AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:40 #1 Skrevet torsdag kl 18:40 Jeg får stadig meldinger av moren til min datters venninne. Hun må fortelle om alle mulige slags bekymringer og lar aldri barna ordne opp selv. Denne moren er pedagog, og mange år yngre enn meg som er en eldre mor. Barna våre er åtte år, skal begynne i tredje klasse. De har mobil klokke og ringer hverandre en del på den. Den siste tiden har min datter følt seg utenfor og ønsker ringe sin venninne å fortelle dette etter det har skjedd situasjoner. Dette mener jeg som mor er bra, men moren venninnen synes det blir for intenst at datteren skal få slike telefoner, og mener det er vår jobb som mødre å forhindre det. Min datter er redd for denne moren, fordi hun stiller alle mulige spm rundt konflikter de har hatt og hjelper dem å løse det. Hun spør også hvordan min datter synes det har vært på besøk, og min datter synes det er innvanderende. Eks. kan det være typisk etter et besøk med tre venner, da må ofte min datter snakke om det etterpå på telefon. Jeg mener de har glemt tingene dagen etterpå, og at vi ikke trenger hjelpe dem med alt. Den andre moren er motsatt, og mener vi må hjelpe barna med alt rundt å bygge relasjoner. I dag ringte jeg denne moren opp, satt henne på plass. Jeg sa at hun fikk stoppe å blande seg i alt, og la meg ta meg av oppdragelsen av mitt barn og hun av hennes barn! Jeg sa jeg er av annen generasjon og at jeg ikke syr puter under barnas armer. Jeg sa også at min datter er endelig for å besøke dem, fordi hun spør henne om alt mulig. Er jeg for gammeldags? Anonymkode: 8c794...389
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:41 #2 Skrevet torsdag kl 18:41 Denne moren sa også at datteren hennes er redd min datter blir sint på henne når vi voksne snakker. Da svarte jeg at det er hun selv som gjør barnet redd ved å hause alt opp. Anonymkode: 8c794...389
hvaduikkeser Skrevet torsdag kl 18:46 #3 Skrevet torsdag kl 18:46 Dette hørtes slitsomt og unormalt ut. Aldri vært borti sånn opplegg før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå