Gå til innhold

Dagstur 1 time fra Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å ta en dagstur ut av Oslo på lørdag når det er meldt så fint vær. Tenkte maks 1,5 time unna med tog. Gjerne noe med litt sørlandsk sjarm, tenkte f.eks. Drøbak, Tønsberg og lignende plasser. 
Noen her med en bortgjemt perle de vil tipse om? ☀️ 

Anonymkode: c903b...7fd

Skrevet

Gamlebyen i Fredrikstad er veldig koselig. Noen min gange til gratis ferge inn til gamlebyen 😊🌞

Anonymkode: 90199...70c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Son er fint. 

• Liker 1
Skrevet

Holmsbu, Son

Anonymkode: 44e8e...84a

• Liker 1
Skrevet

Drøbak og Son er alltid bra. Ta båt selv om det tar litt lengre tid, det er noe av sjarmen. Vestby og Ramme gård er også fine steder.

Anonymkode: bdb75...ddb

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Drøbak og Son er alltid bra. Ta båt selv om det tar litt lengre tid, det er noe av sjarmen. Vestby og Ramme gård er også fine steder.

Jeg mente Hvitsten, ikke Vestby 😅 

Skrevet

Støtter forslaget om Gamlebyen i Fredrikstad. På lørdag er det frimarked, så det er mye å se, og sikkert en del folk. I tillegg er det flere fine butikker, gode spisesteder og Fredrikstad museum ligger der. 

• Liker 2
Skrevet

Hamar

Anonymkode: 56986...16e

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Gamlebyen i Fredrikstad er veldig koselig. Noen min gange til gratis ferge inn til gamlebyen 😊🌞

Anonymkode: 90199...70c

Veldig fint der. Men det er Idyll festivalen til helgen. Å det er veldig mye mennesker som kommer til byen, bare så du er informert..

Anonymkode: 5e233...ce7

Skrevet

Gamlebyen i Fredrikstad er jo verdt en tur hvis du ikke har vært der.

Ser Holmsbu, Son og Hvitsten er nevnt. Fint der, men det er jo steder det a) er litt knotete å komme seg til med offentlig transport (siden du nevner toget) og ikke minst b) besøk til disse stedene er liksom rimelig fort unnagjort …

Men noen ganger smaker lavthengende frukt best. Drøbak er definitivt verdt turen en varm og fin lørdag eller søndag i sommer. Mange norske turister tar turen, og forbausende mange utenlandske også. 
Du har badeparken midt i byen som virkelig er flott (pluss en "hemmelig" liten strand til i sentrum), en rekke gallerier, mange butikker med klær og interiør, flere uteserveringer og spisesteder, kaffesteder og softis på flere plasser, trivelig trehusbebyggelse (gå gjerne badehusgata frem til Sjøstjernen: god fiskesuppe og fish and chips). Strandveien har stemning.

Båtturen fra Oslo anbefales, og ta bussen tilbake igjen.

Rett og slett en hyggelig plass med litt sørlandsstemning, en times tur fra Oslo med offentlig transport.

Anonymkode: fe991...78e

• Liker 2
Skrevet

Takk for mange gode tips 😊 heller mot at det blir Drøbak med ferja over, Son hadde også vært hyggelig, men blir litt for kronglete med kollektiv transport. Var i Fredrikstad og gamlebyen i fjor, utrolig koselig plass, håper vi får tatt turen igjen senere i sommer, men da med båttur og et vennepar ☀️ 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for mange gode tips 😊 heller mot at det blir Drøbak med ferja over, Son hadde også vært hyggelig, men blir litt for kronglete med kollektiv transport. Var i Fredrikstad og gamlebyen i fjor, utrolig koselig plass, håper vi får tatt turen igjen senere i sommer, men da med båttur og et vennepar ☀️ 

Det går båt til Son også. Men hvis du er førstegangsbesøkende så ville jeg også tatt Drøbak først. :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ønsker å ta en dagstur ut av Oslo på lørdag når det er meldt så fint vær. Tenkte maks 1,5 time unna med tog. Gjerne noe med litt sørlandsk sjarm, tenkte f.eks. Drøbak, Tønsberg og lignende plasser. 
Noen her med en bortgjemt perle de vil tipse om? ☀️ 

Nå går det ikke tog til Drøbak, men buss eller båt fra Oslo. Men så spennende er ikke akkurat Drøbak at jeg ville valgt å bruke en lørdag her. (bor her selv), du kunne jo tatt båten over til Oscarsborg. Men igjen ikke så spennende. Ville personlig gått for Tønsberg . Son er heller ikke akkurat noe å bruke en lørdag på. Samme tenker jeg om Fredrikstad. 

Anonymkode: 04978...823

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå går det ikke tog til Drøbak, men buss eller båt fra Oslo. Men så spennende er ikke akkurat Drøbak at jeg ville valgt å bruke en lørdag her. (bor her selv), du kunne jo tatt båten over til Oscarsborg. Men igjen ikke så spennende. Ville personlig gått for Tønsberg . Son er heller ikke akkurat noe å bruke en lørdag på. Samme tenker jeg om Fredrikstad. 

Ingenting er spennende, vil du egentlig bare anbefale TS å bli hjemme?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ingenting er spennende, vil du egentlig bare anbefale TS å bli hjemme?

Nei som du ser ville jeg personlig valgt Tønsberg. Nå har ts vært i Fredrikstad, og Drøbak som sted å besøke er veldig oppskrytt. Lite sentrum og er unnagjort på en halvtime, maks. 

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Takk for et positivt bidrag! For min del handler det ikke om spenning, men å benytte en fin sommerdag til å gjøre noe hyggelig utenfor byen jeg oppholder meg i på fast basis. Jeg har ingen sommerferie, så da vil helgene mine bli brukt til dagsturer som f.eks. Drøbak. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei som du ser ville jeg personlig valgt Tønsberg. Nå har ts vært i Fredrikstad, og Drøbak som sted å besøke er veldig oppskrytt. Lite sentrum og er unnagjort på en halvtime, maks. 

Det handler ikke om å gjøre så mye, bare få se noe annet, ta en lunsj uten at vi er omringet av høye bygninger og trikkespor. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke enig i det hele tatt, jeg besøker Drøbak hver sommer og det er like fint hver gang. Kan jo hende du har blitt litt blind for hvor fint det er siden du bor der. Men er jo gode grunner til at turister strømmer dit hver dag. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...