AnonymBruker Skrevet 19. juni #21 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg hadde prøvd å virke rolig ovenfor barnet, men hadde uansett anmeldt. Hadde vel strengt tatt ringt politiet der og da med info om at barnet mitt nettopp ble angrepet av en stor hund. Hovedsakelig fordi det nettopp er manglende kunnskap som er grunnen til alvorlige episoder med hund (alle dyr). Dvs at hvis hundeeier er så stokk dum at hun trenger en stor ungene på en lekeplass uten bånd, da er ikke dette mennesket egnet til å ha hund. Så korttenkt er det faktisk ikke lov å være. Angrep er uansett angrep uavhengig av om det ble fysisk skade eller ei, hva den psykiske ettervirkningen eventuelt kan bli aner man ikke. Anonymkode: 33cfe...ad9 Du er jo klin gæren!! Anonymkode: 6da68...715 8
Tabris Skrevet 20. juni #22 Skrevet 20. juni Dette skjedde meg da jeg var liten. Naboen gikk tur med sine hunder løse og den ene var en superhappy golden som hoppet på meg og ville hilse. Jeg var så liten at jeg ramlet og hunden sto over meg og jeg kom meg ikke opp. Min mor og hundeeren lo litt mens de kom og hjalp meg. Ingen sure miner og jeg ble ikke traumatisert (ble faktisk hundemenneske av rang). Jeg har lenge tenkt at hadde noe tilsvarende skjedd i dag så hadde det vært en helt annen reaksjon. Og når jeg leser denne tråden så ser jeg at jeg fikk rett. 12
AnonymBruker Skrevet 20. juni #23 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg hadde prøvd å virke rolig ovenfor barnet, men hadde uansett anmeldt. Hadde vel strengt tatt ringt politiet der og da med info om at barnet mitt nettopp ble angrepet av en stor hund. Hovedsakelig fordi det nettopp er manglende kunnskap som er grunnen til alvorlige episoder med hund (alle dyr). Dvs at hvis hundeeier er så stokk dum at hun trenger en stor ungene på en lekeplass uten bånd, da er ikke dette mennesket egnet til å ha hund. Så korttenkt er det faktisk ikke lov å være. Angrep er uansett angrep uavhengig av om det ble fysisk skade eller ei, hva den psykiske ettervirkningen eventuelt kan bli aner man ikke. Anonymkode: 33cfe...ad9 Anmeldt? Angrepet? Voldsom overreaksjon!! Anonymkode: 1affd...326 5 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #24 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hadde med meg barnet mitt på en offentlig skole/ lekeplass. Det var ingen andre der når vi kom og ungen lekte rundt på lekeapparatene. Det kommer så en dame med en stor hund som holder på med hundedressur på samme plass, men et stykke unna (Stort område). Barnet mitt løper spontant fra en leke til en annen og hunden kaster seg så etter, løper som en gal og takler/ angriper/ feller barnet!! Barnet faller. Hunden ville tydeligvis bare leke, for den skader jo ikke barnet på annet vis enn skrubbsår fra fallet og selvfølgelig redsel. Jeg sto ikke langt unna, men kan ikke hamle opp med en stor og rask hund i full sprint. Det var helt grusomt å bevitne. Jeg lurer nå på hvordan dere ville håndtert denne situasjonen, både som hundeeiere og foreldre. På forhånd takk for innspill. Anonymkode: 18eee...da7 Hadde politianmeldt (det er vel båndtvang? Pluss at eier ikke hadde kontroll). Samt gitt beskjed til kommunen. Hadde også jobbet hardt for å få kommunen til å gjøre skoleplasser og barnehager til hundefri soner. Det er en skikkelig uting at folk lufter hundene sine på skoleplasser🤬🤬🤬 (servicehunder må naturligvis få ferdes der eier trenger dem) Hadde dette vært mitt barn ville vi kanskje måttet til legevakt pga allergi også. Hundeeiere må ta seg samme og skjønne at andre faktisk ikke ønsker/KAN være i fysisk kontakt med hunden deres selv om den "bate vil leke"🙄🤬🤬🤬 Anonymkode: 74287...c4f 4 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #25 Skrevet 20. juni Hundeeier hadde fått en alvorsprat dersom hun/han ikke kom i forkjøpet med unnskyldning og vist at hun burde hatt bedre kontroll. Er i omgangskrets hvor et hundeangrep ble fatalt, det sitter veldig støpt i kroppen. Ville ikke skremt opp barnet mitt unødvendig, vil ikke påføre frykt for hunder videre. Lekeplasser er for barn. Det finnes andre muligheter for de som vil trene hund. Anonymkode: 4dfcd...eba 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #26 Skrevet 20. juni inkognit0 skrev (10 timer siden): Den kom ikke løpende mot barnet. Det løpte målrettet etter, kastet seg over det og «dyttet» det ned i bakke. Med frempotene. Og så var den over hele ungen med hodet sitt i nærheten av hodet og halsen til barnet mitt. Oi🤯🤯 For et barn med astma og hundeallergi så betyr dette fort mange dager med ekstra mye medisiner, mye hoste og tetthet. I tillegg til alt det andre det medfører å bli lagt i bakken av en stor hund. Jeg synes at de voksne som mener dette er uproblematisk burde se for seg at det kommer en hest i full gallopp som dytter dem over ende pg voldsom gnir/dytter/slikker på ansiktet og halsen deres. En helt fremmed hest. En fireåring er liten og en stor hund er stor. Må forøvrig påpeke at når man driver å trener en unghund er lekeplass et håpløst sted å drive. Det er stor risiko for at hunden blir distrahert og løper etter barn eller lekene deres. Det blir en vond situasjon for hunden med ator dannsynlighet for å "feile" treningen sin. Har man ikke tilgang på å trene/lufte hunden andre steder enn en lekeplass for barn, så bør man vel kanskje ikke ha hund. Anonymkode: 74287...c4f 7
AnonymBruker Skrevet 20. juni #27 Skrevet 20. juni Er det ikke båndtvang? og en hun har ikke noe på en lekeplass å gjøre Anonymkode: aab70...38f 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #28 Skrevet 20. juni Dette bør faktisk anmeldes. Båndtvangen i sommerhalvåret er absolutt, dvs hunden må holdes i bånd hele tida. Veldig synd hvis et barn får hundeskrekk på grunn av dette. Anonymkode: 3fd31...161 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #30 Skrevet 20. juni pinktulip skrev (38 minutter siden): gud så mye folk som overreagerer her inne Hvordan si jeg er en gal hundeeier uten å si ordene jeg er en gal hundeeier Anonymkode: aab70...38f 3 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #31 Skrevet 20. juni Tabris skrev (1 time siden): Dette skjedde meg da jeg var liten. Naboen gikk tur med sine hunder løse og den ene var en superhappy golden som hoppet på meg og ville hilse. Jeg var så liten at jeg ramlet og hunden sto over meg og jeg kom meg ikke opp. Min mor og hundeeren lo litt mens de kom og hjalp meg. Ingen sure miner og jeg ble ikke traumatisert (ble faktisk hundemenneske av rang). Jeg har lenge tenkt at hadde noe tilsvarende skjedd i dag så hadde det vært en helt annen reaksjon. Og når jeg leser denne tråden så ser jeg at jeg fikk rett. Det høres jo ganske mye mindre dramatisk ut enn det ts skisserer, hvis jeg forstår dere begge rett. Din situasjon tolker jeg som at nabohunden (som du kanskje til pg med kjente fra før?) kom bort for å hilse, hoppet litt ivrig på deg slik goldener ofte gjør og du tippet over og "satt fast" under hunden. De kan være viltre og herjete, men de føles sjeldent brå og voldsomme ut. Mens den andre situasjonen tolker jeg som at hunden målrettet spurtet mot barnet, og mer taklet det enn å hoppe opp på det. (Har hils på nok staffer til å vite at det definitivt ikke trenger å være overdrevent beskrevet. Da skvetter man litt instinktivt selv om man er voksen og liker hunder og bare ler av det 2 sekunder senere. Står ikke hva slags hunden dette var, hunden ts beskriver kan fint være en hun som leker voldsomt). Helt enig med deg i at det er viktig ovenfor barnet å ikke hause det opp for mye, om jeg var sikker på at hunden var grei ville jeg prøvd å få til et møte med hunden i bånd etterpå. Men det betyr ikke at jeg ikke ville laget noe form for sak ut av det senere når barnet ikke var der, for ville forsikret meg om at hundeeier gjør noe for å hindre at det skjer igjen. (nå antar jeg altså at ts har beskrevet situasjonen korrekt, veldig forskjell på en hund som løper glad rundt eller laffer bort og så hopper opp for å hilse når den kommer nær, enn en som er typen til å målrettet spurte mot barn på lang avstand og hoppe på i fart. Vanskeligere å forhindre for alle involverte, lettere at det skjer skader når man blir hoppet på i stor fart, og så er det nok mye skumlere også). Anonymkode: 02e42...d81 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #32 Skrevet 20. juni Dersom folk ikke anmelder hundeeiere når de bryter loven om båndtvang, så lærer de jo ikke...neste gang kan det være en farlig hund som går løs. Anmeld. Anonymkode: 18090...44e 1 2
