Ulla Ullsokk Skrevet 19. juni #1 Skrevet 19. juni Hvis det er EN gang jeg skal bruke forbrukermakt, så er det nå! Men hvem handler man av nå, hvis man ikke vil ha produkter med Bovaer? Anbefal meg en småleverandør som skal få skikkelig oppsving på businessen! 8 1 6
AnonymBruker Skrevet 19. juni #2 Skrevet 19. juni Blir slutt på meieriprodukter helt her nå fremover. Anonymkode: 2abde...2cf 2
Ulla Ullsokk Skrevet 19. juni Forfatter #3 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Blir slutt på meieriprodukter helt her nå fremover. Anonymkode: 2abde...2cf Ja, det blir jo resultatet her også, hvis det ikke finnes alternativer. 1 1
Ulla Ullsokk Skrevet 19. juni Forfatter #5 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hva er greia? Anonymkode: 5ef83...efc Jeg vil ikke ha mat med metanhemmere. Jeg nekter å gå med på at ku-promp er et så stort problem. Det er mye annet vi kunne endret enn fordøyelsen til et naturlig dyr. https://janraa.no/metanhemmere-losningen-pa-et-ikke-problem/ 7 2 9
Queen19 Skrevet 19. juni #6 Skrevet 19. juni Må vel gå for økologisk da? https://www.meieriguiden.no 1 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni #7 Skrevet 19. juni Jerseymeieriet har vi brukt lenge, er pant på flaskene tom! Får de på meny. Både melk, fløte, ost, smør osv. Anonymkode: b6b91...61a 6 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni #8 Skrevet 19. juni Jeg bruker Røros meieriet, økologiske produkter Anonymkode: bbffe...1f8 2 1 6
AnonymBruker Skrevet 19. juni #9 Skrevet 19. juni Jeg spiser melkefritt pga allergi hos barnet mitt (ammer), men etter jeg begynte med dette har jeg virkelig fått øynene opp for at det finnes veldig gode alternativ til meieriprodukter! Jeg synes havremelk er helt suverent i kaffen, bruker gryr i stedet for fløte og melkefri melange i stedet for smør. Sistnevnte funker bra i alt av bakst. Ost er det litt vanskeligere med, men det går helt greit med vegansk revet "ost" på tacoen og pizzaen. Anonymkode: 70ff4...5af 1
Pippi Lotta Skrevet 19. juni #10 Skrevet 19. juni Gjore et raskt søk nå, og q meierie slutet med dette i 2024. Begrunelsen for å avslutte var at klimamelke deres ikke var etterspurt, så høres ut som et av landets største meierier har tilbut melk uten dette helle tiden... Videre sto det at det er helt trygt for både menesker og dyr, på tros av konspirasjonsteorier som ineholdt blant annet Bil Gates. Så jeg hadde ikke vært bekymret for å drike klimamelk. 7 4
Ulla Ullsokk Skrevet 19. juni Forfatter #11 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg spiser melkefritt pga allergi hos barnet mitt (ammer), men etter jeg begynte med dette har jeg virkelig fått øynene opp for at det finnes veldig gode alternativ til meieriprodukter! Jeg synes havremelk er helt suverent i kaffen, bruker gryr i stedet for fløte og melkefri melange i stedet for smør. Sistnevnte funker bra i alt av bakst. Ost er det litt vanskeligere med, men det går helt greit med vegansk revet "ost" på tacoen og pizzaen. Anonymkode: 70ff4...5af Havremelk er visst laget på en måte som gjør det like ille som pommes frites. Men er jo lett å lage selv. Og de veganske produktene ellers er jo bare drit. Men får starte med olivenolje på knekkebrødene, kanskje😅 2 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni #12 Skrevet 19. juni Pippi Lotta skrev (1 time siden): Gjore et raskt søk nå, og q meierie slutet med dette i 2024. Begrunelsen for å avslutte var at klimamelke deres ikke var etterspurt, så høres ut som et av landets største meierier har tilbut melk uten dette helle tiden... Videre sto det at det er helt trygt for både menesker og dyr, på tros av konspirasjonsteorier som ineholdt blant annet Bil Gates. Så jeg hadde ikke vært bekymret for å drike klimamelk. Du vet at Q får melk av Tine når de ikke har nok selv og at Tine bruker Bovaer? Anonymkode: e2bac...79a 2 1
Pippi Lotta Skrevet 19. juni #13 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du vet at Q får melk av Tine når de ikke har nok selv og at Tine bruker Bovaer? Anonymkode: e2bac...79a Du vet at forskning viser at Bovaer i foret ikke er skadelig for verken dyr eller menesker? 9 8
AnonymBruker Skrevet 19. juni #14 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du vet at Q får melk av Tine når de ikke har nok selv og at Tine bruker Bovaer? Anonymkode: e2bac...79a Slike påstander kan gjerne være etterfulgt av kilder. Det du påstår her virker veldig usannsynlig ettersom Q-meieriet og Tine er «konkurrenter» på markedet. Jeg har forøvrig holdt meg unna Tine produkter siden januar og det har ikke vært noe problem. Jeg kjøper Q-meieriet og Røros meieriet sine produkter istedenfor. Anonymkode: 823a1...d73 3 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni #15 Skrevet 19. juni Pippi Lotta skrev (2 minutter siden): Du vet at forskning viser at Bovaer i foret ikke er skadelig for verken dyr eller menesker? Det fant de ut FØR de starter med boaver? Anonymkode: 2abde...2cf 8
Maskinfører Skrevet 19. juni #16 Skrevet 19. juni Lurer på åssen effekt Bovaer har på menneskekroppen til slutt ? 1
Ulla Ullsokk Skrevet 19. juni Forfatter #17 Skrevet 19. juni Pippi Lotta skrev (1 time siden): Gjore et raskt søk nå, og q meierie slutet med dette i 2024. Begrunelsen for å avslutte var at klimamelke deres ikke var etterspurt, så høres ut som et av landets største meierier har tilbut melk uten dette helle tiden... Videre sto det at det er helt trygt for både menesker og dyr, på tros av konspirasjonsteorier som ineholdt blant annet Bil Gates. Så jeg hadde ikke vært bekymret for å drike klimamelk. Vel, Jan Raa er ikke enig med de (EU, ingen norske) som sier at det er trygt. Og jeg stoler 100% på den mannen og 0% på folk som drar konspikortet hver gang noen stiller oppegående spørsmål. Det er Norvegia som er verst å droppe😐 Spørsmålet mitt er om noen kan tipse om gode oster spesielt🙏 2 4
Ulla Ullsokk Skrevet 19. juni Forfatter #18 Skrevet 19. juni Maskinfører skrev (1 minutt siden): Lurer på åssen effekt Bovaer har på menneskekroppen til slutt ? De sier at det er trygt fordi det er så lite igjen av det, men dette lille blir mye sammen med alt annet dritt som er tilsatt alt mulig. Dette er politikk og har null med klima å gjøre, for det gir bare ikke mening! Man blir jo konspi av mindre!! 5 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni #19 Skrevet 19. juni Pippi Lotta skrev (1 time siden): Gjore et raskt søk nå, og q meierie slutet med dette i 2024. Begrunelsen for å avslutte var at klimamelke deres ikke var etterspurt, så høres ut som et av landets største meierier har tilbut melk uten dette helle tiden... Videre sto det at det er helt trygt for både menesker og dyr, på tros av konspirasjonsteorier som ineholdt blant annet Bil Gates. Så jeg hadde ikke vært bekymret for å drike klimamelk. Tror at det er lurt å gjøre mer enn "et raskt søk" før du uttaler deg. Det er ganske dårlig stemning i Danmark nå, med rapporter om at ikke alle kuene ikke spiser foret med Bovaer, får dødfødte kalver osv. Det trengs rett og slett mer forskning på dette før det presses ned over ørene på norske kyr, og ikke minst befolkningen. Anonymkode: caf35...9f0 2 7
AnonymBruker Skrevet 19. juni #20 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg spiser melkefritt pga allergi hos barnet mitt (ammer), men etter jeg begynte med dette har jeg virkelig fått øynene opp for at det finnes veldig gode alternativ til meieriprodukter! Jeg synes havremelk er helt suverent i kaffen, bruker gryr i stedet for fløte og melkefri melange i stedet for smør. Sistnevnte funker bra i alt av bakst. Ost er det litt vanskeligere med, men det går helt greit med vegansk revet "ost" på tacoen og pizzaen. Anonymkode: 70ff4...5af Problemet med alternativene du nevner er at de fleste er ultraprosesserte. Anonymkode: e328d...1f4 3 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå