Gå til innhold

Hundefor størrelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør det noe å kjøpe en hundesekk beregna for store hunder når man har en liten hund? Hunden elsker større biter enn de små bitene.

Anonymkode: db742...f8f

Skrevet

Det går selvfølgelig an, så lenge hunden ikke sliter med de større bitene, men gladelig spiser og tygger dem.

Jeg hadde en hund på 9-10 kg og kjøpte store sekker på 12 kilo hundefôr til henne. Det gikk helt fint det, selv om det var bilde av dobbelt så stor hunderase på sekken.

Anonymkode: d8d8a...cd8

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det går selvfølgelig an, så lenge hunden ikke sliter med de større bitene, men gladelig spiser og tygger dem.

Jeg hadde en hund på 9-10 kg og kjøpte store sekker på 12 kilo hundefôr til henne. Det gikk helt fint det, selv om det var bilde av dobbelt så stor hunderase på sekken.

Anonymkode: d8d8a...cd8

Virker heller som at det er best når bitene lager høyest mulig lyd når de tygger dem.

Skrevet

Det går helt fint. Har selv en liten hund som foretrekker store biter. 
Bare regn ut at du gir han riktig mengde fôr ut i fra det han trenger. 

Anonymkode: caab9...0a1

Skrevet

Det er ikke noe problem. Store hunderaser trenger spesielt for for større raser når de er i vekst, det er noe ekstra i det som de trenger for skjelettet. Men utenom det har det ingenting å si med disse størrelsene. 
Bruker selv tørrfôr for små hunder som godbiter til min mellomstore hund, perfekt størrelse på bitene. 

Anonymkode: 019ce...b37

AnonymBruker
Skrevet

Da kjøpte jeg hundefor til store hunder selv om hunden er liten og dette er til en voksen hund. Ikke valp i vekst.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da kjøpte jeg hundefor til store hunder selv om hunden er liten og dette er til en voksen hund. Ikke valp i vekst.

Hvis sekken er stor lønner det seg å fryse en del av det. Da slipper du at det blir harskt før hunden spiser det opp. 

Anonymkode: 9b4d1...09d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.6.2025 den 23.17):

Det er ikke noe problem. Store hunderaser trenger spesielt for for større raser når de er i vekst, det er noe ekstra i det som de trenger for skjelettet. Men utenom det har det ingenting å si med disse størrelsene. 
Bruker selv tørrfôr for små hunder som godbiter til min mellomstore hund, perfekt størrelse på bitene. 

Anonymkode: 019ce...b37

Dette stemmer ikke. Valpefor til større raser har faktisk mindre fett, proteiner og kalsium/fosfor fordi de ikke skal vokse for fort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...