Tabris Skrevet 20. juni #33 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det høres jo ganske mye mindre dramatisk ut enn det ts skisserer, hvis jeg forstår dere begge rett. Din situasjon tolker jeg som at nabohunden (som du kanskje til pg med kjente fra før?) kom bort for å hilse, hoppet litt ivrig på deg slik goldener ofte gjør og du tippet over og "satt fast" under hunden. De kan være viltre og herjete, men de føles sjeldent brå og voldsomme ut. Mens den andre situasjonen tolker jeg som at hunden målrettet spurtet mot barnet, og mer taklet det enn å hoppe opp på det. (Har hils på nok staffer til å vite at det definitivt ikke trenger å være overdrevent beskrevet. Da skvetter man litt instinktivt selv om man er voksen og liker hunder og bare ler av det 2 sekunder senere. Står ikke hva slags hunden dette var, hunden ts beskriver kan fint være en hun som leker voldsomt). Helt enig med deg i at det er viktig ovenfor barnet å ikke hause det opp for mye, om jeg var sikker på at hunden var grei ville jeg prøvd å få til et møte med hunden i bånd etterpå. Men det betyr ikke at jeg ikke ville laget noe form for sak ut av det senere når barnet ikke var der, for ville forsikret meg om at hundeeier gjør noe for å hindre at det skjer igjen. (nå antar jeg altså at ts har beskrevet situasjonen korrekt, veldig forskjell på en hund som løper glad rundt eller laffer bort og så hopper opp for å hilse når den kommer nær, enn en som er typen til å målrettet spurte mot barn på lang avstand og hoppe på i fart. Vanskeligere å forhindre for alle involverte, lettere at det skjer skader når man blir hoppet på i stor fart, og så er det nok mye skumlere også). Anonymkode: 02e42...d81 Han hadde flere hunder og de kom løpende rett mot meg da de så meg. Den ene hoppet på meg og jeg var 3-4 år gammel og falt i det han hoppet. Hunden ble stående over meg og jeg var så liten jeg kom meg ikke opp. Det var en ubehagelig og litt skremmende opplevelse, men, ja, jeg er veldig glad for at min mor ikke laget noe "drama" ut av det og gjorde det verre enn det var. Både mor og hundeeier smilte og tok det med godt humør. Det hadde nok blitt et verre minne hvis mor hadde blitt sint og laget noe ut av det. Da hadde jeg jo fått bekreftet at det var noe "farlig" og skummelt. Som hundeeier har man selvsagt ansvar for å ha kontroll over egen hund, og hundeeier burde bedt om unnskyldning. Men noe mer enn det hadde jeg ikke gjort ut av det. 6
AnonymBruker Skrevet 20. juni #34 Skrevet 20. juni Ser folk skriver noen overreagerer osv. Ville bare påpeke at jeg som 4 åring fikk en stor hund som taklet meg når jeg var ute og gikk tur i skogen med min mor. Den dag i dag er jeg ekstremt forsiktig med hunder, og liker generelt ikke hunder. Og får litt refleks når en hund leker ved siden av meg. Elsker katter og andre dyr så har er absolutt dyreelsker. Sier ikke dette gjelder for alle, men for min del så ble det en hendelse som satt litt spor. Er 33 i dag. Anonymkode: 4961f...e7e 2 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #36 Skrevet 20. juni Skjedde det en gang eller flere ganger at ungen ble taklet av hunden? En gang kan jo skje ved et uhell fra en gira hund, men hvis eieren da ikke gjør noe og det skjer flere ganger burde hun få en allvorsprat og det burde anmeldes. Anonymkode: c60b5...fe6
Gjest pinktulip Skrevet 20. juni #37 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Hvordan si jeg er en gal hundeeier uten å si ordene jeg er en gal hundeeier Anonymkode: aab70...38f Latterlig å si. Denne situasjonen er ikke så ille som folk skal ha det til. Det var kun en overivrig hund. Ting skjer, slutt å være så hysterisk over en liten sak
AnonymBruker Skrevet 20. juni #38 Skrevet 20. juni Mange sier at dette er hysteri og at de ville latt det passere. Jeg hadde blitt skikkelig sint og livredd. Hadde nok begynt å gråte om det skjedde mitt barn. Jeg er ikke vandt med hunder og kan lite om dem. Synes dette er en ekstremt uansvarlig hundeeier som potensielt kunne skadet et barn alvorlig. Jeg hadde sakt ifra tydelig til eier Anonymkode: 61498...337 1 4
Hundejente Skrevet 20. juni #39 Skrevet 20. juni noe lignende skjedde da jeg og en venninne var ute med barna våre. det kom en overlykkelig valp/unghund og dyttet det andre barnet overende. hadde det vært mitt barn, ville jeg bare sagt "Oi sann! Det var en glad hund", men venninnen min ble fra seg og tok ungen på fanget og trøstet ham som om noe farlig hadde skjedd. barnet hennes er 11 i dag og fortsatt livredd hunder. Utrolig unødvendig. barn kan også velte hverandre overende når de løper rundt. det går fint. ro dere ned, folkens. 4 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #40 Skrevet 20. juni Hadde det vært min hund hadde jeg lagt meg langflat og vært så flau. Så hadde jeg invitert barn og mor med på lekebutikken og kjøpt en gave hilsen "Fido" og håpet at barnet ikke ville bli redd for store hunder senere. Barnet hadde også fått hilse på "Fido" i rolige former om de ønsket det. Veldig flaut og hadde også vært veldig glad for at det ikke gikk verre... Anonymkode: b1b97...8d2 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå