Gå til innhold

Master i tilpasset opplæring

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg vurderer å ta master i tilpasset opplæring etter at jeg er ferdig med førskole lærer utdanningen min til våren..

her står det litt om utdanningen:

http://www.hihm.no/eway/default.aspx?pid=2...0:8544:20:::0:0

men det jeg lurer litt på er dette

Studiet kvalifiserer for undervisningsoppgaver og/eller lederjobber i så vel barnehage og grunnskole som videregående skole.

hva vil lederjobber innenfor barnehage, grunnskole og vgs si??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Det er jo veldig få utdannelser som direkte kvaliserer en til å bli leder. Jeg vil først og fremst at denne utdannelsen kvaliserer deg til fagjobber.

Når du har fått erfaring og utviklet kompetansen din gjennom faglig arbeid (i barnehage, grunnskole og vgs), vil en dersom en har lederegenskaper kunne jobbe som leder i barnehage, grunnskole og vgs. Kanskje i andre bransjer også.

Dette vil jo dermed bli det samme som en hvilken som helst annen type utdannelse. F.eks. kan en erfaren sykepleier bli leder på sykehjem. En lærer med erfaring kan bli rektor. En økonom/ingeniør/etc kan bli direktør i et firma.

Jeg tror Høgskolen i Hedmark prøver å få det til å høres mest mulig attraktivt ut. Jeg vil anbefale deg å heller fokusere på den faglige beskrivelsen, og se om det er noe som passer for deg. Vil du bli leder så kan du sikkert ende opp som det uansett hvilken utdannelse du tar (såfremt du har lederegenskapene på plass).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...