Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en gutt som skal konfirmeres om noen år og lurer på hva det vil koste. Jeg tenker at vi går for en helt vanlig konfirmasjonsfeiring, med oss og 30 gjester. Vi ser for leid lokale, tapas buffet, kakebord og normal pynt. Hva koster slikt? Dere som har hatt det på hotell der dere har kommet til dekket bord, hva har dere betalt? 

Hva har dere foreldre gitt i gave til konfirmanten deres? Dere som har gutt, altså. Med jenter er det vanlig med bunad tenker jeg. 

Anonymkode: 2dcd7...3d7

• 2 uker senere...
Skrevet

Selskapet ble holdt på hotell med middags- og dessertbuffet. Ca 30 gjester; kostet 750 per hode for mat. Drikke kom i tillegg, så det ble ca 900 totalt per person. Hotellet pyntet og hadde alt av utstyr, tok bestilling på drikke og hentet oppvask underveis. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang er en tråd?
Dette varierer veldig i forhold til lokaler (hvor i landet det er også), om du skal ha catering helt/delvis etc. 

Anonymkode: e0ef2...088

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk låne lokale, lagde all mat selv, kjøpte vel ei kake. Var ca 35 stk - og kostet vel mellom 5-10' for mat og drikke.  Kjøpte 2-3 buketter med blomster, og egne vaser. Tilsvarende med lys; kronelys/kubbelys/te-lys i egne lysestaker/speilfliser.   Duker var vanlige hvite (egne/lånt). 

Det er ikke sikkert at restaurant blir så mye dyrere enn leid lokale med catering. Det spørs hvor mye leie av lokale er; men vanligvis må det leies for to dager/hele helga; her koster det da 3-4-5'. I tillegg må du ha duk/servietter/pynt - og gjøre alt dette selv. Kanskje også leie noen/få med noen til å ordne med mat/kaker/kaffe ++ 

Anonymkode: 7a48f...ab7

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde på hotell for to år siden, med velkomstdrink, treretters middag og kaffe/brus kom det på 34.300kr for 47 gjester; 30 voksne og 17 barn (0-12 år). 

I tillegg kom pynt og blomster. 
Gave fra oss var penger og smykker.

Totalt med smått og stort (og da regner jeg alt: klær til alle som trengte det, fiks av min bunad, invitasjoner og takkekort, osv) endte det på ca 100.000kr. 

Anonymkode: d38f0...3b5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.7.2025 den 22.32):

Vi fikk låne lokale, lagde all mat selv, kjøpte vel ei kake. Var ca 35 stk - og kostet vel mellom 5-10' for mat og drikke.  Kjøpte 2-3 buketter med blomster, og egne vaser. Tilsvarende med lys; kronelys/kubbelys/te-lys i egne lysestaker/speilfliser.   Duker var vanlige hvite (egne/lånt). 

Det er ikke sikkert at restaurant blir så mye dyrere enn leid lokale med catering. Det spørs hvor mye leie av lokale er; men vanligvis må det leies for to dager/hele helga; her koster det da 3-4-5'. I tillegg må du ha duk/servietter/pynt - og gjøre alt dette selv. Kanskje også leie noen/få med noen til å ordne med mat/kaker/kaffe ++ 

Anonymkode: 7a48f...ab7

5-10' /3-4-5' hva?

Kroner, hundre, tusen?

Litt uklart hva du mener.

Anonymkode: 5c9f0...3a3

AnonymBruker
Skrevet

Hadde konfirmasjon i mai, var ca 40 stk

lokale: 2000

duker: 1000 (skal bruke de til senere konfirmasjoner også, så egentlig mye rimeligere. 

blomster: 700 (hadde i tillegg eføy i blomsterpotter laget selv for å passe til temaet, men eføy hadde jeg fra før)

mat og drikke (lagde selv med masse hjelp fra familie): 4000-5000

div pynt som bordkort, bånd til vaser, stearinlys, servietter osv (bruktevsnlige glassvaser i ulike størrelser som jeg hadde fra før): 800 kroner

jeg er en kreativ person som har masse stæsj liggende og klarer å lage mye ut av lite. Jeg printet også ut mye på jobben. Lagde velkomstskilt og annen dekorasjon selv av ting jeg hadde fra før. 

bilder av konfirmanten/ bildevegg: (jeg har de siste tre årene fremkalt bilder hos Japan foto når de har to gratis ekspressbusser som medlemskampanje): 0 kroner

hadde venner som var kjøkkenhjelp

Anonymkode: e2c54...c0a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde konfirmasjon i mai, var ca 40 stk

lokale: 2000

duker: 1000 (skal bruke de til senere konfirmasjoner også, så egentlig mye rimeligere. 

blomster: 700 (hadde i tillegg eføy i blomsterpotter laget selv for å passe til temaet, men eføy hadde jeg fra før)

mat og drikke (lagde selv med masse hjelp fra familie): 4000-5000

div pynt som bordkort, bånd til vaser, stearinlys, servietter osv (bruktevsnlige glassvaser i ulike størrelser som jeg hadde fra før): 800 kroner

jeg er en kreativ person som har masse stæsj liggende og klarer å lage mye ut av lite. Jeg printet også ut mye på jobben. Lagde velkomstskilt og annen dekorasjon selv av ting jeg hadde fra før. 

bilder av konfirmanten/ bildevegg: (jeg har de siste tre årene fremkalt bilder hos Japan foto når de har to gratis ekspressbusser som medlemskampanje): 0 kroner

hadde venner som var kjøkkenhjelp

Pluss gave da: bunaden kom på ca 35 k, sølv og tilbehør fikk hun i gave fra gjester.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...