AnonymBruker Skrevet 19. juni 2025 #1 Skrevet 19. juni 2025 Hvordan er det nå når renta blir satt ned med oss som har penger i banken? Vil den også gå ned etterhvert nå da? Anonymkode: 86c4a...e85
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2025 #2 Skrevet 19. juni 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan er det nå når renta blir satt ned med oss som har penger i banken? Vil den også gå ned etterhvert nå da? Anonymkode: 86c4a...e85 Ja Anonymkode: 99d79...e85
Million Skrevet 20. juni 2025 #4 Skrevet 20. juni 2025 (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvordan er det nå når renta blir satt ned med oss som har penger i banken? Vil den også gå ned etterhvert nå da? Anonymkode: 86c4a...e85 Ja, ved rentekutt i Norges bank, er det som regel sånn at bankene setter som regel renten ned ganske umiddelbart på sparepenger, og etter noen måneder setter de ned renten på lån også. Leste om det i en nettavis i går, at noen banker allerede hadde satt ned renten på sparepenger, men varslet at rentekutt på lån ikke blir før i august..! https://e24.no/boers-og-finans/i/93JQKw/storbanker-kutter-renten-paa-boliglaan Endret 20. juni 2025 av Million la til link
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2025 #6 Skrevet 20. juni 2025 Jeg har en god slant stående, og pleier aldri å binde de, men i går falt jeg for fristelsen da jeg så at man fremdeles kan binde i 3 måneder til 5 % hos Storebrand. Det kan være noe å tenke på om man er som meg; jeg liker ikke å ha pengene i typiske "forbrukslånsbanker", og det er som regel de som ar høyere rente. Anonymkode: 69440...a23
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2025 #7 Skrevet 20. juni 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har en god slant stående, og pleier aldri å binde de, men i går falt jeg for fristelsen da jeg så at man fremdeles kan binde i 3 måneder til 5 % hos Storebrand. Det kan være noe å tenke på om man er som meg; jeg liker ikke å ha pengene i typiske "forbrukslånsbanker", og det er som regel de som ar høyere rente. Anonymkode: 69440...a23 blir de rentene kapitaliserte hiver måned, eller hver 3. måned? Anonymkode: 55eed...731
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2025 #8 Skrevet 20. juni 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har en god slant stående, og pleier aldri å binde de, men i går falt jeg for fristelsen da jeg så at man fremdeles kan binde i 3 måneder til 5 % hos Storebrand. Det kan være noe å tenke på om man er som meg; jeg liker ikke å ha pengene i typiske "forbrukslånsbanker", og det er som regel de som ar høyere rente. Anonymkode: 69440...a23 Hvorfor liker du ikke det? Jeg har over 5 % rente i sparekonto hos Avida. Har også en fastrenteinnskudd-konto hos Nordea, på 4.90% (ser den er satt ned til 4.75% nå). Anonymkode: bde31...ba5 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2025 #9 Skrevet 20. juni 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor liker du ikke det? Jeg har over 5 % rente i sparekonto hos Avida. Har også en fastrenteinnskudd-konto hos Nordea, på 4.90% (ser den er satt ned til 4.75% nå). Anonymkode: bde31...ba5 Ikke meg du spurte der, men jeg kan svare for egen del. Jeg er også motvillig til å sette sparepengene mine hos typiske "forbrukslånbanker" fordi de popper opp som paddehatter, kommer og går, hele tiden. Stadig nye, og andre forsvinner (konkurs?). Føles rett og slett usikkert å sette alle pengene i en bank som ikke føles solid nok og har eksistert ordentlig lenge. Anonymkode: caca2...079
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2025 #10 Skrevet 20. juni 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor liker du ikke det? Jeg har over 5 % rente i sparekonto hos Avida. Har også en fastrenteinnskudd-konto hos Nordea, på 4.90% (ser den er satt ned til 4.75% nå). Anonymkode: bde31...ba5 Jeg har bare ikke lyst til å hjelpe dem med å tjene penger. Personlig preferanse. Anonymkode: 69440...a23 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2025 #11 Skrevet 20. juni 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvorfor liker du ikke det? Jeg har over 5 % rente i sparekonto hos Avida. Har også en fastrenteinnskudd-konto hos Nordea, på 4.90% (ser den er satt ned til 4.75% nå). Anonymkode: bde31...ba5 Nordea hadde fastrente 3 mnd. 5.10% fra juni -August men er nå satt ned til 4.75%. Høyst sansynleg vil fastrenten ligge på omlag 4.60 > 4.75 i lang tid. Ein må skatte av innskudd, og prisstigningen spiser om det meste at sparepengene så slik sett er utbytte magert. Anonymkode: d1550...d7d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå