Gå til innhold

Luftsmerter?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt sinnsykt vondt i magen på høyre side siden i går morges (var litt bedre i formiddag men for fullt tilbake nå).
er  det sånn at luftsmerter alltid vandrer eller kan det ligge konstant på en side? Føler det flytter litt på seg, er både oppe og nede, og litt i ryggen men kun høyre side  

det blir trigget av mat og drikke så har nesten ikke klart å spise, ikke sulten heller forøvrig noe som e uvant for meg. Heller ikke sovet mer enn 2t i natt pga smertene. 

føler jeg har prøvd alt, massere, tabletter fra apotek, gå, unngår kullsyre osv, noen flere tips? 

Anonymkode: 10d2a...029

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, luftsmerter kan vandre. For meg har luftsmerter vært som følge av IBS, og da har jeg måttet gjøre store endringer i kosthold. Unngår prosessert mat, løk, korn, belgfrukter, blomkål og visse andre ting, og da går det mye bedre. 

Anonymkode: c0d13...8a8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, luftsmerter kan vandre. For meg har luftsmerter vært som følge av IBS, og da har jeg måttet gjøre store endringer i kosthold. Unngår prosessert mat, løk, korn, belgfrukter, blomkål og visse andre ting, og da går det mye bedre. 

Unngår allerede nesten alt det utenom blomkål og løk men det er nesten en uke siden jeg spiste. Gått igjennom alt eg har spist de siste dagene og kan ikke tenke over noe som har trigget.
Men tenkte mer og de alltid vandret i hele magen eller om det er mulig de bare vandrer på en side? Sikkert litt dårlig formulert fra min side 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Unngår allerede nesten alt det utenom blomkål og løk men det er nesten en uke siden jeg spiste. Gått igjennom alt eg har spist de siste dagene og kan ikke tenke over noe som har trigget.
Men tenkte mer og de alltid vandret i hele magen eller om det er mulig de bare vandrer på en side? Sikkert litt dårlig formulert fra min side 😅

Luftsmerter kan som sagt vandre. Bestill time hos fastlege for videre utredning. For meg er forøvrig blomkål og løk noe av det verste. Jeg spiser utelukkende kjøtt, fisk, noen nøtter og bær, og noen kokte grønnsaker. Rå grønnsaker er no go. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Luftsmerter kan som sagt vandre. Bestill time hos fastlege for videre utredning. For meg er forøvrig blomkål og løk noe av det verste. Jeg spiser utelukkende kjøtt, fisk, noen nøtter og bær, og noen kokte grønnsaker. Rå grønnsaker er no go. 

Vet de kan vandre, men ikke det jeg mente i spørsmålet. Koker alltid grønnsaker ihjel uansett hehe, men ja har ikke fastlege..

AnonymBruker
Skrevet

Gallestein?

Anonymkode: e2854...7d5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gallestein?

Anonymkode: e2854...7d5

Vært inne på tanken, for føler litt på at det er noe annet enn «bare» luft, men det gjør vel ikke vondt nedover i magen?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vært inne på tanken, for føler litt på at det er noe annet enn «bare» luft, men det gjør vel ikke vondt nedover i magen?

Luftsmerter er ikke hovedsymptom på gallestein, har du andre symptomer også? 

Mtp at du ikke har fastlege, så kan du kontakte legevakten. Du skal uansett ha hjelp. Som sagt er løk en av mine største triggere, du kan lese deg opp om low fodmap. Selv om den ikke er bastant og vil fungere likt for alle, så er det visse ting som går igjen som felles triggere. 

Tar du noen kosttilskudd? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Luftsmerter er ikke hovedsymptom på gallestein, har du andre symptomer også? 

Mtp at du ikke har fastlege, så kan du kontakte legevakten. Du skal uansett ha hjelp. Som sagt er løk en av mine største triggere, du kan lese deg opp om low fodmap. Selv om den ikke er bastant og vil fungere likt for alle, så er det visse ting som går igjen som felles triggere. 

Tar du noen kosttilskudd? 

Derfor jeg skrev luftsmerter med spørsmålstegn, for er ikke sikker på at det er det. Ikke hatt det sånn før, men nærmeste jeg kommer i å beskrive det. Kvalme/svimmelhet kom utover dagen i dag men kan like fint ha komt pga ingen mat/lite søvn. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Derfor jeg skrev luftsmerter med spørsmålstegn, for er ikke sikker på at det er det. Ikke hatt det sånn før, men nærmeste jeg kommer i å beskrive det. Kvalme/svimmelhet kom utover dagen i dag men kan like fint ha komt pga ingen mat/lite søvn. 

Ring legevakten for å få legetime. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har hatt sinnsykt vondt i magen på høyre side siden i går morges (var litt bedre i formiddag men for fullt tilbake nå).
er  det sånn at luftsmerter alltid vandrer eller kan det ligge konstant på en side? Føler det flytter litt på seg, er både oppe og nede, og litt i ryggen men kun høyre side  

det blir trigget av mat og drikke så har nesten ikke klart å spise, ikke sulten heller forøvrig noe som e uvant for meg. Heller ikke sovet mer enn 2t i natt pga smertene. 

føler jeg har prøvd alt, massere, tabletter fra apotek, gå, unngår kullsyre osv, noen flere tips? 

Visiblin pulver som du blander i youghurt,eneste som funka på meg. Men du må drikke rikelig med vann. Kjøpes på apotek.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sikker på det ikke er blindtarmen din?

AnonymBruker
Skrevet

Dette kan være blindtarmen… du bør ringe legevakten, så kan de avgjøre om du skal inn til sjekk :) 

Anonymkode: 323f4...9af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Slår ikke tanken deg at dette kan være en blindtarm som er misfornøyd med tilværelsen? Eller en delvis blokkering i farmen? 
Ta og ring legevakten du. Eller fastlegen i morgen tidlig. 

Anonymkode: a84c4...986

Skrevet

lenge siden du har fått gått på do ? 90% av magesmerter er luft eller bajs, men skal selvsagt være obs på blindtarm f.eks men da vil du nok få vondt ved trykk-test nede på siden 

AnonymBruker
Skrevet

Har fått gått på do så blokkering eller sånn det nok ikke. Har og nå fått sove ett par timer det hadde vel vært utelukka med blindtarmbetennelse etter som jeg har skjønt, da det gjør ekstremt vondt. Men ja må evt bli legevakten i dag visst det ikke blir bedre. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har fått gått på do så blokkering eller sånn det nok ikke. Har og nå fått sove ett par timer det hadde vel vært utelukka med blindtarmbetennelse etter som jeg har skjønt, da det gjør ekstremt vondt. Men ja må evt bli legevakten i dag visst det ikke blir bedre. 

Magesmerter som varer så lenge som dine har vart, skal alltid tas på alvor. Kontakt lege i dag!

Det kan mye mulig være blindtarm. Jeg hadde smerter av og på i flere dager før den sprakk. Da blir det brått veldig akutt...

Anonymkode: f0f61...eed

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det med deg, TS, har du vært i kontakt med legevakten?

AnonymBruker
Skrevet

Prøv om du er trykk- eller slippøm, det kan tyde på en infeksjon. Symptomene dine ligner på mine da jeg hadde divertikulitt. Det kan også minne om blindtarmbetennelse (som var det de trodde jeg hadde først). 

Jeg ville tatt kontakt med enten lege, særlig når du blir svimmel og uvel (noe jeg også ble)

Anonymkode: 9f1b4...3d4

AnonymBruker
Skrevet

Ble visst ikke helt ferdig: eller legevakt hvis symptomene forverrer seg i løpet av helgen.

Anonymkode: 9f1b4...3d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...