AnonymBruker Skrevet 19. juni #1 Skrevet 19. juni Koker litt over for meg nå men jeg trenger å få det ut et sted, jeg kan ikke lufte dette til noen jeg kjenner. Av en eller annen absurd grunn er jeg omringet av utroskap. Jeg forstår det ikke selv, men jeg kjenner så mange som har opplevd utroskap, og da at mannen er utro. Dette skjedde med mine foreldre, pappa var utro med en 30 år yngre kvinne, flere av mine venninner oppigjennom årene har opplevd at kjærestene deres har vært utro, en kollega har nylig ferska sin mann i å være utro, og jeg selv har opplevd utroskap i de to seriøse, lange forholdene jeg har vært i. Og nå i dag fikk jeg vite at broren min har vært utro mot sin kjæreste! Nå har jeg vært singel i noen år og jeg kan virkelig ikke forstå hva folk tenker med når de går inni forhold eller når de gifter seg. Er folk så dumme og naive at de tror livslang kjærlighet er noe? Skjønner de ikke hva det innebærer? Du gifter deg, følelsene kommer til å forsvinne, forelskelsen dabber av, sexen blir kjedelig, man begynner å savne oppmerksomhet fra noen andre eller man blir tiltrukket av noen som føler det samme, livet blir tøft og man trenger en pause - det er så jævlig mye som skjer, og spesielt vi damer er så stokk dumme at vi tror en mann vil stå ved siden av oss til slutten!!! Kjente en gang i tiden en mann som tok veldig godt vare på sin syke kone, hun var kronisk syk, han gjorde alt for henne. Og han hadde det også hyggelig med damer ellers når han ikke var hjemme og tok vare på henne, når hun hadde gode dager kunne han dra ut og kose seg med kompisene sine - han hadde ikke kompiser, han hadde damer han lå med. Hun visste ikke om dette, naturligvis. Jeg er så forbannet og lei meg for at det er sånn, for at jeg er EN HETEROFIL KVINNE, jeg skulle så inderlig faens ønske at jeg ikke følte noen som helst seksuell tiltrekning til menn. Nå har jeg ikke opplevd å føle det i det virkelige liv på flere år, savn etter intimitet kommer og går men jeg konstruerer da en drømmemann i hodet mitt, en lojal, god mann som ikke lar seg styre av lyster, og som ikke er utro. Jeg vil ikke ha sex eller gi en mann en klem engang, jeg orker ikke tanken på det, det eneste de tenker på er seg selv, sex, det er ingenting som betyr mer for de enn at en ung, pen jente er forelsket i de og som de kan ha sex med til de ikke liker henne lenger og så gå videre til neste. Men likevel gifter de seg, trolig fordi de har funnet mamma nummer 2 og etter hvert kan de med trygghet finne noen å kose seg med på si, for mamma nummer 2 er så satans naiv at hun får det ikke med seg, hun tror hennes mann elsker henne og vil henne alt godt, når sannheten er at mannen vil seg selv godt, han DRITER i kona si! Det er veldig vanskelig å ikke tenke at dette gjelder alle, når jeg ser det gang på gang på gang på gang. Jeg har aldri følt så grusomt misnøye ovenfor en så stor gruppe mennesker før. Jeg er lei meg for at jeg føler det slik, men mest av alt er jeg lei meg for at jeg VET alt dette, jeg skulle ønske jeg ikke visste. Så blir jeg samtidig sint for at vi mennesker lever på en løgn og glemmer å forstå hvordan menneskets natur er, da spesielt mannens, det er ikke meningen at mannen skal gifte seg. Det er ikke meningen at han skal forsørge. Han skal bygge et emporium bestående av barn og hustru, og så skal han ellers kose seg som han vil, fordi det eneste han bryr seg om er egentlig å spre genene sine. Det gir ikke mening at han skal fokusere på èn familie. Overhodet ikke. Drømmen om såkalt "kjærlighet" er knust for lenge siden og nå blir jeg mest oppriktig irritert på folk som fortsatt tror at lojalitet eksisterer. For det gjør da for pokker ikke det. Anonymkode: 8fbcd...d62 6 3 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni #2 Skrevet 19. juni Vært sammen med mannen i 21 år og kan sette penger på at han ALDRI har vært utro 😉 Ikke alle menn er utro, bare fordi noen av de du kjenner har opplevd det 😉 Anonymkode: 2e0f4...e94 12 7 11
AnonymBruker Skrevet 19. juni #3 Skrevet 19. juni Du hører jo bare om historiene om utroskap, ikke de som faktisk har det bra i forholdet sitt og som ikke opplever utroskap. Jeg er i et forhold og selv om jeg får oppmerksomhet fra andre kvinner så frister det ikke med andre. Pluss at jeg vet at det kommer til å såre hun jeg er sammen med så ekstremt. Det er ikke verdt det! Anonymkode: 2105c...35e 8 2 8
AnonymBruker Skrevet 19. juni #4 Skrevet 19. juni Skal man ikke leve fordi man skal dø? Anonymkode: 6a856...a22 15 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni #5 Skrevet 19. juni Man klager jo ikke på gode forhold, så de hører du jo ikke om. Anonymkode: c6844...8e5 11 7
AnonymBruker Skrevet 19. juni #6 Skrevet 19. juni Jeg har hatt to lange forhold, to medium lange forhold og en håndfull av korte forhold på under 6 måneder. I et av forholdene var jeg utro og to av de andre forholdene var kvinnene utro. Så nå skal jeg opprette en tråd på internett for å skrive en rant om kvinner som ikke er til å stile på, og at jeg forakter hver og en av de.. Kløkt. Anonymkode: 596ed...08d 8
AnonymBruker Skrevet 19. juni #7 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (15 minutter siden): en lojal, god mann som ikke lar seg styre av lyster, og som ikke er utro. Du er irrasjonell hvis du tror dette ikke finnes. Anonymkode: 15391...277 8
AnonymBruker Skrevet 19. juni #8 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du er irrasjonell hvis du tror dette ikke finnes. Anonymkode: 15391...277 Nei. Man er irrasjonell om man tror en slik mann finnes. Anonymkode: 8fbcd...d62 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni #9 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har hatt to lange forhold, to medium lange forhold og en håndfull av korte forhold på under 6 måneder. I et av forholdene var jeg utro og to av de andre forholdene var kvinnene utro. Så nå skal jeg opprette en tråd på internett for å skrive en rant om kvinner som ikke er til å stile på, og at jeg forakter hver og en av de.. Kløkt. Anonymkode: 596ed...08d Er du mann? Da er du litt heldigere. Er kona di lykkelig og du bidrar med noe hjemme så skal det godt gjøres at hun er utro. Verre med deg. Anonymkode: 8fbcd...d62
AnonymBruker Skrevet 19. juni #10 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Koker litt over for meg nå men jeg trenger å få det ut et sted, jeg kan ikke lufte dette til noen jeg kjenner. Av en eller annen absurd grunn er jeg omringet av utroskap. Jeg forstår det ikke selv, men jeg kjenner så mange som har opplevd utroskap, og da at mannen er utro. Dette skjedde med mine foreldre, pappa var utro med en 30 år yngre kvinne, flere av mine venninner oppigjennom årene har opplevd at kjærestene deres har vært utro, en kollega har nylig ferska sin mann i å være utro, og jeg selv har opplevd utroskap i de to seriøse, lange forholdene jeg har vært i. Og nå i dag fikk jeg vite at broren min har vært utro mot sin kjæreste! Nå har jeg vært singel i noen år og jeg kan virkelig ikke forstå hva folk tenker med når de går inni forhold eller når de gifter seg. Er folk så dumme og naive at de tror livslang kjærlighet er noe? Skjønner de ikke hva det innebærer? Du gifter deg, følelsene kommer til å forsvinne, forelskelsen dabber av, sexen blir kjedelig, man begynner å savne oppmerksomhet fra noen andre eller man blir tiltrukket av noen som føler det samme, livet blir tøft og man trenger en pause - det er så jævlig mye som skjer, og spesielt vi damer er så stokk dumme at vi tror en mann vil stå ved siden av oss til slutten!!! Kjente en gang i tiden en mann som tok veldig godt vare på sin syke kone, hun var kronisk syk, han gjorde alt for henne. Og han hadde det også hyggelig med damer ellers når han ikke var hjemme og tok vare på henne, når hun hadde gode dager kunne han dra ut og kose seg med kompisene sine - han hadde ikke kompiser, han hadde damer han lå med. Hun visste ikke om dette, naturligvis. Jeg er så forbannet og lei meg for at det er sånn, for at jeg er EN HETEROFIL KVINNE, jeg skulle så inderlig faens ønske at jeg ikke følte noen som helst seksuell tiltrekning til menn. Nå har jeg ikke opplevd å føle det i det virkelige liv på flere år, savn etter intimitet kommer og går men jeg konstruerer da en drømmemann i hodet mitt, en lojal, god mann som ikke lar seg styre av lyster, og som ikke er utro. Jeg vil ikke ha sex eller gi en mann en klem engang, jeg orker ikke tanken på det, det eneste de tenker på er seg selv, sex, det er ingenting som betyr mer for de enn at en ung, pen jente er forelsket i de og som de kan ha sex med til de ikke liker henne lenger og så gå videre til neste. Men likevel gifter de seg, trolig fordi de har funnet mamma nummer 2 og etter hvert kan de med trygghet finne noen å kose seg med på si, for mamma nummer 2 er så satans naiv at hun får det ikke med seg, hun tror hennes mann elsker henne og vil henne alt godt, når sannheten er at mannen vil seg selv godt, han DRITER i kona si! Det er veldig vanskelig å ikke tenke at dette gjelder alle, når jeg ser det gang på gang på gang på gang. Jeg har aldri følt så grusomt misnøye ovenfor en så stor gruppe mennesker før. Jeg er lei meg for at jeg føler det slik, men mest av alt er jeg lei meg for at jeg VET alt dette, jeg skulle ønske jeg ikke visste. Så blir jeg samtidig sint for at vi mennesker lever på en løgn og glemmer å forstå hvordan menneskets natur er, da spesielt mannens, det er ikke meningen at mannen skal gifte seg. Det er ikke meningen at han skal forsørge. Han skal bygge et emporium bestående av barn og hustru, og så skal han ellers kose seg som han vil, fordi det eneste han bryr seg om er egentlig å spre genene sine. Det gir ikke mening at han skal fokusere på èn familie. Overhodet ikke. Drømmen om såkalt "kjærlighet" er knust for lenge siden og nå blir jeg mest oppriktig irritert på folk som fortsatt tror at lojalitet eksisterer. For det gjør da for pokker ikke det. Anonymkode: 8fbcd...d62 Mulig det er slik i din omgangskrets,ikke alle er utro.Kjenner flere som er lykkelig gift og nyter hverandre uten problemer. Anonymkode: 978be...5fa 6
Q2012 Skrevet 19. juni #11 Skrevet 19. juni I to forhold har kvinnen vært utro mot meg, så det er ikke bare menn som gjør dette. 1 5
AnonymBruker Skrevet 19. juni #12 Skrevet 19. juni Q2012 skrev (5 minutter siden): I to forhold har kvinnen vært utro mot meg, så det er ikke bare menn som gjør dette. Har ikke noe å si for min del som er heterofil. Men helt ærlig har jeg lite medfølelse for menn som opplever det, for enten så har de vært utro selv eller så har de uansett ønsket det i løpet av forholdet. Har ikke noe å si egentlig at de "har selvkontroll og kontrollerer sine lyster", lystene er jo der av en grunn, de bør ikke være i forhold. Anonymkode: 8fbcd...d62 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni #13 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Vært sammen med mannen i 21 år og kan sette penger på at han ALDRI har vært utro 😉 Ikke alle menn er utro, bare fordi noen av de du kjenner har opplevd det 😉 Anonymkode: 2e0f4...e94 Jada. Hørt den der før. Anonymkode: 8fbcd...d62
Q2012 Skrevet 19. juni #14 Skrevet 19. juni (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har ikke noe å si for min del som er heterofil. Men helt ærlig har jeg lite medfølelse for menn som opplever det, for enten så har de vært utro selv eller så har de uansett ønsket det i løpet av forholdet. Har ikke noe å si egentlig at de "har selvkontroll og kontrollerer sine lyster", lystene er jo der av en grunn, de bør ikke være i forhold. Anonymkode: 8fbcd...d62 Jeg er også heterofil, hva har det med det å gjøre? Og hvorfor skal det ikke gjelder kvinnene hvor mann er utro mot dem? Det høres ut som du har et visst hat mot menn og uansett hvem det gjør det er mannens feil. Endret 19. juni av Q2012 6 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni #15 Skrevet 19. juni Q2012 skrev (8 minutter siden): Jeg er også heterofil, hva har det med det å gjøre? Og hvorfor skal det ikke gjelder kvinnene hvor mann er utro mot dem? Det høres ut som du har et visst hat mot menn og uansett hvem det gjør det er mannens feil. Hat blir helt feil å si. Jeg hater krig og fattigdom, å sidestille det med menn som en gruppe gir ikke mening. Men at jeg misliker de, ja uten tvil... Anonymkode: 8fbcd...d62
AnonymBruker Skrevet 19. juni #16 Skrevet 19. juni Ledig leit at du måtte oppleve dette så til de grader rundt deg. Mennene som er utro er utro med andre kvinner eller? I så fall får du være sint på de kvinnene også. De tillater jo menn å være utro. I min omgangskrets er utroskap totalt skammelig. Ingen støtter eller aksepterer hverken å tilrettelegge for, være med på, tie om eller å være utro. Det får ganske alvorlige sosiale konsekvenser i tillegg til at de ødelegger familien sin. Så ingen gjør det, i så fall er de ekstremt gode til å ikke bli tatt. Anonymkode: 3fc2b...46f 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni #17 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Koker litt over for meg nå men jeg trenger å få det ut et sted, jeg kan ikke lufte dette til noen jeg kjenner. Av en eller annen absurd grunn er jeg omringet av utroskap. Jeg forstår det ikke selv, men jeg kjenner så mange som har opplevd utroskap, og da at mannen er utro. Dette skjedde med mine foreldre, pappa var utro med en 30 år yngre kvinne, flere av mine venninner oppigjennom årene har opplevd at kjærestene deres har vært utro, en kollega har nylig ferska sin mann i å være utro, og jeg selv har opplevd utroskap i de to seriøse, lange forholdene jeg har vært i. Og nå i dag fikk jeg vite at broren min har vært utro mot sin kjæreste! Nå har jeg vært singel i noen år og jeg kan virkelig ikke forstå hva folk tenker med når de går inni forhold eller når de gifter seg. Er folk så dumme og naive at de tror livslang kjærlighet er noe? Skjønner de ikke hva det innebærer? Du gifter deg, følelsene kommer til å forsvinne, forelskelsen dabber av, sexen blir kjedelig, man begynner å savne oppmerksomhet fra noen andre eller man blir tiltrukket av noen som føler det samme, livet blir tøft og man trenger en pause - det er så jævlig mye som skjer, og spesielt vi damer er så stokk dumme at vi tror en mann vil stå ved siden av oss til slutten!!! Kjente en gang i tiden en mann som tok veldig godt vare på sin syke kone, hun var kronisk syk, han gjorde alt for henne. Og han hadde det også hyggelig med damer ellers når han ikke var hjemme og tok vare på henne, når hun hadde gode dager kunne han dra ut og kose seg med kompisene sine - han hadde ikke kompiser, han hadde damer han lå med. Hun visste ikke om dette, naturligvis. Jeg er så forbannet og lei meg for at det er sånn, for at jeg er EN HETEROFIL KVINNE, jeg skulle så inderlig faens ønske at jeg ikke følte noen som helst seksuell tiltrekning til menn. Nå har jeg ikke opplevd å føle det i det virkelige liv på flere år, savn etter intimitet kommer og går men jeg konstruerer da en drømmemann i hodet mitt, en lojal, god mann som ikke lar seg styre av lyster, og som ikke er utro. Jeg vil ikke ha sex eller gi en mann en klem engang, jeg orker ikke tanken på det, det eneste de tenker på er seg selv, sex, det er ingenting som betyr mer for de enn at en ung, pen jente er forelsket i de og som de kan ha sex med til de ikke liker henne lenger og så gå videre til neste. Men likevel gifter de seg, trolig fordi de har funnet mamma nummer 2 og etter hvert kan de med trygghet finne noen å kose seg med på si, for mamma nummer 2 er så satans naiv at hun får det ikke med seg, hun tror hennes mann elsker henne og vil henne alt godt, når sannheten er at mannen vil seg selv godt, han DRITER i kona si! Det er veldig vanskelig å ikke tenke at dette gjelder alle, når jeg ser det gang på gang på gang på gang. Jeg har aldri følt så grusomt misnøye ovenfor en så stor gruppe mennesker før. Jeg er lei meg for at jeg føler det slik, men mest av alt er jeg lei meg for at jeg VET alt dette, jeg skulle ønske jeg ikke visste. Så blir jeg samtidig sint for at vi mennesker lever på en løgn og glemmer å forstå hvordan menneskets natur er, da spesielt mannens, det er ikke meningen at mannen skal gifte seg. Det er ikke meningen at han skal forsørge. Han skal bygge et emporium bestående av barn og hustru, og så skal han ellers kose seg som han vil, fordi det eneste han bryr seg om er egentlig å spre genene sine. Det gir ikke mening at han skal fokusere på èn familie. Overhodet ikke. Drømmen om såkalt "kjærlighet" er knust for lenge siden og nå blir jeg mest oppriktig irritert på folk som fortsatt tror at lojalitet eksisterer. For det gjør da for pokker ikke det. Anonymkode: 8fbcd...d62 Hei ts! Takk for at du deler dette! Du deler ekte følelser og frustrasjon! Det var forfriskende å lese. Jeg er mann selv og er godt gift. Jeg er veldig lykkelig i mitt ekteskap, og jeg håper du klarer å finne troen på kjærligheten igjen, for du kan gå glipp av mye godt i livet. Jeg forstår godt at du har mistet troa på det etter alt du har opplevd og vært vitne til. Men for din egen del så håper jeg du klarer å overkomme frustrasjonen og sinne du føler. Slike følelser kan fortære deg og spise deg opp innvendig, og plutselig har tiden godt. Du virker som en veldig trofast og lojal person som verdsetter ærlighet og det er en fantastisk god kvalitet! Jeg tror du er et ordentlig godt menneske. Vil oppmuntre deg til å prøve å overkomme dette og gi kjærligheten en sjanse. Jeg tror helt sikkert det fins en god og lojal person som du kan dele livet med og som vil elske deg for alltid. Lykke til 😊 Anonymkode: 845d8...b42 4 3 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni #18 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jada. Hørt den der før. Anonymkode: 8fbcd...d62 Mannen og jeg er sammen hele døgnet nesten så selvfølgelig vet jeg at han ikke er utro. Han er ikke ut blant folk, med mindre han skal til legen eller treffe familien sin. Han har ikke sosiale medier og div (bryr seg ikke om å ha det)😉 Sånn er det når mannen har agorafobi. Så bare for at du har opplevd utroskap så er det ikke alle som har opplevd det. Anonymkode: 2e0f4...e94 4
Memorangen Skrevet 19. juni #19 Skrevet 19. juni Rent biologisk så er jo vi kvinner også skapt til å finne en å bli gravid med rundt eggløsningen, jeg vet iallfall at hadde jeg fulgt alle mine lyster rundt den tiden, hadde jeg vært kronisk gravid😆 Så å skylde på biologi er litt for enkelt. Tenker at dette handler mer om at menn har sluppet unna med denne oppførselen i alle år, og mange av dem har veldig lav emosjonell intelligens. Nå kjenner ikke jeg personlig så mange menn som har vært utro, men noen er det. Sikkert flere enn jeg vet😅 Sånn egentlig er det ingen biologisk grunn til at menn skal være mer utro enn kvinner. Men mulig menn tar lettere på det? Jeg vet ikke. Men skjønner godt frustrasjonen din. 5 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni #20 Skrevet 19. juni Har opplevd utroskap i 2 av mine 4 forhold. Den første taklet ikke at jeg var student og at jeg leste 24/7 et par måneder før eksamen, fordi jeg var livredd for ikke å stå pga tidligere studier jeg hadde strøket på. Han var arbeidsledig og kjedet seg mens jeg satt på lesesalen, og husker han klaget over at vi ikke hadde hatt sex på 14 dager... Den andre fikk midtlivskrise og kunne aldri få nok oppmerksomhet fra meg, så han hoppet på alle damer som viste han oppmerksomhet. Jeg og min eks som hadde midtlivskrise gikk til parterapi, og der sa terapeuten at utroskap hadde skutt i været noe enormt etter at vi fikk sosiale medier. Er litt enig med ts Anonymkode: 0aabf...a63 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå