Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mitt barn hadde det ikke lett på US og den ene læreren var helt fantastisk, har veldig lyst å vise takknemlighet og derfor be han på Cafe slik at han kan få høre hvor god jobb han gjorde. Innafor??

Anonymkode: 691c5...6a1

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mitt barn hadde det ikke lett på US og den ene læreren var helt fantastisk, har veldig lyst å vise takknemlighet og derfor be han på Cafe slik at han kan få høre hvor god jobb han gjorde. Innafor??

Tenker vell egentlig det er bedre med et kort? 

• Liker 46
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Wilma89 skrev (Akkurat nå):

Tenker vell egentlig det er bedre med et kort? 

Syns det er litt upersonlig. Lettere å si det, enn å skrive,

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke innafor. Du trenger vel ikke be en lærer på cafe for å vise takknemlighet. Det vil fremstå som det er en baktanke, og samme tenker jeg, Du kan eventuelt sende han blomster og skrive med en takk. Alt annet er ikke greit

Anonymkode: 89ecc...b23

• Liker 33
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Syns det er litt upersonlig. Lettere å si det, enn å skrive,

Men det er for personlig med en kaffe. Han/hun kommer til å takke nei. Det er ikke innafor.

Anonymkode: e4b20...fcf

• Liker 22
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du ber han egentlig ut på en date, om det ikke er meningen så la være.

Anonymkode: f1d4f...690

• Liker 21
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Hørtes kleint ut

Anonymkode: c94f6...cda

• Liker 24
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er bare rart. 
Jeg er lærer og ville følt det skikkelig kleint å motta en slik invitasjon. Et kort eller en telefon gjør samme nytten. 

• Liker 23
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Kålrota skrev (4 minutter siden):

Det er bare rart. 
Jeg er lærer og ville følt det skikkelig kleint å motta en slik invitasjon. Et kort eller en telefon gjør samme nytten. 

Jeg er helt enig; det er svært få av de foreldrene jeg har møtt opp gjennom som jeg hadde dratt på kafé med, det blir for nært. Et brev eller kort er kjempefint, og kan tas vare på som et, sannsynligvis, godt minne. 

Anonymkode: 5762f...457

• Liker 20
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke likt det. Men hadde satt veldig pris på en melding eller et kort

Anonymkode: c90d1...42d

• Liker 15
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kort! Eller en telefonsamtale. 

Kafebesøk blir for lenge. Du skal vel ikke akkurat lovprise han i 30 minutter. Og da tvinges han til å konversere med deg om andre ting også 

Anonymkode: bcb7e...9fb

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kunne jo sendt melding og spurt om han har litt tid en dag til å slå av en prat i døra. Så kommer du med blomster og ett kort og slår av en lang prat i døra en dag han har sagt det passer. Kan ha en lang personlig samtale i døråpningen eller invitere han en tur hjem til dere for å takke. Jeg hadde mange gode lærere som hjalp meg gjennom en tøff tid på ungdomskolen og to av dem inviterte mamma på cafe hos oss og di ble bare kjempe glade! Så du får vel bare tenke hva du tror han hadde syntes. Men inviter heller hjem til deg en på café

Anonymkode: 66333...e99

• Liker 2
Skrevet

Send en konfekteske og et kort, That’s it. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kunne jo sendt melding og spurt om han har litt tid en dag til å slå av en prat i døra. Så kommer du med blomster og ett kort og slår av en lang prat i døra en dag han har sagt det passer. Kan ha en lang personlig samtale i døråpningen eller invitere han en tur hjem til dere for å takke. Jeg hadde mange gode lærere som hjalp meg gjennom en tøff tid på ungdomskolen og to av dem inviterte mamma på cafe hos oss og di ble bare kjempe glade! Så du får vel bare tenke hva du tror han hadde syntes. Men inviter heller hjem til deg en på café

Anonymkode: 66333...e99

En inviterer da ikke læreren hjem til seg, må da være måte på til å mangle antenner. Lang personlig samtale med lærer, regner med du troller for makan til dårlig råd til ts. 

Anonymkode: 89ecc...b23

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Typisk kvinneguiden å overreagere.

Synes det var et fint initiativ jeg, som jeg personlig ville satt mye mer pris på enn bare et kort.

Er ikke rart mennesker er redde for å være snille, rause og omtenksomme led hverandre, når man ser oppførselen til de som svarer her.

Anonymkode: 5e5b1...f67

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Da spør du han heller om du kan komme innom jobben/ skolen en dag (i arbeidstiden) for å ta en kjapp prat. Dernest sier du det du vil / takker - gir mannen en liten gave, et håndtrykk og/eller klem og går.

Overnevnte har jeg opplevd noen ganger ifbm jobb og det er fint. Å bli bedt på «date» i fritiden tror jeg kan oppleves litt ulikt.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Men det er for personlig med en kaffe. Han/hun kommer til å takke nei. Det er ikke innafor.

Anonymkode: e4b20...fcf

Nei, spesielt ikke hvis det er en mannlig lærer og du er dame

Anonymkode: 2174c...2ea

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Pliiz installer sosiale antenner

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vis han at du satte pris på han. Egentlig samme hvordan du gjør det.

Jeg er selv lærer, og har heldigvis foreldrene på lag. Men i en hverdag der du ikke får så mye som en gratis kaffe, setter jeg pris på dem som markerer litt at de ser den gode jobben jeg gjør.

Anonymkode: 19451...752

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...