Gå til innhold

Jeg er blitt koffeinavhengig

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Koffeinforbruket mitt har økt betydelig det siste året. Tidligere drakk jeg kaffe og energidrikker mest for smaken – det var ment som kos, ikke en nødvendighet. Men i en krevende studieperiode begynte jeg å bruke energidrikker mer bevisst for å holde meg våken og skjerpet. Jeg oppdaget at koffeinet faktisk hjalp: Jeg kunne holde meg våken i flere timer ekstra og våknet raskere om morgenen.

Nå har det gått så langt at jeg ikke føler jeg klarer meg uten koffein. Hvis jeg prøver å kutte det ut en dag, blir jeg ekstremt trøtt allerede før klokken 15, og kjenner meg både slapp og ukonsentrert. Jeg mistenker at forbruket mitt har blitt et reelt problem, men samtidig føler jeg at jeg ikke fungerer uten. Hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: 0d801...272

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja altså, du skal jo ikke kutte ut i en dag, du må gjøre det permanent. Det vil bli bedre i løpet av en uke eller to.

Anonymkode: d559b...4f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trappe ned.

Anonymkode: 1e74d...2c9

AnonymBruker
Skrevet

Koffeinavhengighet er heldigvis ikke spesielt alvorlig eller vanskelig å venne seg av med. Jeg hadde et enormt høyt inntak av koffein før Covid med sterk kaffe og energidrikker om hverandre, dagen lang. Da Covid kom og jeg måtte jobbe hjemmefra glemte jeg rett og slett uvanen min, og drikker den dag i dag bare et par kaffe om morgenen.

Anonymkode: c73b1...699

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...