Gå til innhold

Kjenne sin besøkelsestid, hvor lenge er det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En venninne kom på sykebesøk med sine 4 barn mellom 3 og 7 år og var hos meg i seks timer. 

Jeg var ikke i form, men siden det var lenge siden vi hadde møttes, ønsket jeg ikke å være avvisende. Var helt utslitt i et par dager etterpå, det var helt ekstremt travelt. 

Hva er regnet som vanlig besøkelsestid i slike tilfeller?

Anonymkode: cced1...bb5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

2 timer og 17 minutter.

Anonymkode: e0c6b...27f

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

En venninne kom på sykebesøk med sine 4 barn mellom 3 og 7 år og var hos meg i seks timer. 

Jeg var ikke i form, men siden det var lenge siden vi hadde møttes, ønsket jeg ikke å være avvisende. Var helt utslitt i et par dager etterpå, det var helt ekstremt travelt. 

Kommer jo an på hvor ofte man møtes, hvor nærme man bor, hva man har for noe avtale. Er det «besøk og kaffe» eller en aktivitet som tar litt tid f.eks. Vi har vært borte både 1 time og 7 timer, helt avhengig av hva vi har gjort.

Et vanlig «besøk» vil jeg tenke rundt 2 timer om barna skal leke. En time går så fort at det hadde jeg egentlig ikke giddet med 2 barn på slep😅 men nå har du kanskje ikke barn? I såfall er det å ha besøk av 4 andre barn veldig krevende. Det er jo veldig annerledes om man har barn i samme alder som leker sammen og underholder seg selv uten at man trenger å passe på hele tiden… 

Bor man langt unna hverandre så møtes man kanskje ikke så ofte og det er litt mer styr å treffes. Da tenker jeg f.eks at man kan avtale at gjestene kommer midt på dagen, og at man spiser middag sammen. For oss ville det hvertfall vært naturlig å invitere til besøk f.eks kl 14, med grilling / middag i 16 tiden, og da tar middagen kanskje en times tid, også drikker man litt kaffe, så er plutselig klokken 18, og barna skal hjem for å legge seg 😅

Anonymkode: 752ac...381

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spesielt i det hele tatt ta med seg 4 barn på et sykebesøk syns nå jeg. Ville vel allerede der sagt fra om det kanskje ikke passet så godt. Selvfølgelig forskjell på hvordan syk, men barn med på det virker for meg som en dårlig idè. For min del hadde et sykebesøk til en venninne med barn på slep i tilfelle kun vært en kort tur innom for å levere en liten gave, noe mat eller drikke, si god bedring og dra igjen, så typ 10 min.

Anonymkode: 9dca2...f5f

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Sykebesøk - maks 15-30 minutt.

Vanlig besøk et par timer.

Anonymkode: eb835...cd3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis målet var å gjøre deg syk så tenker jeg at besøket var helt perfekt 😅

Anonymkode: fcba2...b54

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

4 barn og du var syk? En halv time! 
Det er begrenset hvor mye man får snakket med fire barn til stede.

Anonymkode: 28f8c...3ab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har et familiemedlem som kommer ubedt på besøk rett som det er å kan sitte 6-8 timer, kjenner det blir slitsomt og har prøvd å hinte at besøket må nesten gå, barnet mitt spurte da det var mindre om ikke hen skulle legge seg snart, da hadde vedkommende sittet fra 15:30 til nærmere midnatt 

Anonymkode: 0c006...a81

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nå kan ikke besøket vite hvordan du føler deg, med mindre du viste det eller sa det. Hvis du latet som alt var i orden og du hadde det hyggelig er det strengt tatt din feil. Kanskje trodde de du følte deg alene og var der ekstra lenge for din skyld

Hvorfor snakker ikke folk sammen?

Anonymkode: 7983c...ed8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du bruker utrykket "å kjenne sin besøkelsestid" helt feil

Anonymkode: 3f080...e62

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det hørtes veldig lenge ut! Men hun antok sikkert at du ville si fra selv når du ikke orket mer. Folk gjør jo det. Kanskje hun syntes det var hyggelig og glemte tiden selv. 

Er jo litt uhøflig å ta avgjørelser på andres vegne også. Å bestemme hva andre orker og ikke, når det er snakk om voksne mennesker. Og nå har jeg selv slitt en god del med sykdom gjennom livet. Opplevd at andre tar avgjørelser selv om hva jeg eventuelt orker og ikke, uten å spørre meg. Og det synes jeg ikke noe særlig om. Det ønsker jeg å avgjøre selv.

Men fire barn med på sykebesøk i 6 timer, tror jeg at jeg selv hadde endt opp med sykehusinnleggelse i etterkant altså😳🙈 Huff

Anonymkode: 38c3e...0d1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hva feiler det henne? 

Man tar ikke med seg 4 barn for å besøke ei venninne på sykehuset. 

Kvinneguiden slutter aldri å imponere. 

Anonymkode: fdab5...61a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

sykehuset

?

Anonymkode: 7983c...ed8

AnonymBruker
Skrevet

Du kan si i fra. Jeg har en venninne som kan sitte i timesvis og drikke kaffe. Når jeg er mett av besøk sier jeg at jeg må komme i gang med husvask eller hva nå enn. 

Anonymkode: fb50c...2a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...