendighetene bare hadde vært annerledes. Forhåpentligvis blir det husmorferie på oss om hun bare blir bra igjen.

Jeg er nok typen som drømmer om en hytte i skogen fremfor hotell, og da vil jeg helst ha med barna, men de må sovne om kvelden sånn at jeg kan sitte alene utenfor hytta i solnedgangen og høre vinden suse i trekronene. Hotellfrokost er fantastisk godt da, og ferdig-oppredde senger. Så jo, jeg hadde takket ja til en natt alene på hotell også. 

I hvert fall, har en råd og anledning, og kjenner at det hadde vært en verdifull opplading å ta egentid over natten - gjør det!  

Anonymkode: 42709...354

Skrevet

Jeg tok tre netter på hotell i sluttspurten av masteroppgaven min, for å få fred til å skrive. 

Selv om jeg satt plantet ved skrivebordet de tre dagene i strekk, så var det likevel godt å kunne ligge i ei myk hotellseng med nystrøket laken og fluffy hotellpute, og se på Netflix mens jeg spiste smågodt og frukt.

Og deilig å slippe å bli forstyrret i søvnen av en unge med mareritt som kommer inn til oss, mannen som snorker, mannen som står opp for å tisse, slamrer med do-lokket og drar i dyna og kaster på seg når han kommer tilbake i senga, en katt som plutselig vil leke og står og mjauer rett ved siden av øret mitt, og det unge naboparet ved siden av oss som liker å feste. Må også nevne at naboene på andre siden har en hund som bjeffer støtt og stadig. 

Så, STILLHETEN, er gull verdt altså. Vi mødre fortjener det, som tar vare på så mange andre.

Anonymkode: 48591...80b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det handler ikke om råd. Det er bare tull å bestille hotell i hjembyen (eller nabobyen).

Anonymkode: 23496...c29

Hvorfor mener du nå at det bare er tull? Du sa selv at det var fordi det var fryktelig dyrt. Har man god råd så er det jo ikke et problem. 

Anonymkode: 1ce94...f30

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det handler ikke om råd. Det er bare tull å bestille hotell i hjembyen (eller nabobyen).

Anonymkode: 23496...c29

For deg ja

Anonymkode: 419f2...f67

Skrevet

Jeg bor i Oslo og har bodd på hotell typ 3 ganger siste året. I oslo. Bare for å være alene og sove. Har også vært på en venninnetur i utlandet  og en tur på spahotell alene i Finnskogen en helg. Elsker sånne minipauser. 

Anonymkode: c6a31...a67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...