Gå til innhold

Hvor kan man ta dna-test privat?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har vært rykter opp igjennom at min far ikke er min far. Og nå har dette kommet meg for øret igjen. 
Jeg har hverken vokst opp med eller kontakt med biofar, men føler likevel for å sjekke det en gang for alle.

i affekt bestilte jeg en test fra myheritage 😆 men er ikke så interessert i å få evt overraskelser åpent for alle med det første. 
men når jeg googler etter private løsninger så finner jeg kunn farskapstester etc.

jeg er over 40 om det har noe å si.

jeg har en søster som er med på at vi kunne testet om vi er helsøsken (hennes farskap er det ikke tvil om). Men finner ikke ut om det er mulig å gjøre. Noen som vet noe om slikt?

Anonymkode: ba302...328

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min bror oppsøkte meg for å få tatt en DNA- test , men jeg vet ikke hvor testen kom fra . 
Google? 

Anonymkode: 4d778...389

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min bror oppsøkte meg for å få tatt en DNA- test , men jeg vet ikke hvor testen kom fra . 
Google? 

Fra Google finner jeg farskapstester og tvillingtester

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fra Google finner jeg farskapstester og tvillingtester

En DNA -test er vel det samme ? 
De tester DNAet og sammenligner svaret ? 
Det finnes vel ikke tester som er beregnet på menn spesielt? 

AnonymBruker
Skrevet

En DNA -test er vel det samme ? 
De tester DNAet og sammenligner svaret ? 
Det finnes vel ikke tester som er beregnet på menn spesielt? 

Det er skjemaer man må fylle ut, og der er det rubrikker for (antatt) far, og plass for barn 1, barn 2, barn 3 osv.

og tvillingtestene, der tester de om de er en eller toeggede ved å analysere dna

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det er skjemaer man må fylle ut, og der er det rubrikker for (antatt) far, og plass for barn 1, barn 2, barn 3 osv.

og tvillingtestene, der tester de om de er en eller toeggede ved å analysere dna

Da hadde jeg undersøkt via legekontoret om hvordan du skal gå frem. 
Vi var tre personer som testet for å finne ut hvem som hadde samme far . 
Far var ikke involvert i testingen 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde jeg undersøkt via legekontoret om hvordan du skal gå frem. 
Vi var tre personer som testet for å finne ut hvem som hadde samme far . 
Far var ikke involvert i testingen 

Takk. Ja det er ikke aktuelt med far involvert her heller, og heller ingen andre enn min søster og meg.

eller skal jeg bare dra på med myheritage og se hva som evt skjer 😆 er uansett på vei i posten

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk. Ja det er ikke aktuelt med far involvert her heller, og heller ingen andre enn min søster og meg.

eller skal jeg bare dra på med myheritage og se hva som evt skjer 😆 er uansett på vei i posten

Kan du ikke huke av for at du ikke vil dele resultatet?

Men er det sikkert at din søsters farskap er  avklart? Har hørt en historie der den de tvilte på faktisk var datter av faren, men ikke hun de trodde helt sikkert var det. 

Anonymkode: 04a4a...831

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ønsker deg masse lykke til, altså. Det kan jo bli litt av en reise. Jeg hadde ønsket å vite. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan du ikke huke av for at du ikke vil dele resultatet?

Men er det sikkert at din søsters farskap er  avklart? Har hørt en historie der den de tvilte på faktisk var datter av faren, men ikke hun de trodde helt sikkert var det. 

Ja, det går på utseendet. Hun er så lik fars side at det er ikke noe tvil. Hun ble også født mens de var i fast forhold, var egentlig allerede avsluttet da jeg kom.

Jeg ligner kun på mors side, som ikke er uvanlig det heller altså. Tvilen kommer pga noe annet. Faren min sa selv (den tiden) at jeg ikke kunne være hans, før jeg ble født. Bare at det først nå har blitt gjenfortalt til oss. Men det betyr jo ikke at det er sant. Men verdt å finne ut.

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel mest vanlig at man ser noen likheter fra begge sider. Jeg likner på begge mine foreldre. Men jeg har en datter selv som ikke likner på noen! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...