AnonymBruker Skrevet 19. juni #1 Skrevet 19. juni Min katt er ute fra morgen til kveld, og når han kommer inn om kvelden er han ekstremt sulten og kan spise og spise. Jeg ønsker ikke å bli vekket langt ut på natten av remjing fordi matfatet er tomt, derfor lar jeg han spise seg mett før han sovner. Han er slank nå, men merker fort at vekten øker når han spiser mye. Anonymkode: 8c77e...5aa
NinaLisa Skrevet 20. juni #2 Skrevet 20. juni Min katt har alltid tørrfôr å vann tilgjengelig. Han er normalt slank å spiser det han trenger. Så ja, han spiser seg mett til alle døgnets tider kan man si. 1 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni #3 Skrevet 20. juni Min har alltid mat tilgjengelig. Du kan jo kjøpe et lightfôr, så den kan spise mer. Har den fått parasittbehandling? Anonymkode: 73f61...145
AnonymBruker Skrevet 20. juni #4 Skrevet 20. juni Min har alltid mat tilgjengelig, og er tynn likevel. (Sterilisert, midt i livet) Min katt er ute om natta. Men dersom din katt bare har mat tilgjengelig på kvelden, tenker jeg det er en selvfølge at han får spise seg mett. Har du hatt vektproblematikk med katten før? Anonymkode: 85cff...e5e 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #5 Skrevet 20. juni Katten må jo få spise seg mett. Og hvis den er ute hele dagen, så er kvelden som er tidspunktet for dette. Min katt er innekatt, og den har ikke mat om natten, for det trenger den ikke. Den spiser jo hele dagen. Men fra klokken 5 om morgenen er det klaging og mas om mat..... Men siden han er inne, så må jeg passe på vekten. Mens din som er ute, er sikkert i mer aktivitet enn min. Anonymkode: b84cf...6dc
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:14 #6 Skrevet søndag kl 08:14 Hun har alltid mat i skålen sin- og luke som huk går ut og inn av. Styrer seg helt selv- men er alltid inne og sover med oss om natten da. Anonymkode: 2e001...5dd 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:00 #7 Skrevet tirsdag kl 14:00 Han har alltid tørrfôr tilgjengelig og får våtfor morgen og kveld. Happy og slank katt:) Anonymkode: 68e58...02a 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:05 #8 Skrevet tirsdag kl 14:05 En katt kan spise opptil 16 små måltider i døgnet. Ha alltid vann og tørrfôr stående, så kan den spise når den vil, enten det er dag eller natt. Anonymkode: 02936...c39 1
FrkSolsikke Skrevet tirsdag kl 14:06 #9 Skrevet tirsdag kl 14:06 (endret) Han har tørrfôr stående fremme hele tiden og får våtmat morgen og middag. Han er utekatt og er veldig mye ute hele dagen, stort sett også ute på natta. Hender han vil være inne og sove, men da begynner han å mase om våtmat og ut på luftetur i 5-tiden på morgenen Endret tirsdag kl 14:07 av FrkSolsikke Skrivefeil 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:08 #10 Skrevet tirsdag kl 14:08 Han har tilgjengelig så mye mat han ønsker. En vinter han var mye inne ble han feit. Har derfor kjøpt «slankefor» fra royal Canin etter dette. Nå er han slank igjen. Bruker ikke særlig mer penger på mat heller da det er mye drøyere pga bedre balansert proteininnhold, Anonymkode: 82729...b67
hvaduikkeser Skrevet tirsdag kl 14:09 #11 Skrevet tirsdag kl 14:09 Han har aldri fått noe annet enn tørrfôr og det har han tilgjengelig hele tiden. Han vil i utgangspunktet bare være ute hele døgnet, med mindre det er vinter og kaldt ute, så slipper mas i fra han. Er han inne om natten, så er han i stua og vi merker ikke noe til han.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:11 #12 Skrevet tirsdag kl 14:11 De har tørrfôr stående hele tiden, som de skal. Anonymkode: e91e7...ead
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:14 #13 Skrevet tirsdag kl 14:14 Tørrfor alltid tilgjengelig, våtfór får hun om kvelden som hun selv posjonerer om kvelden og natta. Vann, da drikker hun kun av glasset mitt. Har luke slik at hun kan komme og gå som hun selv vil. Anonymkode: f7a84...0e7
Virrevirrevapp Skrevet tirsdag kl 14:18 #14 Skrevet tirsdag kl 14:18 Absolutt ikke. Kvelden er jo det letteste, da kan jeg bare legge meg hvis pus maser på ekstra mat.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:18 #15 Skrevet tirsdag kl 14:18 Alltid tørrfor stående. Får en pose våtfor pr dag fordelt på to måltider (før og etter jobb). Opplever ikke noe mas. Hvis katten har problemer med vekt så finnes det tørrfor som er bedre egnet enn «vanlig» tørrfor Anonymkode: 257dd...872
Virrevirrevapp Skrevet tirsdag kl 14:19 #16 Skrevet tirsdag kl 14:19 AnonymBruker skrev (På 20.6.2025 den 6.45): Katten må jo få spise seg mett... Anonymkode: b84cf...6dc Mange katter spiser alt til det er tomt. 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:22 #17 Skrevet tirsdag kl 14:22 Min får 4 poser med våtfor/råfor gjennom hele dagen. Hun er mett lenge før de posene er spist opp. Til kvelds er det viktigere med mat etter min mening siden de har hvert aktive hele dagen. Kanskje du og flere forer kattene deres feil siden de sluker maten og går tom? Anonymkode: 720f8...261
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:27 #18 Skrevet tirsdag kl 14:27 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Min får 4 poser med våtfor/råfor gjennom hele dagen. Hun er mett lenge før de posene er spist opp. Til kvelds er det viktigere med mat etter min mening siden de har hvert aktive hele dagen. Kanskje du og flere forer kattene deres feil siden de sluker maten og går tom? Anonymkode: 720f8...261 Hvordan "feil" da mener du? Ts Anonymkode: 8c77e...5aa
Virrevirrevapp Skrevet tirsdag kl 14:40 #19 Skrevet tirsdag kl 14:40 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Min får 4 poser med våtfor/råfor gjennom hele dagen. Hun er mett lenge før de posene er spist opp. Til kvelds er det viktigere med mat etter min mening siden de har hvert aktive hele dagen. Kanskje du og flere forer kattene deres feil siden de sluker maten og går tom? Anonymkode: 720f8...261 Jeg forer katten med spesialfor som skal måles opp og porsjoneres ut over dagen, foring skal ifølge veterinær ligne mest mulig på å fange 1 og 1 mus i det fri. Han er kastrert og legger derfor lett på seg, men han har ifølge veterinær nesten perfekt vekt. Min katt er tilpasset til når jeg kommer hjem fra jobb, da får han dagens 2.måltid, og deretter "middag", "kvelds" osv. Han får mest tørrfôr og drikker derfor mye vann.
Svisle Skrevet onsdag kl 11:46 #20 Skrevet onsdag kl 11:46 Mine har alltid tørrfor stående fremme og de får en dæsj med våtfor når de kommer inn på kvelden - ikke for at de skal ævre rolige om natten, men som en "belønning" for at de kommer inn og hjem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå