Gå til innhold

Får så mange ulike signaler aner ikke hva jeg skal gjøre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært forelsket i samme dame siden jeg var 18 år gammel. Men det ble aldri noe mellom oss, og når hun i tidlig 20 årene fant en bra fyr gav jeg legitimt slipp på alle tanker på at det kunne bli oss. Jeg ville hun skulle være lykkelig, og uten å klappe meg selv på skulderen, det er bare ren fakta. Jeg reddet forholdet deres et par ganger, og det er ikke noe jeg are innbiller meg det er noe hun har selv innrømt.

Han skulle ta videre studier i hjemmlandet sitt så inntil jul hadde jeg ikke sett henne på 8 år, og foruten om vanlig høflighets melding/kommentar på FB har vi ikke hatt den type nær kontakt som vi brukte å ha før. Vi har hatt vært vårt liv, men nå her hun tilbake fordi han fikk tilbud om jobb i et nytt land, hun følte ikke for å måtte gå igjennom enda en sånn stor livsendring. Det var ingen som hadde gjort noe galt, de helt enkelt bare begynt å vokse i ulike retning for hvordan de ville livet skulle e ut og fant de ville ha ulike ting. Så for å forhindre at det skulle bli skikkelig drama med advokater og alt sånt. Bestemte de seg for å avslutte og hun kom tilbake til Norge. 

I mellomtiden har jeg hatt et par kjærester, har vært forelsket i dem, jeg målte dem aldri opp mot henne. Det er mer at når hun kom tilbake var det mer som en bekreftelse på at forelskelsen jeg har for henne ikke bare var en fase, og jeg kunne kjenne at den aldri gikk helt bort. Jeg hadde bare lært meg å leve med det og ignorere det. Nå som hun har kommet tilbake har de vært vanskeligere å ignorere. Vi har falt tilbake i gammelt mønster i forhold til hvor nær og åpen den typen kontakt vi har med hverandre. Men jeg føler som om denne gangen at hun søker meg på en annen måte, og det har vært ganger hvor jeg har spekulert på om hun har håpet jeg skulle ta et hint, eller prøve å ta et steg utenfor vennnskaps sonen. Hun har spesifikt unngått å date noen som helst, og når vi først møtte hverandre og de årene før hun ble sammen men eksen. Var hun aldri singel lengre enn under en måned. Det er heller ikke fordi hun er mindre populær nå, jeg har sett henne avslå flere stykker når vi har vært ute sammen. Når vi har vært inne på temaet sier hun at hun venter litt etter å ha kommet ut i et så langt forhold. Ønsker hun å finne seg selv først ved å føle at hun kan være komfortabel med å være singel. Da hun har målt selvverdien sin ved å være i forhold.

Samtidig kan hun begynne å si ting til meg i en flørtende tone, og jeg har lagt merke til hun flørter ikke med noen andre lenger, på den måten hun brukte å være. Ikke misforstå når jeg sier flørte mener jeg ikke at hun gikk hjem med hvem som helst. Hvis hun hadde kommet tilbake og bare ønsket å være venner hadde det ikke kommet til å være et problem for meg. Det jeg er redd for er at det er det som hun vil ha, og at jeg bare har overtenkt og lest inn i ting for mye og risikere å ødelegge vennskapet om jeg tar feil. Samtidig som jeg tenker grunnen til at hun bare gir ting jeg kunne prøvd å nappe på er fordi hun føler det samme hvor hun vil mer men ikke vil ødelegge om jeg ikke føler for det. 

Føler meg lammet og forvirret, Klarer ikke å se en måte å teste ut teorien uten at det vil skape problem om jeg tar feil. For vi vet jo alle hvordan det kan slå tilbake om noen føler man har vært venn på falske premisser. 

Anonymkode: a01cc...69d

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Neste gang hun tester deg ved å flørte, isteden for å bare ta det i mot, flørt tilbake. Endte opp i forhold med ei som spurte hva jeg skulle gjøre for kvelden i en flørtende tone etter å ha sendt signaler og sa jeg skulle spise middag med henne den kvelden. 

Anonymkode: 0419a...f6f

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Neste gang hun tester deg ved å flørte, isteden for å bare ta det i mot, flørt tilbake. Endte opp i forhold med ei som spurte hva jeg skulle gjøre for kvelden i en flørtende tone etter å ha sendt signaler og sa jeg skulle spise middag med henne den kvelden. 

Anonymkode: 0419a...f6f

Ikke et dårlig råd, men hvis jeg tar feil og hun ikke ønsker at jeg skal prøve meg på henne. Hvordan kan jeg forhindre at hun ikke føler at vennskapet vårt har vært på falske premisser? Hvis hun ønsker noe mer har jeg gjerne lyst å ta den reisen sammen. Hvis hun ikke vil det, klarer jeg fint at vi bare forblir venner. Jeg vil uansett gjerne ha henne i livet mitt, da jeg har hatt bra kjærester som viste forståelse til det jeg og hun må gå igjennom i hverdagen. Men det føles godt å ha noen som vet nøyaktig hvordan det føles å ha gått igjennom det vi har gjort, hvor vi knapt behøver å si noen som helst ord, vi vet med første endring i kroppspråket hvor den andre er, og når vi putter på en maske offentlig fordi vi vil ikke at folk skal måtte takle det. Mens vi behøver ikke å ha den masken oppe når vi er alene sammen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke et dårlig råd, men hvis jeg tar feil og hun ikke ønsker at jeg skal prøve meg på henne. Hvordan kan jeg forhindre at hun ikke føler at vennskapet vårt har vært på falske premisser? Hvis hun ønsker noe mer har jeg gjerne lyst å ta den reisen sammen. Hvis hun ikke vil det, klarer jeg fint at vi bare forblir venner. Jeg vil uansett gjerne ha henne i livet mitt, da jeg har hatt bra kjærester som viste forståelse til det jeg og hun må gå igjennom i hverdagen. Men det føles godt å ha noen som vet nøyaktig hvordan det føles å ha gått igjennom det vi har gjort, hvor vi knapt behøver å si noen som helst ord, vi vet med første endring i kroppspråket hvor den andre er, og når vi putter på en maske offentlig fordi vi vil ikke at folk skal måtte takle det. Mens vi behøver ikke å ha den masken oppe når vi er alene sammen. 

Hvis hun ikke forstår det, så sier det litt om henne tenker jeg. Skal du gå og gruble i all evighet? Det må være forferdelig slitsomt.

Anonymkode: 1a68e...2ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...