Gå til innhold

Magen og hoftene bare vokser selvom vekten går ned

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg orker snart ikke mer. Jeg er så strikt! Spiser 1350 kalorier, måler på milligrammet. Drikker kun vann eller sukkerfritt (ikke ofte). Spiser ikke godteri eller snacks. Spiser også lite karbohydrater. Frokost er to egg stekt uten noe olje eller smør og grønnsaker som er veid opp. Samme til lunsj, men der er det 10 gram lettost i tillegg. Middag består som regel av kylling(heller ikke stekt i olje eller smør) og grønnsaker. Spiser andre ting til middag også, men veier absolutt alt! Steker alt i en egen panne så jeg vet nøyaktig hvor mye jeg får i meg av hver eneste ting.
Ser på ansiktet og vekten at det går nedover, men og hoftene eser ut! Jeg er større rundt der nå enn jeg var for et par uker siden. Når jeg sitter kjenner jeg fettet på hoftene presser oppi ribbeina! Jeg er ikke kjempe tjukk, men er lubben. Er 163 cm høy og veier 71,5 kg. 

Hva kan jeg gjøre? Det blir jo bare verre 😫

Anonymkode: 4aa7f...a2a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du ser på vekten at du har gått ned, du ser det i ansiktet. Du inntar veldig lite energi. Hvordan skal det gå til da at hoftene eser ut? Det gir jo ingen mening, skal ikke være mulig. Kan det være at du har sett deg litt blind på din egen kropp? At det egentlig handler om følelser, at du har blitt veldig fokusert på det eller noe sånt? Kan du spørre noen du kjenner om de ser det samme?

Anonymkode: fa8bd...372

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tro at det er forskjell i proporsjoner du merker? Altså, man går ikke ned like fort eller mye overalt, så når du raser ned i vekt noen steder men ikke andre vil det for deg se og kjennes ut som du har mer fett der.

Jeg har hatt det sånn i motsatt situasjon, da jeg var normalvektig taklet jeg ikke utseendet mitt fordi overkroppen var nærmest mager mest underkroppen så gigantisk ut i forhold. Da jeg la på meg føltes bare proporsjonene mye mer naturlige ut, selv om jeg var større overalt så trivdes jeg mye bedre i kroppen min.

Anonymkode: f38b6...6e7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Trener du noe overhodet ? MIn erfaring er at bare 10-15 min med høy puls daglig hjelper på  å skrumpe inn rundt midjen.  Og gjern litt styrketrening også, da blir man litt fastere i fisken. Ikke mye som skal til for å merke endringer til det bedre.

Jeg synes ikke du skal veie grønnsaker, det kan du egentlig spise ubegrenset av, det gir god metthetsfølelse som vare lenge. Men du må tilføre bittelitt fett for  at kroppen skal nyttigjøre seg av visse vitaminer og fiber. Det kan være fett i form av f.eks mandler/avocado eller litt olivenolje.  

Om du spiser altfor lite, så vil kroppen gå på sparebluss, du mister også muskelmasse som igjen vil føre til vektøkning. 

Anonymkode: edffc...242

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du?

Anonymkode: 86b2a...0a1

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har blitt tynnere fra midjen og oppover kan hoftene virke større et øyeblikk. Jeg vet ikke, men det du skriver får jeg ikke til å stemme. Hvis hoftene dine eser og du går ned i vekt ville jeg dratt til legen, eller noe..

Anonymkode: a7811...c69

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gjør det noe?  Du er kjempe vakker som du er.

Anonymkode: cd3d8...419

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du være gravid?

Anonymkode: 15071...365

AnonymBruker
Skrevet

Tipper dette er psykisk. 

Anonymkode: f941b...35e

AnonymBruker
Skrevet

Du må ta fram målebåndet og faktisk måle over tid. Og hvis magen og hoftene da faktisk vokser på de premissene du sier, bør du nok ta en graviditetstest… 

Anonymkode: 7b9e9...c5b

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre du har målt deg og faktisk har blitt større, er det nok heller slik at du har blitt mindre andre steder, slik at du får inntrykk av at mage og hofter er større. 

Anonymkode: 88d07...15b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du være gravid, TS?

Anonymkode: d5713...d07

AnonymBruker
Skrevet

Overgangsalder? Jeg sliter i hvertfall med dette. Går ned i cm bortsett fra fra lårene og over magen. Har måttet kjøpe flere nye bukser pga dette. Trener og spiser sunt og går ned i vekt, men øker faktisk fra lårene og opp merkelig nok. Bruker østrogentilskudd.

Anonymkode: 5fd86...db1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

for noen med lipødem kan en slankekur opptre slik TS beskriver.. 

Anonymkode: 6fbf2...aa6

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Overgangsalder? Jeg sliter i hvertfall med dette. Går ned i cm bortsett fra fra lårene og over magen. Har måttet kjøpe flere nye bukser pga dette. Trener og spiser sunt og går ned i vekt, men øker faktisk fra lårene og opp merkelig nok. Bruker østrogentilskudd.

Anonymkode: 5fd86...db1

Østrogendominans kan føre til vektøkning, spesielt rundt mage og hofter. Kan også bidra til at man samler mer vann i kroppen. 

Anonymkode: cffd7...85c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.6.2025 den 22.39):

Jeg orker snart ikke mer. Jeg er så strikt! Spiser 1350 kalorier, måler på milligrammet. Drikker kun vann eller sukkerfritt (ikke ofte). Spiser ikke godteri eller snacks. Spiser også lite karbohydrater. Frokost er to egg stekt uten noe olje eller smør og grønnsaker som er veid opp. Samme til lunsj, men der er det 10 gram lettost i tillegg. Middag består som regel av kylling(heller ikke stekt i olje eller smør) og grønnsaker. Spiser andre ting til middag også, men veier absolutt alt! Steker alt i en egen panne så jeg vet nøyaktig hvor mye jeg får i meg av hver eneste ting.
Ser på ansiktet og vekten at det går nedover, men og hoftene eser ut! Jeg er større rundt der nå enn jeg var for et par uker siden. Når jeg sitter kjenner jeg fettet på hoftene presser oppi ribbeina! Jeg er ikke kjempe tjukk, men er lubben. Er 163 cm høy og veier 71,5 kg. 

Du stresser og da samler du fett på hofter og mage. Hvorfor spiser du ikke fett? 

Anonymkode: a2fa7...4ba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Du stresser og da samler du fett på hofter og mage. Hvorfor spiser du ikke fett? 

Anonymkode: a2fa7...4ba

Du samler da ikke fett på hofter og mage av å stresse, i alle fall ikke når du i tillegg bare inntar 1300 (!) kalorier om dagen! 

Anonymkode: b2783...81d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du samler da ikke fett på hofter og mage av å stresse, i alle fall ikke når du i tillegg bare inntar 1300 (!) kalorier om dagen! 

Anonymkode: b2783...81d

Kortisol.

Anonymkode: 60604...152

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.6.2025 den 22.39):

Det SER jo bare annerledes ut!
Helt normalt, fordi alt dte usunne fettet inni deg reduseres, så synker andre ting inn. Da vil jo hofte og evt muffinmagen kommer tydeligere frem. Rart å si, men det er jo bare positivt! Vi skal ha hofter, vi er kvinner. De skal ikke være skjult i farlig bukfett... Og muffinmagen er jo lageret vårt og det siste kroppen vil kvitte seg med.  Og skulle det nå være slik at kroppen i stressmodus innledningsvis prøver å holde på fettet på disse områdene, så må den tilslutt gi tapt.

Ingen kom feite ut av konsentrasjonsleirene fordi de var stresset, og tro meg, vanskelig å se for seg mer stresset kropp.... Med for lite kalorier har kroppen tilslutt ikke annet valg enn å bruke av det. Men det tar jo tid. Alt det andre fettet tas av først, lagrene tilslutt.

Anonymkode: ac5ae...8db

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.6.2025 den 18.33):

Gjør det noe?  Du er kjempe vakker som du er.

Anonymkode: cd3d8...419

Ja, det var jo kjempe     troverdig. Uten å ane hvem vedkommende er. Også kalt floskel..

Anonymkode: d2087...fb8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...