AnonymBruker Skrevet 20. juni #61 Skrevet 20. juni Du beskriver eieren som uforstandig og ufyselig. Jeg hadde anmeldt. Spesielt når eieren svarer deg sånn! Og dere som skriver «hunden ville bare leke» - det er ikke sånn at vi som ikke er vandt med hunder vet det! Og kanskje den ikke bare ville leke, det vet man jo ikke. Hunder er uberegnelige og upålitelige Anonymkode: 61498...337 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #62 Skrevet 20. juni Snok1 skrev (13 minutter siden): Alle unger har godt av å gå litt på trynet og skrubbe seg. Da lærer man å passe seg før farten/høyden blir for stor. så hvis en stor hund løper ned ungen er det en lærdom for ungen at den gjorde noe galt? hva gjorde ungen galt egentlig? Løpe på en lekeplass? Anonymkode: 54204...291 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #63 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): feil, hunder avlives ikke for dette men eier kan btølegges for uansvarlig hundehold. Anonymkode: 54204...291 Det har dessverre skjedd ALT for mange ganger her til lands, jo, så vær så snill tenk dere om før dere anmelder dersom eier faktisk legger seg flat og det ikke gjentar seg. Anonymkode: 93ab2...ef8
AnonymBruker Skrevet 20. juni #64 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvordan si jeg er en gal hundeeier uten å si ordene jeg er en gal hundeeier Anonymkode: aab70...38f Jeg er helt enig med den du siterer og jeg er ikke hundeeier! Anonymkode: 9d86f...744 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #65 Skrevet 20. juni inkognit0 skrev (4 timer siden): Hei! Tusen takk for alle innspill. Setter stor pris på det. Her kommer svar på noen av spørsmålene dere stiller. Hunden var av typen jeg synes ligner på en kamphund, uten å vite rasen spesifikt. Lignet det for meg på en blanding av shæfer/ staff. Eier la seg definitivt ikke flat, men nektet blant annet å oppgi personalia. Var veldig på å forklare at hunden var snill og bare ville leke. Jeg forholdt meg rolig ovenfor barnet og eieren. Var ikke ufin, men definitivt tydelig ovenfor eier om hva jeg mente! Eier virket for meg å ha god kontroll på hunden når den var i bånd. Hun tilbød barnet å hilse når den var rolig. Jeg takket ja til dette, for å unngå fremtidig skrekk og håper det ikke blir et traume for barnet. Er fortsatt illsint, innen meg og lurer derfor på hva dere hundeeiere og ikke-hundeeiere tenker er fornuftig fremgangsmåte. Hadde vært artig å vite hvilken av kategoriene dere som har svart tilhører. Har ikke anmeldt enda, men tok bilskiltet til eier, så har mulighet, til tross for at hun nektet å oppgi navnet sitt. Lener mot å la det ligge, men synes det er uhørt. Ingen vits å anmelde nå, eneste du oppnår er å bruke om politiets ressurser på at de skal henlegge saken. Anonymkode: 9d86f...744
Hensatt Skrevet 20. juni #66 Skrevet 20. juni Snok1 skrev (3 timer siden): Alle unger har godt av å gå litt på trynet og skrubbe seg. Da lærer man å passe seg før farten/høyden blir for stor. Dette har da ingen ting med saken å gjøre. Så med din tankegang kan man bare slippe løs hunder inne i en barnehage fordi de "har godt av" av det? 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #67 Skrevet 20. juni Hensatt skrev (1 minutt siden): Dette har da ingen ting med saken å gjøre. Så med din tankegang kan man bare slippe løs hunder inne i en barnehage fordi de "har godt av" av det? Du skriver jo som om hjernen din er låst inni en boks. Tenk å være så trangsynt. Denne saken er veldig liten, ikke gjør det til noe mer enn det er! Overivrig, mest sannsynelig ung hund som ikke kan å leke respektfult enda. TS skrev jo tilogmed at eieren var der for å trene hunden, TING SKJER. Ro deg ned! Anonymkode: 993c9...972 1
Hensatt Skrevet 20. juni #68 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du skriver jo som om hjernen din er låst inni en boks. Tenk å være så trangsynt. Denne saken er veldig liten, ikke gjør det til noe mer enn det er! Overivrig, mest sannsynelig ung hund som ikke kan å leke respektfult enda. TS skrev jo tilogmed at eieren var der for å trene hunden, TING SKJER. Ro deg ned! Anonymkode: 993c9...972 Å trene hunden løst på en lekeplass er ikke normalt. Det fins mer egnede plasser til det. 5
Snok1 Skrevet 20. juni #69 Skrevet 20. juni Hensatt skrev (6 minutter siden): Dette har da ingen ting med saken å gjøre. Så med din tankegang kan man bare slippe løs hunder inne i en barnehage fordi de "har godt av" av det? Jeg tror du skal lese min første kommentar én gang til. Nøye denne gangen. På forhånd takk skal du ha.
AnonymBruker Skrevet 20. juni #70 Skrevet 20. juni Hensatt skrev (1 minutt siden): Å trene hunden løst på en lekeplass er ikke normalt. Det fins mer egnede plasser til det. Det er ganske normal å trene hunder på steder det er lite folk jo.. TS skrev selv at det kun var de der Anonymkode: 993c9...972
AnonymBruker Skrevet 20. juni #71 Skrevet 20. juni Så lenge hunden ikke var aggressiv, så hadde jeg ikke laget en sak utav der. Shit happends...men jeg hadde jo forventer en unnskyldning fra eieren. 🤒 Anonymkode: 030ec...4d8 1
Hensatt Skrevet 20. juni #72 Skrevet 20. juni Snok1 skrev (2 minutter siden): Jeg tror du skal lese min første kommentar én gang til. Nøye denne gangen. På forhånd takk skal du ha. Har lest de. Jeg mener du bommer totalt. Jeg er enig i at unger har godt av å falle og få skrubbsår, men det er jo ikke det som er saken her. 3
Hensatt Skrevet 20. juni #73 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ganske normal å trene hunder på steder det er lite folk jo.. TS skrev selv at det kun var de der Anonymkode: 993c9...972 Lite folk ja, men ikke på en lekeplass ment for små barn. 3
Hensatt Skrevet 20. juni #74 Skrevet 20. juni Hensatt skrev (Akkurat nå): Lite folk ja, men ikke på en lekeplass ment for små barn. Dessuten er det båndtvang, så å slippe løs en hund er ikke tillatt uansett. 2 1
SPOCA Skrevet 20. juni #75 Skrevet 20. juni Jeg må bare si at jeg opplevde noe lignende da jeg var 5 år. Det vil si; jeg var vitne til en lignende hendelse mot en venn som lekte i sandkassa sammen med meg. Den opplevelsen sitter fremdeles i meg. Jeg ble livredd, og jeg er fremdeles ganske redd hunder. Vi var da uten våre foreldre (vi lekte i hagen redd ved våre foreldre), og den følelsen av maktesløshet og redsel var helt grusomt. Jeg tenker at de som sier at ingenting skjedde, eller at dette ikke er traumatisk; jo, det kan man absolutt oppleve som traumatisk. Min venn og jeg er den dag i dag ikke spesielt glad i hunder. Jeg synes det er skammelig at folk tar så lett på dette, og ler dette bort. Jeg hadde anmeldt tvert. Man skal kunne bevege seg trygt på lekeapparater uten å bli angrepet av hund. Hundeeier hadde også fått en kraftsalve. 6 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #76 Skrevet 20. juni Dere som bagatelliserer dette, hvilke andre lover burde være valgfrie? Anonymkode: 6809d...bd4 4 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #77 Skrevet 20. juni Jeg hadde blitt sint og anmeldt. Anonymkode: 28165...a16 1
Anonymbruker*** Skrevet 20. juni #78 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Dere som bagatelliserer dette, hvilke andre lover burde være valgfrie? Anonymkode: 6809d...bd4 Drikking på offentlig sted. Jeg er glad man kan ta seg en øl i parken eller fjæra i dette landet uten å bli straffet. Ei heller synes jeg det er så farlig at mange kjører noen kilometer over fartsgrensen avogtil, laster ned en serie ulovelig, spiller av låter eller en film på offentlig arrangement uten avtale, fisker i et vann uten fiskekort, kjøper alkohol til noen på 17, ikke bruker bilbelte på bussen m.m. 2
Gliffy Skrevet 20. juni #79 Skrevet 20. juni Jeg er hundeeier selv og ville nok ikke lagd noen sak ut av dette. Samtidig skjønner jeg godt at det må ha vært veldig skremmende når man ikke er vant med hunder. Hundeeier har ansvar for at hunden ikke uinvitert går bort til andre, det gjelder både mennesker og dyr, og uavhengig av båndtvang. Her burde hundeeier være ekstremt ydmyk og passe mye bedre på i fremtiden. Jeg kan forresten godt skjønne at man trener hund på skolegård, der er ofte lys der, det er brøytet på vinteren og de fleste er mer enn store nok til at det går helt fint å trene hund med god avstand til andre. Men man har ikke mindre ansvar for å følge med hunden sin av den grunn, og den skal aldri løpe bort til folk.
AnonymBruker Skrevet 21. juni #80 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (På 20.6.2025 den 9.18): Hvordan si jeg er en gal hundeeier uten å si ordene jeg er en gal hundeeier Anonymkode: aab70...38f Jeg er ikke en hundeeier, og vil gå så langt å si at jeg er sterkt misliker hunder. Ekle drittdyr. Men jeg mener også at ts og flere i denne tråden overreagerer så til de grader. Anmelde en ivrig bikkje som ville leke? Vedder på at hvis ungen blir traumatisert, så er det på grunn av den hysteriske mora hans. Det er misbruk av politiets ressurser å anmelde en slik ikke-sak. Kommer til å bli henlagt med en gang ts har lagt på røret. Anonymkode: 38bad...5c3 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå