Gå til innhold

Hadde du sykemeldt deg i min situasjon?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i lang tid slitt med en infeksjon i en tann. Har prøvd å rotfylle og det gikk bra en stund. Nå er infeksjonen tilbake som aldri før og den har spredd seg til nabotann, overkjeve og noe gane. Jeg må mest sannsynlig trekke begge tennene fikk jeg vite idag av tannlegen. Saken er komplisert, tannlegen klør seg i hodet. 

Det jeg venter på nå før jeg skal trekke er at jeg har blitt henvist til en spesialisttannlege for noen andre bilder og vurdering. I mellomtiden tar jeg 1 g Paralgin forte og 600 mg ibux fra resept 3-4 ganger i døgnet. Jeg har også nå startet med en flagylkur, som forhåpentligvis skal ta det verste av infeksjonen før jeg vet nøyaktig hva vi skal gjøre med tennene/tanna. Jeg opplever mye bivirkninger fra flagyl, blandt annet ekstrem kvalme, nedstemthet og tretthet. Dette er vanlige bivirkninger for flagyl, men tøft når det står på. Orker ikke mat.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å jobbe de neste 10 dagene jeg går på kuren og smertestillende sammen. 

Jeg har det helt grusomt med hele situasjonen. 

Kan jeg sykemelde meg? 

Anonymkode: d1fc8...851

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke sykemelde deg. Det er det legen som gjør. Snakk med lege og be om en vurdering

Anonymkode: 30a86...22b

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men kanskje legen kan. Du må ta det med legen, eventuelt bruke egenmelding. 

Anonymkode: 47ed0...21b

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Du kan ikke sykmelde deg. Men legen kan. 

Anonymkode: 79887...20e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke spør folk på Kvinneguiden om det, spør legen din.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mente såklart at legen sykemelder. Skjønner jo at jeg må til legen. Men det sitter langt inne å være borte fra jobben også. Hadde dette vært god nok grunn for deg å bli sykemeldt da? om jeg kan spørre sånn. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kan ikke sykemelde deg. Det er det legen som gjør. Snakk med lege og be om en vurdering

Dette.👆

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en svært aktiv og krevende jobb i helse, kan jeg legge til. 

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det vel helg og om du fortsatt føler deg dårlig på mandag, så kan du vel ta egenmelding og da er du bedre allerede kanskje? Ingen poeng med å belaste fastlegen for dette ennå. Det er uansett arbeidsgiver som betaler for de første 14 dagene.

Anonymkode: be767...9f7

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg var i liknende situasjon var legen villig til å gi meg to dagers sykemelding. Jeg brukte egenmelding og gikk tilbake etter noen dager. De første dagene er verst. 

Anonymkode: 09a4c...dc6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når jeg var i liknende situasjon var legen villig til å gi meg to dagers sykemelding. Jeg brukte egenmelding og gikk tilbake etter noen dager. De første dagene er verst. 

Anonymkode: 09a4c...dc6

Sier du det, så du var ikke dårlig i alle dagene du gikk på det? Gud, jeg håper det gjelder meg også. Funket fragyl på tanninnfeksjon hos deg? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nå er det vel helg og om du fortsatt føler deg dårlig på mandag, så kan du vel ta egenmelding og da er du bedre allerede kanskje? Ingen poeng med å belaste fastlegen for dette ennå. Det er uansett arbeidsgiver som betaler for de første 14 dagene.

Tja, det er vel strengt tatt torsdag ...

Anonymkode: b290c...148

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du kan ikke sykemelde deg. Det er det legen som gjør.

Slutt med dette,det er faktisk hersketeknikker og grusomt irriterende! 

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Snakk med lege og be om en vurdering

Anonymkode: 78978...f70

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Thyra skrev (19 minutter siden):

Ikke spør folk på Kvinneguiden om det, spør legen din.

Hun spurte om VI hadde sykemeldt oss, skal hun spørre legen om han ville sykemeldt seg? 

Anonymkode: 78978...f70

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sykemeldt meg.

Anonymkode: f4596...11c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tja, det er vel strengt tatt torsdag ...

Anonymkode: b290c...148

Gnål! Nesten helg da, kan vel starte med egenmelding i morgen, være dårlig gjennom helgen og egenmelding igjen på mandag og tirsdag. Da er det gått 6 hele dager.  Flagylkuren er kanskje allerede ferdig, eller nærmer seg slutten.  Kan i allefall anta at vedkommende er frisknet litt til. Og hvis ikke, så kan TS da gå til legen i tilfelle det fortsatt er problematisk å jobbe.

Jeg skjønner fortsatt ikke hva som er hensikten med sykemelding allerede nå. Er det for å spare på egenmeldingdagene ? De er vel vel ment å bruke som en forenklet sykmelding. Man oppsøker vel først lege når det enten er behov for  medisinsk hjelp eller fravær utover egenmeldingsperiode 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Gnål! Nesten helg da, kan vel starte med egenmelding i morgen, være dårlig gjennom helgen og egenmelding igjen på mandag og tirsdag. Da er det gått 6 hele dager.  Flagylkuren er kanskje allerede ferdig, eller nærmer seg slutten.  Kan i allefall anta at vedkommende er frisknet litt til. Og hvis ikke, så kan TS da gå til legen i tilfelle det fortsatt er problematisk å jobbe.

Jeg skjønner fortsatt ikke hva som er hensikten med sykemelding allerede nå. Er det for å spare på egenmeldingdagene ? De er vel vel ment å bruke som en forenklet sykmelding. Man oppsøker vel først lege når det enten er behov for  medisinsk hjelp eller fravær utover egenmeldingsperiode 

På mitt arbeidssted; om du bruker torsdag og fredag på egenmelding, har fri i helga og må ringe deg inn syk på mandag, ja da har du brukt 5 egenmeldingsdager allerede. 

Ts, om du har en krevende og aktiv jobb innen helse, og er avhengig av 3-4 PF for å fungere, er du da arbeidsfør? Jeg hadde ikke vært det 😵‍💫

Dette er noe du og legen må vurdere sammen. 

Endret av Bacteria
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg mente såklart at legen sykemelder. Skjønner jo at jeg må til legen. Men det sitter langt inne å være borte fra jobben også. Hadde dette vært god nok grunn for deg å bli sykemeldt da? om jeg kan spørre sånn. 

Det er ingen som takker deg, for at du skal ofre deg selv for jobben. Tenk på deg selv, hvis det er problematisk for deg å jobbe, så ta en prat med legen

Anonymkode: 39d84...dba

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...