Gå til innhold

Stor prisforskjell på linser. 400kr dyrere hos optiker ?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ordnet meg månedslinser. Er svært fornøyd med den detaljerte jobben optiker gjør med å finne rett type osv.

Hentet ut de nye denne uken og prisen ble 1300kr. Sjekket på nett om det virkelig kunne stemme at det er såpass dyrt for 3 måneder med linser, og for de konkret akkurat samme linser med samme styrke osv (scannet inn for å se nøyaktig), koster de 900kr online hos Lenson og andre plasser.

Føler jeg «svikter» optikeren om jeg heretter handler linser andre plasser. Men på ett år så vil jeg kunne spare 1600kr.

Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 2a96a...b6c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg handler andre plasser. Hvis du søker etter linser på prisjakt så blir dem ofte enda billigere hos Lenson. Bestiller for 600kr for 6mnd, koster over det dobbelte hos optiker.

Anonymkode: 55b3d...f4b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg velger å ha abonnent hos optiker, slik at jeg får jevnlige synsundersøkelser også. 

Anonymkode: 37197...e7e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg velger å ha abonnent hos optiker, slik at jeg får jevnlige synsundersøkelser også. 

Anonymkode: 37197...e7e

Jeg kjøper linser på nett og tar i tillegg jevnlige synsundersøkelser hos optiker. Blir fortsatt billigere enn å kjøpe alt hos optiker. 

Anonymkode: 7f9cd...bbd

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hva hadde dere gjort?

Kjøper selvsagt linser på nett. Tar ikke synsundersøkelser hvert eneste år heller. De endrer seg jo ikke... 

Anonymkode: 8df60...0e5

AnonymBruker
Skrevet

Tar synstest hver 2. eller 3.år. Kjøper linser på Lensit på nett. Mye billigere. 

Anonymkode: ceff7...ede

Skrevet

Selvfølgelig kjøper jeg linser der det er billigst 🙂 Jeg føler ingen lojalitet overfor optikeren - jeg betaler for den jobben denne gjør når jeg er der, utover dette handler jeg produkter der jeg selv ønsker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri skjønt hvorfor folk kjøper linser hos optikeren når det finnes billigere på nett. Jeg bruker optiker utelukkende til synesundersøkelser, vil de at jeg skal kjøpe linser der også må de sette ned prisen

Anonymkode: b32e3...797

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Optikarane tener pengar på andre ting enn linsar og eg har alltid fått topp service sjølv om eg ikkje kjøper linsene hos dei. 

Du bør imidlertid ha kontroll årleg, både for å korrigere styrken og for å sjekke at du ikkje har fått skader på augene. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får ikke bestilt linser på de stedene som er billigst. Prøvd men får ikke.

Ser jentungen får kun til ene øye men ikke til det andre, for de har ikke så lav styrke og ikke korrigeringer for skjelling

Så noen må bare bestille via opptikker

Anonymkode: 5a13a...924

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg får ikke bestilt linser på de stedene som er billigst. Prøvd men får ikke.

Ser jentungen får kun til ene øye men ikke til det andre, for de har ikke så lav styrke og ikke korrigeringer for skjelling

Så noen må bare bestille via opptikker

Hæ, hva er begrunnelsen?

Jeg er nærsynt på det øyet, og langsynt på det andre. Får likevel bestilt hos Lenson. Jeg sendte bare en mail til dem. +1,25 på det ene øyet, og -2,00 på det andre.

Anonymkode: ed08d...be0

AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (På 20.6.2025 den 23.14):

Selvfølgelig kjøper jeg linser der det er billigst 🙂

Selvfølgelig? 
Optikeren gjør jobben og finner styrke. Også bestiller de opp linser som jeg henter for 3 måneder. 
Er ikke det normalt? Eller hva gjør dere? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Selvfølgelig? 
Optikeren gjør jobben og finner styrke. Også bestiller de opp linser som jeg henter for 3 måneder. 

Synskontroll hos optiker, kjøper linser på nett. Du må gjerne betale overpris hos optiker, men for mange av oss er det en selvfølge å kjøpe produkter der de er billigst. For min del foretrekker jeg også å få linsene rett i postkassa og ikke dra innom optiker for å hente de.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hæ, hva er begrunnelsen?

Jeg er nærsynt på det øyet, og langsynt på det andre. Får likevel bestilt hos Lenson. Jeg sendte bare en mail til dem. +1,25 på det ene øyet, og -2,00 på det andre.

Anonymkode: ed08d...be0

På ungdommen er styrken - 0.15, samtidig må det korrigeringer på skjelving, og en kromning grad på linsa.

Hos meg er det noe med skjeve hornhinnen og kromning på øyet, 

Her så fikk vi beskjed at var så lav styrke at de ikke hadde. Og den korrigeringer for skjeling hadde de ikke

AnonymBruker
Skrevet

Jeg abonnerer på linser hos optiker. Får da (minst) en årlig kontroll inkludert. Driter i om det koster 5 kr mindre et annet sted, slipper da å tenke på å kjøpe linser. 

Anonymkode: b07d5...6e0

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Selvfølgelig? 

Går til optiker for synssjekk og ber om utskrift av resultatet. Bestiller linser selv på nettet. 

Gjort dette i 20 år... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Selvfølgelig? 

Jeg kjøper linser på nett etter å ha fått utskrift av «brilleseddelen» hos optiker.

Jeg kjøper heller ikke sjampo hos frisøren, den samme typen får jeg sannsynligvis kjøpt billigere på nettet.

Anonymkode: 59226...d12

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Selvfølgelig? 

Optiker sjekker styrken og at øynene er friske. Linser bestiller jeg KUN på nett. Kjøper det ALDRI i butikk. Hvorfor skal jeg det? Optikeren tar betalt for å ta undersøkelsen. 

Anonymkode: 8df60...0e5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Selvfølgelig? 

Selvfølgelig er det selvfølgelig! Optikeren gjør jobben sin, finner styrke, krumning, skjevhet av hornhinner, og sjekker at det ikke er noe galt med øynene. Hvor jeg kjøper produktene mine bryr verken jeg eller optikeren seg noe om.

Du spør hva som er normalt, og vi svarer deg - de aller fleste bestiller linser der det er billigst. Hva tror du selv er normalt da?

Som en annen lenger opp sier, jeg kjøper ikke hårprodukter hos frisøren min heller, hvis jeg kan få det billigere en annen plass. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg abonnerer på linser hos optiker. Får da (minst) en årlig kontroll inkludert. Driter i om det koster 5 kr mindre et annet sted, slipper da å tenke på å kjøpe linser. 

Anonymkode: b07d5...6e0

Det er selvfølgelig ikke 5 kr i forskjell…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...