Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Og det vekker gamle sår med silent treatment og straff og jeg blir nærmest desperat etter å finne ut hva jeg har gjort galt :( 

Oi, dette er som å lese om meg selv. Det verste som barn var å ikke vite hvorfor jeg ble straffet med taushet og avvisning og det hatefulle blikket, og det aller verste var å ikke vite hvor lenge straffen skulle vare. Og den kunne vare lenge. Hva som helst kunne utløse straffen så jeg gikk på eggeskall hele tiden. 

Anonymkode: 205ed...ae5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Så bra at naboene dine er hyggelige! Det er ikke mine. Og det er vel et kjennetegn ved Sørlandet, det er mye baksnakking og klikking og det gjør det så mye verre for meg. Jeg bor veldig tett, men naboene hilser ikke, bare ser gjennom meg som om jeg var luft. Og det vekker gamle sår med silent treatment og straff og jeg blir nærmest desperat etter å finne ut hva jeg har gjort galt :( 

Jeg må helst bo i nærheten av jobb, i alle fall helst ikke mer enn 40 minutters reisevei. Sjø er ikke viktig for meg i det hele tatt, men ro og fred er. Men selv om jeg flytter til et øde sted så har jeg ingen garanti for at nærmere nabo er en ihuga mental-fanatiker som misliker headset og ellers har leirdueskyting, hundeoppdrett og motorsag som fritidsinteresser… 😬

Så da blir jeg nok her til jeg klarer å «unstucke» meg selv. 

Anonymkode: 0cf3d...d55

Jeg ble retraumatisert av akkurat det du beskriver her. Naboer var regelrett stygge mot meg, hilste ikke, så på meg som om jeg skulle ha vært søppel. Ekskludering, baksnakking. Oppveksten all over again. Du bor ikke tilfeldigvis i Arendal eller i nærheten? Hører flere har dårlige opplevelser der. 

Ah, ja har du jobb så blir du blir låst. Ikke bare bare å bytte jobb heller. Går det greit å være i jobb? 

Haha, nei du har helt rett! Folk kan være koko uansett hvor man bor :ler: 

Prøv å si til deg selv at alt er midlertidig. Du bor der du bor nå og situasjonen er som den er, og inntil du er klar for å endre på det, så jobb med å fokusere på det som fungerer og ikke alt som er vanskelig. Det er det som får meg gjennom dagene, for jeg går så ned i kjelleren når jeg bare tenker på møkkafolk, lyder, og angstanfall. 

Jeg har en regel; hver dag skal jeg gjøre noe konstruktivt for meg selv - uansett hvor lite det er. I dag er jeg litt BITE ME til verden, så jeg skal sykle meg en tur i utsatte områder (les: steder som trigger), for jeg gir meg ikke :hihi:

Anonymkode: 18484...9ce

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ble retraumatisert av akkurat det du beskriver her. Naboer var regelrett stygge mot meg, hilste ikke, så på meg som om jeg skulle ha vært søppel. Ekskludering, baksnakking. Oppveksten all over again. Du bor ikke tilfeldigvis i Arendal eller i nærheten? Hører flere har dårlige opplevelser der. 

Ah, ja har du jobb så blir du blir låst. Ikke bare bare å bytte jobb heller. Går det greit å være i jobb? 

Haha, nei du har helt rett! Folk kan være koko uansett hvor man bor :ler: 

Prøv å si til deg selv at alt er midlertidig. Du bor der du bor nå og situasjonen er som den er, og inntil du er klar for å endre på det, så jobb med å fokusere på det som fungerer og ikke alt som er vanskelig. Det er det som får meg gjennom dagene, for jeg går så ned i kjelleren når jeg bare tenker på møkkafolk, lyder, og angstanfall. 

Jeg har en regel; hver dag skal jeg gjøre noe konstruktivt for meg selv - uansett hvor lite det er. I dag er jeg litt BITE ME til verden, så jeg skal sykle meg en tur i utsatte områder (les: steder som trigger), for jeg gir meg ikke :hihi:

Jeg bor i Arendal og jeg opplever akkurat det du skriver her med ekskluderingen i barnehagen. Altså foreldrene. Har også opplevd det med naboene i boligstrøket jeg bodde tidligere. 

Jeg var alene hele barndommen og ble også mobbet. Ensomhet er på en måte trygt for meg. Kptsd er etter emosjonell neglekt gjennom mange mange år. Så det å være alene og ensom er noe jeg er veldig vant til. Samtidig som jeg har et stort stort savn etter å kunne «Connecte» med de andre rundt meg. Det virker som alle får dette til også blir jeg stående på utsiden. Gang på gang. Og det fører til at jeg trekker meg vekk. Støter fra meg folk som jeg blir litt kjent med. Uten at jeg vet hvorfor. Jeg vil være en del av et sosialt fellesskap samtidig som det er fullstendig utmattende for meg å skulle være det. Jeg må liksom være så «normal» og det klarer jeg ikke fake i all verdens tid. Utmattende. 

Anonymkode: ad68f...0e1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg bor i Arendal og jeg opplever akkurat det du skriver her med ekskluderingen i barnehagen. Altså foreldrene. Har også opplevd det med naboene i boligstrøket jeg bodde tidligere. 

Jeg var alene hele barndommen og ble også mobbet. Ensomhet er på en måte trygt for meg. Kptsd er etter emosjonell neglekt gjennom mange mange år. Så det å være alene og ensom er noe jeg er veldig vant til. Samtidig som jeg har et stort stort savn etter å kunne «Connecte» med de andre rundt meg. Det virker som alle får dette til også blir jeg stående på utsiden. Gang på gang. Og det fører til at jeg trekker meg vekk. Støter fra meg folk som jeg blir litt kjent med. Uten at jeg vet hvorfor. Jeg vil være en del av et sosialt fellesskap samtidig som det er fullstendig utmattende for meg å skulle være det. Jeg må liksom være så «normal» og det klarer jeg ikke fake i all verdens tid. Utmattende. 

Er du innflytter, eller fra Arendal? Arendal er spesielt lite gjestfrie mot innflyttere. Men, Grimstad skal visst være mye bedre, og det er jo ikke så langt unna. 

Ja samme her; jeg trekker meg vekk når jeg blir usikker, kutter fort relasjoner, og er også fæl til å sabotere. Forstår ikke at det er det jeg gjør i det jeg gjør det da, men sukk, lett er det ikke. 

Mye av problemet er at samfunnet har lagt føring for hva som er "normalt" og ikke. Det bidrar til at sånne som oss føler oss mer elendig fordi vi bare ikke passer inn i malen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du innflytter, eller fra Arendal? Arendal er spesielt lite gjestfrie mot innflyttere. Men, Grimstad skal visst være mye bedre, og det er jo ikke så langt unna. 

Ja samme her; jeg trekker meg vekk når jeg blir usikker, kutter fort relasjoner, og er også fæl til å sabotere. Forstår ikke at det er det jeg gjør i det jeg gjør det da, men sukk, lett er det ikke. 

Mye av problemet er at samfunnet har lagt føring for hva som er "normalt" og ikke. Det bidrar til at sånne som oss føler oss mer elendig fordi vi bare ikke passer inn i malen. 

Innflytter ja. Så det gjør jo ikke ting bedre. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Innflytter ja. Så det gjør jo ikke ting bedre. 

MÅ du bo i Arendal da? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk diagnosen av DPS og ble anbefalt traumeterapi. Så ble jeg fortalt at de ikke har kapasitet offentlig og at jeg må betale det privat, men at hvis jeg bare dropper netflix og ferie så burde jeg klare det fint. Jeg har AAP på minstesats. 

Vet faktisk ikke helt hva jeg skal gjøre selv 

Anonymkode: 95894...5ed

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Sorry hvis jeg kupper tråden litt nå men noen som vet om man må gjennom dps for å bli henvist til avtalespesialist nå eller kan fastlegen skrive henvisning direkte til avtalespesialister? 

Anonymkode: 93623...b75

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sorry hvis jeg kupper tråden litt nå men noen som vet om man må gjennom dps for å bli henvist til avtalespesialist nå eller kan fastlegen skrive henvisning direkte til avtalespesialister? 

Anonymkode: 93623...b75

Man må dessverre gjennom DPS for å komme til avtalespesialist. Det må komme tydelig frem i henvisningen at man ønsker avtalespesialist, men til syvende og siste DPS som bestemmer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg fikk diagnosen av DPS og ble anbefalt traumeterapi. Så ble jeg fortalt at de ikke har kapasitet offentlig og at jeg må betale det privat, men at hvis jeg bare dropper netflix og ferie så burde jeg klare det fint. Jeg har AAP på minstesats. 

Dette er jo helt uhørt, er det i det hele tatt lov? Har du snakket med fastlegen om dette? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg tror jeg velger å gå privat. 2500 kr timen blir 10 000 i måneden. Jeg har så mye angst og er så redusert at jeg uansett ikke bruker penger på sånt som andre gjør. Jeg stoler ikke på dps. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis noen bor i Osloområdet vil jeg tipse om denne mannen. Jeg har ikke vært hos han selv, men fikk han anbefalt til en venninne av en av de dyktigste traumepsykologene jeg har vært borti. Han er egentlig pensjonert, men har fremdeles noen timer og tar «kun» 1150 per time. Kan selvfølgelig være problematisk for mange at han er en mann, men skal være en ekstremt dyktig og erfaren psykolog når det kommer til traumer.

https://www.ledigpsykolog.no/per-erik-arnesen/

Anonymkode: 6f7fd...0e2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Bare traumeterapi er traumeterapi og jeg har fått masse god hjelp fra helsevesenet så jeg skal ikke bagatellisere hvor vanskelig det er å stå på egne bein men det er to bøker jeg ønsker å anbefale til deg (og andre)

Den første er den jeg selv har fått når jeg gjekk på traumekurs som heter "tilbake til nåtid" av Modum bad 

https://minside.modum-bad.no/Modules/Nettbutikk/Nettbutikk.aspx

Den andre boken heter "kroppen holder regnskap"

https://www.ark.no/produkt/boker/fagboker/kroppen-holder-regnskap-9788283840186?gad_source=1&gad_campaignid=20909767116&gclid=Cj0KCQjwsNnCBhDRARIsAEzia4C5q95KQC4PhHqmyKef9UnpO-mhiQSn7GZs5C7XRvZ5z9GFtYxZ9DkaAn5WEALw_wcB

Gode bøker begge to. Jeg vet det er vanskelig å kjøpe bøker når pengene ikke helt strekker til, men om du har mulighet så er det noe jeg vil anbefale deg å investere i. Den første boken fikk jeg som sagt via traumekurs jeg selv deltok på, og den andre boken ble jeg anbefalt av min psykomotorisk fysioterapeut. Jeg har lært så mye av de begge og er anbefalinger jeg gledelig deler videre. 

Jeg har selv fått god behandling (ikke på dps) men igjennom rusmedisin, (jeg selvmedisinerte meg i mange mange år med rus) der har jeg deltatt på traumekurs og selv om jeg har hatt en psykolog som har spesialisert seg på rus så har hun virkelig hjulpet meg med tanke på k-ptsd diagnosen min. Jeg ble på et tidspunkt søkt inn til en psykolog som var spesialisert på traumer og ptsd men vi hadde ingen kjemi i det hele tatt så jeg avsluttet den ganske fort.

Jeg går også til psykomotorisk fysioterapi og hun har også hjulpet meg masse.

For meg har mange kroppslige øvelser som jeg har funnet på pinterest virkelig vært til selvhjelp, men det er 4 år siden jeg begynte i behandling, jeg vet ikke om  "trauma release" øvelser hadde vært det beste før jeg var stabil nok. Men jeg anbefaler generellt vargus nerve stimulering. Det er mange gode øvelser som ligger ute på some som pinterest. Somatic shake er også en kroppslig øvelse som har vært helende for meg. 

Vi er alle forskjellige, så jeg sier ikke at dette skal fungere for deg. Og vi trenger ulike verktøy til ulike tider. Men kanskje det kan være noe for deg. 

Jeg vil også tipse om bilateral music. (Ligger mye ute på både youtube og Spotify)

Det er en spesiell type musikk hvor lyden hopper fra den ene siden til den andre siden, det minner litt om EMDR behandling, men istedenfor lys bruker en lyd. Det er musikk som roer meg helt ned. Jeg pleier av og til å si at jeg har et jordskjelv i hode men når jeg hører på den type musikk er det nett som om Gud selv tar pekefingeren inn i hode og skrur ned jordskjelvet. Det er da viktig at du enten hører musikken på hodetelefoner eller at du har mobilen under haken f.eks 

Men igjen, det er ikke one size fits all så kanskje det ikke passer for deg men det er kommet en del forskning på hvordan bilateral musikk Påvirker hjernen vår og hvorfor den fungerer for mange med angst, ADHD, PTSD og KPTST diagnoser https://primarycare.ementalhealth.ca/Saskatchewan/Bilateral-Music-for-Anxiety-Stress-and-Trauma/index.php?m=article&ID=84502

Kanskje noen av dette kan hjelpe (litt), Kanskje ikke men jeg håper du før rett behandling snart.

Anonymkode: 45406...8a2

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Bare traumeterapi er traumeterapi og jeg har fått masse god hjelp fra helsevesenet så jeg skal ikke bagatellisere hvor vanskelig det er å stå på egne bein men det er to bøker jeg ønsker å anbefale til deg (og andre)

Den første er den jeg selv har fått når jeg gjekk på traumekurs som heter "tilbake til nåtid" av Modum bad 

https://minside.modum-bad.no/Modules/Nettbutikk/Nettbutikk.aspx

Den andre boken heter "kroppen holder regnskap"

https://www.ark.no/produkt/boker/fagboker/kroppen-holder-regnskap-9788283840186?gad_source=1&gad_campaignid=20909767116&gclid=Cj0KCQjwsNnCBhDRARIsAEzia4C5q95KQC4PhHqmyKef9UnpO-mhiQSn7GZs5C7XRvZ5z9GFtYxZ9DkaAn5WEALw_wcB

Gode bøker begge to. Jeg vet det er vanskelig å kjøpe bøker når pengene ikke helt strekker til, men om du har mulighet så er det noe jeg vil anbefale deg å investere i. Den første boken fikk jeg som sagt via traumekurs jeg selv deltok på, og den andre boken ble jeg anbefalt av min psykomotorisk fysioterapeut. Jeg har lært så mye av de begge og er anbefalinger jeg gledelig deler videre. 

Jeg har selv fått god behandling (ikke på dps) men igjennom rusmedisin, (jeg selvmedisinerte meg i mange mange år med rus) der har jeg deltatt på traumekurs og selv om jeg har hatt en psykolog som har spesialisert seg på rus så har hun virkelig hjulpet meg med tanke på k-ptsd diagnosen min. Jeg ble på et tidspunkt søkt inn til en psykolog som var spesialisert på traumer og ptsd men vi hadde ingen kjemi i det hele tatt så jeg avsluttet den ganske fort.

Jeg går også til psykomotorisk fysioterapi og hun har også hjulpet meg masse.

For meg har mange kroppslige øvelser som jeg har funnet på pinterest virkelig vært til selvhjelp, men det er 4 år siden jeg begynte i behandling, jeg vet ikke om  "trauma release" øvelser hadde vært det beste før jeg var stabil nok. Men jeg anbefaler generellt vargus nerve stimulering. Det er mange gode øvelser som ligger ute på some som pinterest. Somatic shake er også en kroppslig øvelse som har vært helende for meg. 

Vi er alle forskjellige, så jeg sier ikke at dette skal fungere for deg. Og vi trenger ulike verktøy til ulike tider. Men kanskje det kan være noe for deg. 

Jeg vil også tipse om bilateral music. (Ligger mye ute på både youtube og Spotify)

Det er en spesiell type musikk hvor lyden hopper fra den ene siden til den andre siden, det minner litt om EMDR behandling, men istedenfor lys bruker en lyd. Det er musikk som roer meg helt ned. Jeg pleier av og til å si at jeg har et jordskjelv i hode men når jeg hører på den type musikk er det nett som om Gud selv tar pekefingeren inn i hode og skrur ned jordskjelvet. Det er da viktig at du enten hører musikken på hodetelefoner eller at du har mobilen under haken f.eks 

Men igjen, det er ikke one size fits all så kanskje det ikke passer for deg men det er kommet en del forskning på hvordan bilateral musikk Påvirker hjernen vår og hvorfor den fungerer for mange med angst, ADHD, PTSD og KPTST diagnoser https://primarycare.ementalhealth.ca/Saskatchewan/Bilateral-Music-for-Anxiety-Stress-and-Trauma/index.php?m=article&ID=84502

Kanskje noen av dette kan hjelpe (litt), Kanskje ikke men jeg håper du før rett behandling snart.

Tusen takk for et fint innlegg ❤️

Jeg får samme opplevelsen når jeg hører på slik musikk, det skaper en ro og et fokus jeg sjeldent ellers opplever.

Anonymkode: 25a27...b1b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Er det noen som har tips til hvordan man kan komme seg gjennom dagen når vekten av fortiden føles for tung? I dag er børen så uendelig tung å bære 😔

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts her. Er det noen som har tips til hvordan man kan komme seg gjennom dagen når vekten av fortiden føles for tung? I dag er børen så uendelig tung å bære 😔

God klem til deg! 

Jeg gjør del-arbeid. Det har jo krevd en del forarbeid for at det skal funke på tunge dager. Men jeg lytter innover, kommer i kontakt med delen som er mest opprørt og spør om det er en ting jeg kan gjøre akkurat her og nå for å støtte henne. Kroppen og systemet vet. 

Ellers er det grunningsøvelser. Eller bare fokus på å puste og komme meg gjennom. Distraksjon er det beste noen dager. 

Anonymkode: 38b04...924

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

1. Sitte rett opp ned og legge hendene på lårene. Senk skuldrene, pust. Kjenn etter og registrer hva som skjer i kroppen. "Vondt i venstre skulder, prikking i foten, uro i hjertet". Bare observer, og sitt her litt. 

2. Lag en kopp te. Varmt vann med bare sitron er også godt. 

3. Skriv en liste over det som er og har vært bra i livet. Eksempel; at du har et hjem, vann i springen, mat, klær, reiser du har vært på, ting du har klart å prestere, noe fint noen har gjort for deg eller du har gjort for andre. 

4. Skriv opp positive ting ved deg selv. Alt fra egenskaper til ting du har klart å gjøre. Lista trenger ikke være særlig høy her, for meg kan en prestasjon være at jeg klarte å gå tur. 

5. Fortsett å jobbe med pusten. Rolig inn, munnen lukket. Holde litt, rolig ut. Hold. Gjenta.

6. Sett på en sang som gjør deg glad.

7. Ikke se nyheter eller oppsøk andre kanaler som påvirker sinnstemningen negativt.

8. Skriv positive affirmasjoner

9. Sett på sang igjen, og gjør en crazy dance. Få følelsene UT.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg har denne listen på kjøleskapet og den hjelper meg masse 

20250622_141537.thumb.jpg.2f9603107a4fac36d0b5e8b6f4c60e74.jpg20250622_141555.thumb.jpg.aded9b52c2a10b0b9e3f927239a95058.jpg

Jeg bruker også headspace appen for mindfulness øvelser.

Jeg har fokus på pust 

jeg hører på bilateral musikk 

Jeg har laget mine egen "kriseplan" i fredstid som jeg har lett tilgjengelig slik at jeg kan ved autopilot se hva som kan hjelpe på dårlige dager.

808dfab6758b080934ba9ed8091d784e.jpg.6ee73903e0b28178ded5b7b05475290a.jpg

Jeg har valgt meg ut 3 ting på dette arket jeg sier høyt til meg selv for å minne meg selv på at jeg lever i nåtid. Jeg bruker også aktivt øvelser som står i boken "tilbake til nåtid" 

00688fe10980a4e583dc2bb924a82cf1.thumb.jpg.b422f58ecebfa24420c4da0645fc07c3.jpg

Jeg fargelegger eller skriver i dagbok 

Eller jeg velger meg ut tre aktiviteter fra denneb3830ec79ec895834561a88ae3d780c2.thumb.jpg.8bbe9f9350972434c8835af5341c18ba.jpg

Jeg har også kjøpt meg en massasje stein som alltid ligger i fryseren, det å massere den kalde steinen på områder som stimulerer vargus nerven som bak øret eller  halsen hjelper kroppen til ro.

Og jeg har invistert i et godt vektteppe, for meg føles det komfortabelt og beroligende. 

Jeg setter på noe jeg synes er morsomt, youtube videoer, stand up show, morsomme filmer mm.  Jeg tvinger meg selv til å le fordi det produserer lykkehormoner og bidrar til å roe ned et alarmerende nervesystem.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har denne listen på kjøleskapet og den hjelper meg masse 

20250622_141537.thumb.jpg.2f9603107a4fac36d0b5e8b6f4c60e74.jpg20250622_141555.thumb.jpg.aded9b52c2a10b0b9e3f927239a95058.jpg

Jeg bruker også headspace appen for mindfulness øvelser.

Jeg har fokus på pust 

jeg hører på bilateral musikk 

Jeg har laget mine egen "kriseplan" i fredstid som jeg har lett tilgjengelig slik at jeg kan ved autopilot se hva som kan hjelpe på dårlige dager.

808dfab6758b080934ba9ed8091d784e.jpg.6ee73903e0b28178ded5b7b05475290a.jpg

Jeg har valgt meg ut 3 ting på dette arket jeg sier høyt til meg selv for å minne meg selv på at jeg lever i nåtid. Jeg bruker også aktivt øvelser som står i boken "tilbake til nåtid" 

00688fe10980a4e583dc2bb924a82cf1.thumb.jpg.b422f58ecebfa24420c4da0645fc07c3.jpg

Jeg fargelegger eller skriver i dagbok 

Eller jeg velger meg ut tre aktiviteter fra denneb3830ec79ec895834561a88ae3d780c2.thumb.jpg.8bbe9f9350972434c8835af5341c18ba.jpg

Jeg har også kjøpt meg en massasje stein som alltid ligger i fryseren, det å massere den kalde steinen på områder som stimulerer vargus nerven som bak øret eller  halsen hjelper kroppen til ro.

Og jeg har invistert i et godt vektteppe, for meg føles det komfortabelt og beroligende. 

Jeg setter på noe jeg synes er morsomt, youtube videoer, stand up show, morsomme filmer mm.  Jeg tvinger meg selv til å le fordi det produserer lykkehormoner og bidrar til å roe ned et alarmerende nervesystem.

Ikke ts. Men takk for denne kommentaren! 🌺

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ikke ts. Men takk for denne kommentaren! 🌺

❤️

Så godt å høre. Om det kan hjelpe et menneske til å få det litt bedre på en dårlig dag eller noen kan benytte seg av det og ha det i sin mentale førstehjelpspakke så er det gull.

Alt som eventuellt kan hjelpe noen er verdt å dele med hverandre. Det er tøffe tak, og tøff diagnose og vonde stunder innimellom.

K-ptsd/ptsd tar krefter, energi, hverdagen og det kreves tid, tålmodighet og en hel del egenomsorg som motgift. Og å ha de tre egenskapene for seg selv er vanskelig i k-ptsd/ptsd diagnosen. Vi har det ofte for andre men lager andre regler når det gjelder oss selv, dessverre. 

Så takk for tilbakemeldingen 💐

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...