AnonymBruker Skrevet 19. juni #1 Skrevet 19. juni Vi har en venninne, la oss kalle henne Torhild som vi har opplevd flere utfordringer med i vennegjengen. Hun har en tendens til å sette egne behov foran andres, og blir ofte irritert hvis vi ikke er enige med henne. Når det oppstår konflikter, opplever vi at hun snur situasjonen og fremstiller det som at det alltid er vi som har gjort noe galt, aldri henne. Et nylig eksempel handler om en mann hun har følelser for, la oss kalle ham Sindre. Torhild ba oss finne ut om han var singel. Da vi formidlet det han selv hadde svart, og samtidig uttrykte at vi syntes det hørtes ut som han ikke var helt ærlig, ble hun opprørt og mente vi hadde ‘plantet’ idéen i hodet hennes at han var singel til tross for at hun visste at han var i et forhold. Det føltes som vi fikk skylden for en realitet hun allerede kjente til, men ikke ønsket å akseptere. I tillegg har det vært episoder rundt deling av lokasjon på telefon. Hun har hatt tilgang til hvor vi befinner oss, men skjuler plutselig sin egen posisjon uten forklaring. Når vi gjør det samme, reagerer hun sterkt og velger å fjerne hele delingsfunksjonen. Flere i vennegjengen har opplevd lignende episoder, hvor det føles som en form for kontroll eller mistillit. Alt dette skaper en del uro og usikkerhet i relasjonen, og vi begynner å stille spørsmål ved hva slags dynamikk dette egentlig er – og hvordan vi kan håndtere det på en mer sunn måte. Anonymkode: 6daf6...b51
AnonymBruker Skrevet 19. juni #2 Skrevet 19. juni Bekymret! -uten S Hvor gamle er dere? Dere høres ut som 14-åringer... slutt å løp hennes ærend, og om hun blir sur for dette med lokasjon, så la hun være sur. Anonymkode: 28f59...c1a 7 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni #3 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Bekymret! -uten S Hvor gamle er dere? Dere høres ut som 14-åringer... slutt å løp hennes ærend, og om hun blir sur for dette med lokasjon, så la hun være sur. Anonymkode: 28f59...c1a Er ikke det hun er sur for, det er fordi hun skal ha rett, og hvis vi er uenig hun blir sur, og hvis hun gjør noe så er hun et offer. Og vi får skylden. Hun er 27 år Anonymkode: 6daf6...b51
AnonymBruker Skrevet 19. juni #4 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er ikke det hun er sur for, det er fordi hun skal ha rett, og hvis vi er uenig hun blir sur, og hvis hun gjør noe så er hun et offer. Og vi får skylden. Hun er 27 år Anonymkode: 6daf6...b51 27 år? Hjelpes. Hadde kutta hun ut, jeg. Anonymkode: 98ea6...7c3 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni #5 Skrevet 19. juni Hvorfor i all verden skal dere dele lokasjon med hverandre?! Sånn i hverdagen kan jeg ikke se for meg et eneste scenario der det er viktig for meg å kunne sjekke hvor mine venninner oppholder seg. Anonymkode: a5d7b...86b 5 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni #6 Skrevet 19. juni Dere høres alle barnslige ut, med for tette og avhengige bånd til venninnene. Sånn kunme jeg aldri hatt det, ikke som 15-åring engang. Anonymkode: 86df8...2a2 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni #7 Skrevet 19. juni Herregud, jeg er glad jeg ikke har «venninner» som dere. Gjør alle en tjeneste og dropp kontakten med hverandre frem til dere har blitt voksne. Anonymkode: 8aa2e...5ab
AnonymBruker Skrevet 23. juni #8 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (På 19.6.2025 den 15.24): Bekymret! -uten S Hvor gamle er dere? Dere høres ut som 14-åringer... slutt å løp hennes ærend, og om hun blir sur for dette med lokasjon, så la hun være sur. Anonymkode: 28f59...c1a Det heter la henne være sur, ikke hun. Anonymkode: c4467...0dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå