Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i uke 12 og hatt blødning i dag 

Kjempe redd for at det skal være noe galt, jeg har vært hos legen men er i utlandet og nesten ingen leger som kunne noe serlig engelsk 😮‍💨 dem sa at fosteret kanskje ikke har utviklet seg som det skal 😢😭

Er det noe håp for at det går bra?🙏

Anonymkode: 3067b...c28

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ganske vanskelig å si da. Mange har opplevd blødning uten at det er noe gamt. Men du må ha en ultralyd for å få bekreftet noe. Får du (økende) smerter så er det et dårlig tegn 

Anonymkode: 8553f...e4a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Opplevde en kraftig blødning i uke 18, lårene var fulle av blod på kvelden. Måtte vente til dagen etter med sjekk. Kl 10 dagen etter så de at alt gikk bra. 

Anonymkode: 2228b...fdc

AnonymBruker
Skrevet

Det trenger ikke nødvendigvis å være en SA. Det er relativt vanlig å blø litt, men som noen her over skriver: hvis det øker på og du i tillegg får smerter i magen kan det være tegn på SA. Jeg hadde en ganske kraftig blødning i uke 17 forrige svangerskap, men det gikk helt fint. Legen mente at det kunne være et sprengt blodkar.

Anonymkode: 18800...d16

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er jo ganske vanskelig å si da. Mange har opplevd blødning uten at det er noe gamt. Men du må ha en ultralyd for å få bekreftet noe. Får du (økende) smerter så er det et dårlig tegn 

Jeg har tatt ultralyd en uten på magen og to innvendig men ingen kunne si noe om det vat noe galt 

Jeg har ikke hatt noen smerter

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har tatt ultralyd en uten på magen og to innvendig men ingen kunne si noe om det vat noe galt 

Jeg har ikke hatt noen smerter

Da kan det jo være en uskyldig blødning. Har den tatt seg opp? Blitt mindre?

Skrevet

Det er 50/50. Jeg har aldri blødd uten at dette var er SA (mistet 3 ganger). Samtidig er det lite legene gjør. Så vent til du er tilbake hjemme og ta en time hos gynekolog. 

Skrevet

Jeg blødde en del i uke 12. Ingenting galt og hun er 12 år idag.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Da kan det jo være en uskyldig blødning. Har den tatt seg opp? Blitt mindre?

Det har stoppet å blø

AnonymBruker
Skrevet
Ny Bruker skrev (18 minutter siden):

Det er 50/50. Jeg har aldri blødd uten at dette var er SA (mistet 3 ganger). Samtidig er det lite legene gjør. Så vent til du er tilbake hjemme og ta en time hos gynekolog. 

Jeg har time til ultralyd på mandag

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det har stoppet å blø

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg har time til ultralyd på mandag

Krysser fingrene for deg. Det er veldig mange som opplever blødninger, å siden blødningen har stoppet og du ikke har vondt så har det ikke nødvendigvis gått galt ❤️ 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Krysser fingrene for deg. Det er veldig mange som opplever blødninger, å siden blødningen har stoppet og du ikke har vondt så har det ikke nødvendigvis gått galt ❤️ 

❤️ takk håper det går bra 

AnonymBruker
Skrevet

I går tok jeg en digital test som var positive men det kan også bare være at kroppen tror at jeg fortsatt er gravid☹️

Jeg hadde en litt mindre blødning i dag som jeg tror har stoppet nå. Jeg har også merket mensen smartere når jeg ligger på ryggen, dem er ikke kraftige og ikke så ofte heller 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

I går tok jeg en digital test som var positive men det kan også bare være at kroppen tror at jeg fortsatt er gravid☹️

Jeg hadde en litt mindre blødning i dag som jeg tror har stoppet nå. Jeg har også merket mensen smartere når jeg ligger på ryggen, dem er ikke kraftige og ikke så ofte heller 

Man vil ha HCG i kroppen en stund etter en spontanabort, så en graviditetstest er ikke pålitelig for å vurdere dette. 

Det er umulig å si om du har hatt en ufarlig blødning eller om det er SA. Det er ikke annet enn å vente til mandag og se ♥️

Anonymkode: 07ba0...d93

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en kraftig blødning i uke 9. dette var visst bare et hematom (blodkar) som sprakk og har en frisk og fin 4-åring i dag🩷 hadde imidlertid ingen smerter i forbindelse med dette… vanskelig å si om du har hatt en spontanabort, blødninger er jo veldig vanlige i første trimester men det er dessverre spontanaborter også. En positiv graviditetstest vil ikke være pålitelig nå, dra heller til legen i morgen og få sjekket deg der🩷

Anonymkode: a20fe...9db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hva kan det være når man ikke har kraftige blødinger?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Blodkar som brister feks. 

AnonymBruker
Skrevet

😭:gråter:

Anonymkode: a842a...a72

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det TS?

Anonymkode: 07ba0...d93

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.6.2025 den 10.58):

Jeg blødde/spottet alltid 8-14 dager før den storeblødningen ved SA kom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...