AnonymBruker Skrevet 19. juni #1 Skrevet 19. juni Jeg jobber i et mannsdominert yrke med arbeidstøy og mye olje/skitt. Har også utehobbyer hvor jeg bruker lignende arbeidstøy, og på fritiden ellers kan nok stilen min i beste fall kalles sporty (jeans + t-skjorte og joggesko). I tillegg elsker jeg sterke, sommerlige farger, jeg liker å pynte meg med både kjole og sminke, men jeg tør bare ikke når andre kan se meg. Dvs jeg pynter meg kun når jeg er hjemme alene 😟 Kjæresten har aldri sett meg i kjole før, og jeg føler det er så uvanlig for meg at venner hadde kommentert. Noe jeg har helt angst for da jeg er veldig redd for å bli lagt merke til, trives best i bakgrunnen eller å møte venner en til en. F.eks. skoleavslutninger for barna så tar jeg på kjole og søte sko hjemme, og skifter tilbake til bukse og topp før vi drar 😔 Jeg skjønner ikke hvordan alle tør, men samtidig så er det så fint! Så ei dame på bussholdeplassen med knalloransje kjole, hun var så fin at jeg vurderte seriøst å stoppe bare for å si det. Føler jeg har tatt en rolle jeg ikke kommer meg ut av igjen, savner å pynte meg og se mer kvinnelig ut 😞 Noen som kjenner seg igjen eller har tips? Burde nesten lagt denne innunder helse i stedet for her, for handler vel mer om angst enn mote tror jeg. Anonymkode: 2fc97...062
AnonymBruker Skrevet 19. juni #2 Skrevet 19. juni Kanskje du kan begynne i det små? Endre litt og litt så det ikke blir så stor overgang for omgangskretsen din? Så slipper du kanskje den oppmerksomheten du ikke trives med begynne med litt maskara, og så tar du det videre alt ettersom hva du føler for. Kanskje en annen farge T-skjorte og så eventuelt bytte til bluse og så jobber du med forskjellige bukser og tilslutt skjørt og så kjole. Kanskje starte med dempede fargede kjoler og så gå over til de sterke fargene når du føler du er klar? Jeg liker ikke å bli lagt merke til jeg heller. Men elsker å pynte meg. Liker farger, men per nå så går det i jordtoner og svart og hvitt. Føler meg ikke så «sett» da på en måte. Og prøver å jobbe meg mot farger. Men det tar litt tid. Så jeg forstår deg, er vel det jeg prøver å si Anonymkode: d5024...294 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni #3 Skrevet 19. juni Her er det nok eksponeringsterapi som er løsningen, du får bare hoppe i det og bli mer vandt til det over tid. Det sitter bare i hodet ditt, verden kommer ikke til å slutte å spinne pga. du har på deg en sommerkjole. Anonymkode: 7486a...7fb 5
AnonymBruker Skrevet 19. juni #4 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kanskje du kan begynne i det små? Endre litt og litt så det ikke blir så stor overgang for omgangskretsen din? Så slipper du kanskje den oppmerksomheten du ikke trives med begynne med litt maskara, og så tar du det videre alt ettersom hva du føler for. Kanskje en annen farge T-skjorte og så eventuelt bytte til bluse og så jobber du med forskjellige bukser og tilslutt skjørt og så kjole. Kanskje starte med dempede fargede kjoler og så gå over til de sterke fargene når du føler du er klar? Jeg liker ikke å bli lagt merke til jeg heller. Men elsker å pynte meg. Liker farger, men per nå så går det i jordtoner og svart og hvitt. Føler meg ikke så «sett» da på en måte. Og prøver å jobbe meg mot farger. Men det tar litt tid. Så jeg forstår deg, er vel det jeg prøver å si Anonymkode: d5024...294 Absolutt god idé, men jeg har ikke lyst til å endre det jeg vanligvis går i, dvs bukse og t-skjorte. Har både gule og røde t-skjorter jeg gjerne bruker uten problem. Og så bruker jeg maskara, foundation og leppestift (nude) hver dag altså, men det er den kneika med kjoler som stopper meg. I selskap bruker jeg buksedress 🙃 Anonymkode: 2fc97...062
AnonymBruker Skrevet 19. juni #5 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Absolutt god idé, men jeg har ikke lyst til å endre det jeg vanligvis går i, dvs bukse og t-skjorte. Har både gule og røde t-skjorter jeg gjerne bruker uten problem. Og så bruker jeg maskara, foundation og leppestift (nude) hver dag altså, men det er den kneika med kjoler som stopper meg. I selskap bruker jeg buksedress 🙃 Anonymkode: 2fc97...062 Hvorfor det? Det er da mange flere kvinner som bruker kjole enn buksedress. Anonymkode: 58b7d...aeb 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni #6 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor det? Det er da mange flere kvinner som bruker kjole enn buksedress. Anonymkode: 58b7d...aeb Ja, men jeg liker helst fargerike kjoler, sterke glade farger. Så jeg går for grått eller svart i penere anledninger, siden jeg kun har fargerike kjoler. Jeg har ikke lyst til å ha en dus kjole heller, det er fryktelig langt fra personligheten min. Anonymkode: 2fc97...062
AnonymBruker Skrevet 19. juni #7 Skrevet 19. juni Pynt deg! Livet har flest hverdager. Anonymkode: 2ef3e...2b1
AnonymBruker Skrevet 19. juni #8 Skrevet 19. juni Skal mye til at noen reagerer på at du har på kjole tror jeg.. Særlig hvis du ellers bruker litt sminke og fine klær. Men du kan jo starte med ensfarga nøytrale farger, det er i alle fall lite oppsiktsvekkende. Så blir du nok vant til det! Anonymkode: 26be1...b16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå