Gå til innhold

Dere som har slitt med sjalusi og regulering av følelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir sjalu av at han har venninner. Jeg har dumme redsel for at han går bak ryggen på meg med de. Enten flørting, ligging, men vel så mye bare at han kanskje sitter å baktaler meg. 

Irrasjonelt men vil bare gi dere et innblikk i hvordan det føles. 

Er sykt redd for å bli forlatt. Det er ting fra oppvekst som sikkert gjør det. Men pga det føler jeg ikke at jeg noen sinne greier å gå inn i et forhold med hele meg. Sitter nesten bare å venter på at han skal slå opp eller finne noen bedre. 

Det bygger seg opp innvendig og jeg blir frustrert og sur på han. Han på sin side blir jo veldig lei. Han roer meg ned og sier at jeg har ingenting å frykte, men det er bare ikke nok for meg. Det tar ikke lang tid før jeg ser en ny problemstilling hvor jeg er redd han skal forlate meg.

MÅ man gå i terapi for dette eller finnes det noen løsninger ellers? Blir jo så trøtt 

Anonymkode: b8fdd...355

Skrevet

Kontakt psykolog, det er hjelp å få

Anonymkode: 37ea5...9f0

• Liker 1
Skrevet

Jeg sliter også veldig mye med vonde tanker. Men har ikke råd til psykolog (har gått før). Jeg tror det kommer fra traumer i barndommen og tidligere relasjoner. Også at jeg er autist. Jeg overtenker absolutt alt, analyserer absolutt alt, har alt for mye og alt for sterke følelser absolutt hele tiden. Gjelder alt, ikke bare forholdet. 

Sliter meg helt ut.

Anonymkode: bef50...fc6

Skrevet

Jeg også sliter med dette. Jeg har funnet ut at det beste er å ikke snakke med partneren om dette. Da bare skremmer jeg de bort. Det beste er å holde det for meg selv – det gjør utrolig vondt – men bedre enn å miste dem.

Anonymkode: 79ee8...416

• Liker 1
Skrevet

Gå til psykolog.

Dette handler kun om deg, ikke han.

Rydd opp inni deg. Før du finner deg selv vil du aldri kunne få et dypt forhold der dere gror inn i hverandre.

Anonymkode: 9bb13...5ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...