AnonymBruker Skrevet 19. juni #1 Skrevet 19. juni Det gjør vi nok, men bare hyggelig å takke av, så det må du ikke være redd for. Hva betyr dette?? Anonymkode: 98e1d...938
AnonymBruker Skrevet 19. juni #2 Skrevet 19. juni Ehm. Uten kontekst så er det jo umulig for oss å skulle svare på? Anonymkode: bbddd...295 10 7
AnonymBruker Skrevet 19. juni #4 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hva er det svar på? Anonymkode: 60cac...db4 At vi treffes nok igjen. Anonymkode: 98e1d...938
AnonymBruker Skrevet 19. juni #5 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): At vi treffes nok igjen. Anonymkode: 98e1d...938 Kun det? Ingenting annet? Anonymkode: bcb8c...135
AnonymBruker Skrevet 19. juni #6 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det gjør vi nok, men bare hyggelig å takke av, så det må du ikke være redd for. Hva betyr dette?? Anonymkode: 98e1d...938 Og hva er dette svar på? TRÅDER SOM ER GJETTELEKER, KAN VEL ALLE TS GJETTE OG SPEKULERE I SELV? Anonymkode: 2dabf...d21 5 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni #7 Skrevet 19. juni A: "Vi treffes nok igjen" B: "Det gjør vi nok, men bare hyggelig å takke av, så det må du ikke være redd for". Var det sånn dialogen var? I såfall var det et høyst merkelig svar. Høres ut som at du ikke må være redd for å si takk for deg og aldri møte vedkommende igjen. Anonymkode: 9df3d...3e1 7 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni #8 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (43 minutter siden): A: "Vi treffes nok igjen" B: "Det gjør vi nok, men bare hyggelig å takke av, så det må du ikke være redd for". Var det sånn dialogen var? I såfall var det et høyst merkelig svar. Høres ut som at du ikke må være redd for å si takk for deg og aldri møte vedkommende igjen. Anonymkode: 9df3d...3e1 Men jeg vil jo møte personen igjen Anonymkode: 98e1d...938
KaffekoppQueen Skrevet 19. juni #9 Skrevet 19. juni (endret) Nei her må du komme med hele dialogen. Hva er det hyggelig å takke av? Ut fra selve meldingen helt uten kontekst, så er det en melding man sender til noen for å være høflig uten noe mer enn det. Gjerne sånn jeg sender om jeg må svare politisk korrekt uten at det nødvendigvis betyr så mye for meg. Endret 19. juni av KaffekoppQueen 1 1
Cirkelin Skrevet 19. juni #10 Skrevet 19. juni Jeg tipper avsender hadde tenkt å skrive noe annet, men har fått hjelp av autocorrect. Så om noen hadde skrevet det der til meg, hadde jeg spurt hva vedkommende mente 5 1
Seff Skrevet 19. juni #11 Skrevet 19. juni Vanskelig å si når man ikke vet kontekst, i hvilken situasjon du har møtt personen osv. Men det kan jo også være autokorrekt som har rotet det til for den andre personen. 1
Hedda-78 Skrevet 19. juni #12 Skrevet 19. juni Jeg tolker det som et forsøk på en vennlig høflighetsfrase, og så har han/hun ikke helt kontroll på begrepene, eller så har autocorrect rotet det til. Jeg tipper at han/hun mener at du ikke må være redd for å ta kontakt. 3 1
Franord Skrevet 19. juni #13 Skrevet 19. juni Jeg tolker det som en avvisning. At personen sier takk, men nei takk, til å møtes igjen. Ut fra den lille informasjonen som ble delt her, altså. 5 1
Maskinfører Skrevet 19. juni #14 Skrevet 19. juni Ja det var en merkelig melding men vanskelig når vi ikke vet hva meldingen handlet om ? 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni #15 Skrevet 19. juni Å takke av er jo å trekke seg tilbake, å ta farvel. Vedkommende vil ikke møte deg mer. Anonymkode: 0fd16...14e 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni #16 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): A: "Vi treffes nok igjen" B: "Det gjør vi nok, men bare hyggelig å takke av, så det må du ikke være redd for". Var det sånn dialogen var? I såfall var det et høyst merkelig svar. Høres ut som at du ikke må være redd for å si takk for deg og aldri møte vedkommende igjen. Anonymkode: 9df3d...3e1 Du skriver som om du ikke har så lyst å møte han da. «Vi treffes nok igjen» er ikke en fin ting å si hvis du faktisk vil møte personen igjen. Hadde du skrevet det til meg, hadde jeg følt du ikke var så giret på å møtes igjen. Anonymkode: aa570...6f5 4
snillOnkel Skrevet 19. juni #17 Skrevet 19. juni Ts: jeg føler på meg at vi to vil gå kjærlighetens vakre sti til ende, men da kan du selvfølgelig ikke gå mer på byen! X: Det gjør vi nok, men bare hyggelig å takke av, så det må du ikke være redd for. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni #18 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Men jeg vil jo møte personen igjen Anonymkode: 98e1d...938 Men hva skrev du i meldingen? Du må gi oss mer av historikken for at vi kan svare. Vil du ikke legge det ut kan du spørre en venninne om å lese hele meldingsutvekslingen. Anonymkode: 00cda...795 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni #19 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Men jeg vil jo møte personen igjen Anonymkode: 98e1d...938 Da må du jo skrive det. Vi treffes nok igjen betyr jo ingenting. Høres ut som du takker av egentlig. Anonymkode: 86da7...c07 3
Frida Skrevet 19. juni #20 Skrevet 19. juni (endret) En person du jobbet sammen med som har sluttet/gått av med pensjon? Han/hun sier at dere nok møtes igjen? Og forsikrer deg om at det går fint å slutte i jobben, så det må du ikke grue deg til selv? Jeg har aldri brukt uttrykket "å takke av" så jeg måtte sjekke ordboka: takke av trekke seg tilbake; ta avskjed; slutte (i arbeid) Eksempel: læreren takket av etter 30 år ta avskjed med (noen som slutter i arbeid) Eksempel: vi har takket av en dyktig leder Endret 19. juni av Frida la til noe 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå