AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:00 #1 Skrevet torsdag kl 15:00 Gjør det noe å kjøpe en hundesekk beregna for store hunder når man har en liten hund? Hunden elsker større biter enn de små bitene. Anonymkode: db742...f8f
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:06 #2 Skrevet torsdag kl 15:06 Det går selvfølgelig an, så lenge hunden ikke sliter med de større bitene, men gladelig spiser og tygger dem. Jeg hadde en hund på 9-10 kg og kjøpte store sekker på 12 kilo hundefôr til henne. Det gikk helt fint det, selv om det var bilde av dobbelt så stor hunderase på sekken. Anonymkode: d8d8a...cd8
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:45 #3 Skrevet torsdag kl 21:45 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det går selvfølgelig an, så lenge hunden ikke sliter med de større bitene, men gladelig spiser og tygger dem. Jeg hadde en hund på 9-10 kg og kjøpte store sekker på 12 kilo hundefôr til henne. Det gikk helt fint det, selv om det var bilde av dobbelt så stor hunderase på sekken. Anonymkode: d8d8a...cd8 Virker heller som at det er best når bitene lager høyest mulig lyd når de tygger dem. Anonymkode: db742...f8f
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 23:32 #4 Skrevet torsdag kl 23:32 Det går helt fint. Har selv en liten hund som foretrekker store biter. Bare regn ut at du gir han riktig mengde fôr ut i fra det han trenger. Anonymkode: caab9...0a1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:17 #5 Skrevet fredag kl 21:17 Det er ikke noe problem. Store hunderaser trenger spesielt for for større raser når de er i vekst, det er noe ekstra i det som de trenger for skjelettet. Men utenom det har det ingenting å si med disse størrelsene. Bruker selv tørrfôr for små hunder som godbiter til min mellomstore hund, perfekt størrelse på bitene. Anonymkode: 019ce...b37
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #6 Skrevet 21 timer siden Da kjøpte jeg hundefor til store hunder selv om hunden er liten og dette er til en voksen hund. Ikke valp i vekst. Anonymkode: db742...f8f
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #7 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da kjøpte jeg hundefor til store hunder selv om hunden er liten og dette er til en voksen hund. Ikke valp i vekst. Anonymkode: db742...f8f Hvis sekken er stor lønner det seg å fryse en del av det. Da slipper du at det blir harskt før hunden spiser det opp. Anonymkode: 9b4d1...09d
Arx Skrevet 1 time siden #8 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (På 20.6.2025 den 23.17): Det er ikke noe problem. Store hunderaser trenger spesielt for for større raser når de er i vekst, det er noe ekstra i det som de trenger for skjelettet. Men utenom det har det ingenting å si med disse størrelsene. Bruker selv tørrfôr for små hunder som godbiter til min mellomstore hund, perfekt størrelse på bitene. Anonymkode: 019ce...b37 Dette stemmer ikke. Valpefor til større raser har faktisk mindre fett, proteiner og kalsium/fosfor fordi de ikke skal vokse for fort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå