AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:44 #1 Skrevet torsdag kl 22:44 Er gravid i uke 12 . Sa det til sjefen litt tidlig slik at jeg ikke skulle bli pålagt ekstra jobbing i sommer . rett før kollegaer går ut i ferie ringer hun . Jeg prøver å si at jeg har bedd om fritak , men da blir hun truende og sier jeg skal jobbe ekstra . Fysisk tungt yrke og i kveld fikk jeg veldig vondt i ryggen . redd for å overbelaste nå . Hun bare kjører over meg rett og slett . Er over 40 så det er jo i tillegg tyngre . Mitt første etterlengtede og nå er alt bare negativt . Anonymkode: 61c88...b74
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:47 #2 Skrevet torsdag kl 22:47 Bedt om fritak? Hva slags ordning er det? Velferdspermisjon? Står det i avtalen din at dere dekker opp for hverandre i ferier? Og hvor mye er ekstra kontra vanlig? Skaff deg heller delvis sykemelding. Eller be skriftlig om tilrettelegging. Ikke ta noe sånt over telefon. Anonymkode: 7fd27...1b6 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:47 #3 Skrevet torsdag kl 22:47 Gratulerer! Du kan evt høre med tillitsvalgt eller be fagforeningen om råd? Anonymkode: 96f48...144
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:12 #4 Skrevet fredag kl 05:12 Snakk med legen din. Via de kan du be om tilrettelegging Anonymkode: 64720...90f
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:18 #5 Skrevet fredag kl 05:18 Man kan vel ikke bare be om fritak av den grunn? Kan du ikke utføre arbeidsoppgavene så må det tilrettelegges i form av endrede oppgaver men det er jo noe som bør planlegges og være gjennomførbart både for deg og bedriften. Du må gå i dialog om tilrettelegging, ikke bare si at «jeg er gravid så jeg kan ikke» Anonymkode: 15137...fd1 4
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:31 #6 Skrevet fredag kl 05:31 Det hadde vært interessant å høre sjefens versjon av denne historien for her er det mye som skurrer. Anonymkode: 38838...a87 1
HeleneHS Skrevet fredag kl 05:32 #7 Skrevet fredag kl 05:32 Hvis arbeidet er for tungt kan du også vurdere svangerskapspenger fra NAV, tror du må ha legeerklæring eller fra en jordmor, men denne ordningen er ment for de hvor jobben ikke klarer å tilrettelegge!
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:30 #8 Skrevet fredag kl 07:30 Det er i hovedsak ikke farlig å utføre de samme oppgavene man er vant til å gjøre. Så er du vant til å gjøre en fysisk tung jobb, er det ikke farlig å fortsette med det kun fordi du er gravid. Da må det være noen komplikasjoner som ligger til grunn for fritak fra enkelte oppgaver. Man skal få tilrettelegging, men man får ikke fritak fra alt man ønsker bare fordi man er gravid. Anonymkode: b6bc2...a76
BobbySocks Skrevet fredag kl 07:31 #9 Skrevet fredag kl 07:31 Ingen kan tvinge deg til å jobbe mer en kontrakten din sier. Kontakt fagforeningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå