Gå til innhold

Stor prisforskjell på linser. 400kr dyrere hos optiker ?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke tatt synsundersøkelse på over 20 år. Handler linser på nett.

Anonymkode: 878f5...778

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Akkurat det er vel kanskje ikke helt smart?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Da bør du kanskje ta en sjekk snart? De sjekket jo ikke bare styrke, men også øyehelse. 

Anonymkode: 0fa0a...ae2

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker engangslinser som koster nesten det dobbelte hos optikeren i forhold til hva jeg betaler på nett.. Ikke et vanskelig valg for meg. Jeg betaler for synsundersøkelse og kontroll, og ingen protesterer på at jeg handler linsene et annet sted. Sparer sikkert 2-3 tusen i året på mine linser..

Skrevet

Optikeren min anbefalte meg å kjøpe linser på nett fordi det er så mye billigere. Må jo sette pris på ærligheten.

Anonymkode: adf7d...d49

Skrevet

vel, jeg vil ha muligheten til å gå til optiker der jeg bor og da vil det å kjøpe linser på nett undergrave dette tilbudet og jeg må bruke de "sparte" pengene på å reise lengre for å få den oppfølgingen jeg trenger. 

Anonymkode: 59203...46c

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da bør du kanskje ta en sjekk snart? De sjekket jo ikke bare styrke, men også øyehelse. 

Hva med de som ikke trenger synskorrigerende hjelpemidler - er de også innom optikeren på jevnlig basis? Jeg lurer oppriktig.

På en helt annen side - jeg er heller ikke den som er hos optiker på kontroll så ofte som jeg sikkert burde. Jeg har brukt linser i 30 år, og den ene optikeren jeg var hos mente jeg brukte de feil og at jeg ville bli blind innen fem år. Det er 10 år siden. Sjefen hennes fikk en mail med nøyaktig hva jeg mente om slik skremselspropaganda (deretter byttet jeg optiker).

Anonymkode: b32e3...797

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hva med de som ikke trenger synskorrigerende hjelpemidler - er de også innom optikeren på jevnlig basis? Jeg lurer oppriktig.

På en helt annen side - jeg er heller ikke den som er hos optiker på kontroll så ofte som jeg sikkert burde. Jeg har brukt linser i 30 år, og den ene optikeren jeg var hos mente jeg brukte de feil og at jeg ville bli blind innen fem år. Det er 10 år siden. Sjefen hennes fikk en mail med nøyaktig hva jeg mente om slik skremselspropaganda (deretter byttet jeg optiker).

Jeg vet ikke, men om man har øyesykdommer i familien (noe som ikke er uvanlig) så bør man sjekkes jevnlig, i alle fall når man begynner å dra litt på åra. Jeg synes også det er greit å sjekke innimellom at alt står bra til, ettersom jeg bruker linser nesten hver dag, og det er jo egentlig en unaturlig ting å gjøre.

Skrevet

Og et lite tips for å få de billigste linsene, gå via prisjakt. Søk opp lisene der, og gå inn via link der. IKKE gå via trumf sine sider. Trumf sine sider legger på prisen! 

Anonymkode: 8df60...0e5

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi fast bruk  av linser kan føre til skader på øyet. Man putter tross alt et fremmedlegeme i øyet hver dag noe som gir økt risiko for nedsatt oksygentilførselen til hornhinnen, irritasjoner og sår på øynene som igjen kan føre til infeksjoner og keratitt.

Hvis man bruker briller, kreves selvfølgelig ikke den samme oppfølgingen.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...